رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور روی افزایش بودجه زیارت حساسیت به خرج می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 01 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مجمع عالی خادمان سلسله‌الذهب، حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در جلسه مجمع عالی خادمان سلسله‌الذهب(حرکت زائران پیاده حرم رضوی)، تشکیل این مجمع را کار مثبت و ارزشمندی دانست و اظهار کرد: حرکت زائران حضرت رضا(ع) کار خوبی است که می‌توان به تأسی از راهپیمایی با عظمت اربعین گسترش یابد و البته باید متناسب با آن برای زائران تسهیلات بیشتری تدارک دیده شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ورودی شهر باید مکانی برای آغاز حرکت زائران تعبیه و ساماندهی شود که شاید این مکان می‌تواند در محل بیان حدیث سلسله‌الذهب در اراضی اطراف بهشت فضل باشد یا در اراضی کناره کوره قدیم آجرپزی کنار بزرگراه امام رضا(ع) باشد که شهرداری می‌خواهد در آن کمپ زائر ایجاد کند.

سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام ابوترابی در هفته بزرگداشت آزادگان در نیشابور برای ایجاد مجتمع فرهنگی آزادگان و اقامتی زائران پیاده حرم رضوی در محل سانحه و فوت مرحوم ابوترابی سیدآزادگان اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: استقرار اورژانس هوایی در نیشابور می‌تواند خدمتی دیگر از دولت و پیگیری‌های نمایندگان نیشابور در مجلس و مسئولان دولت برای ارائه خدمات بهتر به زائران مسیر باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: کار فرهنگی در همه جا کاری سخت و دیربازده است که متأسفانه مجبور بوده‌ایم همیشه کمترین بودجه‌ها را برای مسائل فرهنگی اختصاص داده‌ایم.

علی مروی افزود: اقتصاد مقاومتی جدا از وجوبیت که هزاران بار از سوی مسئولان مختلف مطرح شده است باید در شئون مختلف اجرایی شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در قبال درخواست مجمع از وی در زمینه تأمین قیر سیر جاده زیارت قول مساعد داد و یادآور شد: سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس 500 هزار تن قیر رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و با توجه به نتایج بسیار خوب و رضایت‌مندی مردم و مسئولان امسال مجلس مصوب کرد میزان قیر رایگان به 2 میلیون تن افزایش یابد.

مروی اهداف مجمع عالی خادمان سلسله‌الذهب چون برنامه ارائه خدمات مختلف به زائران پیاده امام رضا(ع) و کمک به تبدیل شدن محور زیارتی نیشابور- مشهد با تأسی گرفتن از محور نجف- کربلا را ستود و ارزشمند دانست و اضافه کرد: اگر امکانات به سرعت اضافه نشود، دلسرد نشوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار