فرماندار يزد بر برگزاری دوره‌های آموزش حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: شهروندان باید به حقوق خود در جامعه آگاه باشند.
کد خبر: ۱۳۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 02 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمود شاکری شمسی،در جلسه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان يزد با بيان اينكه هدف از برگزاری جلسات بايد رفع مشكلات و ارتقاء وضعيت موجود باشد، اظهار داشت: در شهرستان يزد تنها به دنبال ارائه آمار نيستيم بلكه سعی داريم با همت و تلاش دستگاه های اجرايی شهرستان و همكاری نهادهای استانی موانع و مشكلات گذشته را برطرف كنيم.

فرماندار يزد مباحث حقوق شهروندی را بسيار مهم و گسترده دانست و تصريح كرد: مهم ترين نكته ای كه در اين حوزه بايد به آن توجه شود اين است كه هم مسئولان و هم خود مردم به حقوق و وظايف خود آگاهی و اشرافيت كامل داشته باشند.

وی خواستار عملی كردن حقوق مردم بر حاكم و حاكم بر مردم از زبان حضرت علی (ع) در جامعه شد و افزود: به طور قطع اگر همه موارد آن به خوبی رعايت شود با مشكلی در جامعه روبرو نخواهيم بود.  

عالی ترين مقام اجرايی شهرستان یزد گفت: مقام معظم رهبری نيز بارها در سخنرانی های خود بر رعايت حقوق شهروندی تأكيد داشته اند كه نمود عينی آن را می توان بيست پرسش مطرح شده ايشان در رابطه با سبک زندگی ايرانيان ملاحظه کرد.

اغلب مردم از حقوق اجتماعي خود آگاه نيستند

شاكری شمسی با اشاره به اينكه بايد مردم را به حقوق خود آگاه سازيم خاطرنشان كرد: رضايت اجتماعی شهروندان با رعايت مباحث حقوق شهروندی گره خورده و اينكه در  قرآن كريم از  «بلد امين» نيز ياد می شود در همين رابطه است.

فرماندار يزد اظهار داشت: به طور قطع اگر همه موارد در اين بحث رعايت شود مردم از زندگی خود لذت برده و از بسياری از بروز پديده ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگيری می شود.

شاكری شمسی با بيان اينكه در اين جلسات قطعاً همه مشكلات حل و فصل نخواهد شد افزود: اگر می خواهيم به نتايج قابل قبولی در بحث حقوق شهروندی دست پيدا كنيم لازم است تا موضوعات به صورت جداگانه در جلسات مطرح تا پس از اخذ نظرات كارشناسی و استفاده از خردجمعی بتوانيم راهكارهای عملياتی را ارائه دهيم.

فرماندار يزد خواستار برگزاری دوره های آموزش حقوق شهروندی ويژه مديران ادارات و نهادهای شهرستان يزد شد.

رضایت مردم محور توسعه اجتماعی است

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری يزد نيز در این نشست اظهار داشت: محور توسعه اجتماعی رضايت مردم است و بدون ترديد همه اقدامات در همين راستا صورت می پذيرد.

مجيد جواديان زاده افزود: شهروندان وقتی بدانند كه حقوق آنها در قالب حقوق اجتماعی ديده می شوند رضايت خاطر بيشتری را از جامعه و زندگی خود كسب می كنند.

وی ادامه داد: با درک همين موضوع بحث ستاد صيانت مطرح شده است و اين ستاد در هر رده ای كه تشكيل شده رياست آن به عهده عالی ترين مقام اجرايی آن شده است.  

جواديان زاده كارگروه صيانت از حريم امنيت عمومی و حقوق شهروندی به عنوان يكی از پوياترين كارگروه ها دانست و افزود: چارچوب فعاليت های اين كارگروه در قالب سه سند نه‌گانه حقوق شهروندی، دهگانه عفاف و حجاب و بيست و چهارگانه است.

مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری يزد خواستار ارتباط مؤثر مسئولان با رسانه ها شد و گفت: بايد از طريق تبليغات ضمن ترويج دادن گفتمان حقوق شهروندی در جامعه همه اقشار مردم را با حقوق خود آشنا سازيم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار