ريیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگيري فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند دادگستری از مردم کلاهبرداری می‎‎کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴ 14 March 2015
به گزارش تابناک یزد، "غلامعلی دهشیری" با مورد اين خبر تصريح كرد: به دنبال کسب و وصول گزارشاتی مبنی بر جعل عنوان کارمند دادگستری و تحصیل مال از طریق کلاهبرداری، با بررسی‏‏های اطلاعاتی، سرانجام فردي به نام "مرتضی _ د" كه  با غصب عنوان کارمند دادگستری و انتساب خود به دستگاه قضایی استان دعوی اعمال نفوذ در مجموعه قضایی استان یزد داشت، شناسایی و دستگیر و با قرار بازدداشت موقت به زندان معرفی شد.

وي اظهار كرد: متهم مذکور از قبل نيز با شکایت شاکی خصوصی در شعبه هفتم بازپرسی دارای پرونده بوده است و در پرونده اخیر نیز تاکنون دو نفر از نامبرده شکایت كرده‏‎‏اند.

وی با اشاره به روش‏‏های مختلف این متهم در جلب اعتماد سوژه‎‎های خود و اخذ وجوهاتی از آنان، گفت: متهم در یک مورد با ارتباط‏‏گیری با یک زوج به بهانه شرکت در مزایده اتومبیل‎‎های توقیفی، مبلغ قریب به 100 میلیون ریال اخذ کرده است .

این مقام قضایی اظهار كرد: در یک مورد دیگر نیز مشارالیه به بهانه اعمال نفوذ در دستگاه قضایی در یک پرونده، مبلغ 230 میلیون ریال از خانواده متهم اخذ کرده است .

ريیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان خاطرنشان کرد: حفاظت و اطلاعات دستگاه قضایی با رصد اطلاعاتی و با کمک شهروندان تا سرحد امکان از هرگونه سوء استفاده و جعل عنوان‎‎ها به نام این نهاد مقدس و تخدیش وجهه دستگاه قضایی جلوگیری کرده و با هر شخصی و در هر شرایطی که قصد سرکیسه کردن مردم و عوام فریبی آنها را داشته باشد، برخورد قاطع قانونی معمول خواهد داشت .

وی ابراز كرد: عرصه دستگاه قضایی جولانگاه این چنین افراد و حرکاتی نیست و کسی نمی‏‏تواند اعمال نفوذ کرده و تغییری در روند قضایی ایجاد كند.

 وی عنوان کرد: در دستگاه قضایی، فقط قانون حاکم است و چشم بیدار حفاظت اطلاعات راه را بر نفوذ هرگونه عوامل خارجی در جهت اعمال نفوذ به ناحق بسته است .

به گزارش ایسنا، دهشیری با تأکید بر اطلاع‎‎رسانی این گونه موارد از سوی مردم و بزه‏‏دیدگان به دستگاه قضایی و لزوم هوشیاری و دقت آنان در مواجهه با افراد شیاد و پیگیری امور از مجاری و مبادی قانونی، گفت: شهروندان می‎‎توانند هرگونه اطلاعاتي را پیرامون مورد یاد شده و سایر اخبار مرتبط با دستگاه قضایی به صورت حضوری یا از طریق شماره تلفن 3116500 ستاد خبری حفاظت اطلاعات دادگستری استان گزارش كنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار