فرماندار قوچان تاکید کرد:
فرماندار قوچان خواستار مناسب‌سازی بهتر معابر شهری و ادارات شهرستان برای تردد و عبور معلولان شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 01 December 2015
علیرضا قامتی در دیدار تعدادی از معلولان موفق قوچان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: متأسفانه در جامعه فعلی از توانمندی معلولان استفاده نشده، در صورتی که این قشر جامعه مؤثر است که باید از توان آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه بهداشت و درمان حوزه معلولان به شاخص‌ها و حد نرمال جهانی برسیم، تصریح کرد: بخشی از معلولیت‌های موجود در جامعه غیر قابل پیشگیری است، اما باید آن قسمتی که می‌توان پیشگیری کرد، فرهنگسازی مناسبی انجام شود تا معلولیت‌ها به حداقل برسد.

رئیس شورای اداری قوچان مناسب‌سازی معابر شهری و ادارات را یکی از خواسته‌های به حق جامعه معلولان برشمرد و بیان کرد: این یک قانون و مصوبه قانونی بود که با تکلیف داده شده، باید انجام شود و همه دستگاه‌های مرتبط با این امر در سطح شهرستان این مطالبه را جدی گرفته و مناسب‌سازی معابر و ادارات را انجام دهند.

وی با یادآوری اینکه 3 درصد از طرفیت استخدامی‌ها با نگاه مثبت دولت به جامعه معلولان اختصاص پیدا کرده است، گفت: باید این حق شهروندی در جامعه پیگیری شود و مجموعه‌هایی که این کار را انجام ندادند، در سطح شهرستان شناسایی تا موضوع اشتغال معلولان در دستگاه‌های مدیریتی انجام شود.

فرماندار قوچان تأکید کرد: مکان‌هایی در سطح شهرستان وجود دارد که بلااستفاده بوده و بهزیستی شهرستان می‌تواند برای در اختیار گرفتن این مکان‌ها برای برخی NGOها و سَمن‌ها آنها را شناسایی کند و از ظرفیت و توان شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز برای کمک مالی این انجمن‌ها استفاده شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار