رئیس ستاد انتخابات قوچان خبر داد:
رئیس ستاد انتخابات قوچان از فعال‌شدن هفت کمیته انتخاباتی در کنار تشکیل ستاد انتخابات این شهرستان برای انتخابات هفتم اسفند مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 02 December 2015
علیرضا قامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات فرمانداری قوچان با اشاره به اینکه هفتم اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم، اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی رئیس‌جمهور به دنبال ایجاد روحیه شور و نشاط در حوزه اجرایی در چارچوب قانون آماده برگزاری انتخابات هستیم.

وی با بیان اینکه حضور دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و اجرایی سبب مطلوبیت بیشتر و دقت در برگزاری انتخابات می‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر برگزاری انتخابات با رعایت چارچوب قانونی و حفاظت و صیانت از آرای مردم داشته و حوزه اجرایی و نظارت نیز به این امر توجه ویژه‌ای دارند.

فرماندار قوچان با اشاره به اینکه حضور حداکثری در انتخابات مهم بوده و سبب نقطه قوت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود، گفت: برای نخستین‌بار آزمونی از تمام فرمانداران در چارچوب کتاب برگزاری قانون انتخابات گرفته شد که با میانگین 80 درصد فرمانداران این آزمون را پشت سر گذاشتند.

وی سلامت را یک اصل در انتخابات آتی برشمرده و یادآور شد: بسیاری از رسانه‌های غربی به دنبال خدشه وارد کردن در انتخابات هستند که نیازمند هوشیاری دستگاه‌ها و عوامل اجرایی است و البته این موضوع را باید در نظر گرفت که این تبلیغات سوء سبب تقویت نظام شده است.

قامتی با اشاره به اینکه از فروردین امسال در گوشه و کنار شهر علاقه‌مندان به حضور در انتخابات در چارچوب قانون فعالیت داشته‌اند، عنوان کرد: 11 کمیته انتخابات در این شهرستان وجود دارد که بر اساس زمان فعال می‌شوند، اما در حال حاضر هفت کمیته برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قوچان فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه فاز نخست انتخابات با ثبت‌نام از کاندیداها آغاز می‌شود، بیان کرد: این شهرستان در انتخابات‌ گذشته مشارکت حداکثری داشته و پیش‌بینی می‌شود از 160 هزار نفر واجدالشرایط رأی دادن در انتخابات، نزدیک به 120 هزار نفر در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج حضور داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات قوچان با اشاره به اینکه هیئت‌های نظارت در شهرستان‌های قوچان و فاروج و بخش‌های باجگیران و تیتکانلو تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود نامزدها و هواداران آنها چارچوب و موازین قانونی را رعایت کنند، تا این رعایت سبب رضایتمندی حداکثری مردم و حضور پرشور در انتخابات شود.

وی یادآور شد: در حوزه اصلی قوچان و سه حوزه فرعی فاروج، باجگیران و تیتکانلو فعالیت‌های انتخاباتی انجام که با تلاش باید زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار