بسته ویژه خبری تابناک یزد:
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛"250 بیمار مبتلا به اچ آی وی و ایدز در یزد تحت درمان هستند،فعالیت ۳۰۰۰ واحد صنعتی یزددر شرایط رکودوامام جمعه موقت یزد تاکنون حضور در انتخابات خبرگان را نپذیرفته است"رصد‌خانه امروز تابناک یزدرا تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 03 December 2015
250 بیمار مبتلا به اچ آی وی و ایدز در یزد تحت درمان هستند

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بر اساس امارها هم اکنون 250 نفر بیمار مبتلا به اچ آی وی و ایدز در این استان شناسایی و تحت مراقبت و درمان قرار دارند.مرجان پدرزاده  به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ایدز و اطلاع رسانی در زمینه این بیماری (12 تا 18 آذرماه ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین این افراد را مردان تشکیل می دهد که از این تعداد 60 نفر مبتلا به ایدز و بقیه به ویروس اچ آی وی آلوده شده اند.
وی اظهار کرد: زمانی که فرد به ویروس مولد اچ آی وی آلوده می شود تا شروع بیماری ایدز ممکن است 10 سال طول بکشد که طی این مدت فرد در ظاهر سالم بوده و می تواند به کار و فعالیت ادامه دهد اما زمانی که وارد فاز بیماری شود و علائم آن نمایان گردد به ایدز مبتلا شده است.
پدر زاده، بیشترین گروه سنی مبتلا به ایدز در استان را سنین بین 25 تا 34 سال ذکر کرد و گفت: شایعترین راه انتقال این بیماری، اعتیاد تزریقی است.
وی استفاده مشترک از وسایل ترزیق یا سایر ابزار تیز و برنده ، انتقال خون و فرآورده های خونی آلوده، مادر انتقال دهنده به نوزاد در دوران بارداری و خالکوبی را از جمله راههای انتقال ویروس اچ ای وی ذکر کرد.
پدر زاده با بیان اینکه در حال حاضر زن باردار مبتلا به اچ ای وی در استان وجود ندارد افزود: اما در سالهای اخیر 13 زن باردار مبتلا به اچ ای وی (ایدز) در استان شناسایی شده اند این افراد تحت کنترل و مراقبت قرار گرفته و موفق به تولد نوزادان سالم شدند.
این کارشناس با اشاره به اینکه ابتلا به آچ آی وی در اثر رفتارهای پر خطر است نه در اثر تماس با بیمار افزود: بیماران مبتلا به این ویروس را نباید طرد کرد.
وی ادامه داد: این بیماری از طریق تماس معمولی مانند دست دادن، در آغوش کشیدن، بوسیدن، نشستن در کنار فرد مبتلا ، خوردن و آشامیدن ، گزش حشرات، استفاده از توالت ، حمام و استخرهای شنا منتقل نمی شود.


فعالیت ۳۰۰۰ واحد صنعتی یزددر شرایط رکود

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد از فعالیت بیش از سه هزار واحد تولیدی در استان یزد خبر داد و گفت: در شرایطی که کشور در رکود اقتصادی به سر می برد، این واحدها با تدبیر هدایت می شوند و فعالند.
علی نمازی،در نشست مدیران دستگاه های اقتصادی استان یزد با بیان اینکه مدیران واحدهای صنعتی استان یزد، با تدبیر عمل می کنند، اظهار داشت: در شرایطی که اغلب واحدهای تولیدی در سطح کشور از رکود اقتصادی در رنج هستند، رشد اقتصادی استان یزد مثبت بوده است.

وی عنوان کرد: نحوه عملکرد دستگاه های اقتصادی استان یزد مطلوب بوده و تعامل مدیران این مجموعه ها، توانسته به بهبود وضعیت اقتصادی استان کمک کند.نمازی همچنین با اشاره به روند خوب جذب سرمایه گذار خارجی در استان یزد بیان کرد: این روند نشان از رشد اقتصادی استان یزد دارد.مهر

امام جمعه موقت یزد تاکنون حضور در انتخابات خبرگان را نپذیرفته است

سایت یزدان نیوز نوشت:حجت الاسلام و المسلمین معزالدینی امام جمعه موقت یزد در جلسه ای باحضور حامیان دولت که بمنظور دعوت از وی برای حضور در عرصه پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری تشکیل شده بود، با این درخواست مخالفت کرده است.

حامیان دولت خبر داده اند که وی هنوز برای "حضور" در انتخابات مجاب نشده است.

حجت الاسلام معزالدینی از معدود عالمان سرشناس یزدی است که نسبت به برخی اقدامات فرهنگی "سطحی" و همچنین فسادهای میلیاردی اعتراض کرده و در بین علمای قم نیز از اعتبار خوبی برخوردار است. 




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار