جانشین فرمانده کل سپاه مطرح کرد:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب از ما خواسته اند پایتخت معنوی کشورمان به امن ترین، جذاب ترین و دلنشین ترین محیط تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳ 14 March 2015

به گزارش تابناک، سردار حسین سلامی امروز در مراسم افتتاح 100 پایگاه بسیج، 10سالن ورزشی صالحین و دو دارالقرآن در حاشیه شهر مشهد و نیز آغاز عملیات مرمت 100مسجد در حاشیه مشهد، افزود: در حاشیه مشهد ناهنجاری هایی دیده می شود که اراده ای قدرتمند را برای برطرف کردن آن ها می طلبد.

وی ادامه داد: ما چگونه این وضع را تحمل کنیم که مسئول باشیم، اما در کنار ما فضایی وجود داشته باشد که مردم و نوامیس ما احساس امنیت نکنند و این موضوع از تعصب، غیرت و ایمان ما به دور است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: امروز یا باید مسئولیت های خود را به دست اهلش بسپاریم یا با همه بضاعت خود، وظیفه مان را به درستی و کامل انجام دهیم. راه دیگری وجود ندارد و پیمودن این مسیر اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: بیرق ساماندهی حاشیه مشهد را امام جمعه مشهد در دست دارد و ما نیز همانند یک سرباز کنار وی پیش می رویم.

سردار سلامی ادامه داد: با  حدود 6ماه پیش از بعضی مناطق حاشیه شهر مشهد بازدید داشتم که این بازدید، بدترین بازدید بنده و فوق العاده غم انگیز، نگران کننده و وحشتناک بود.اما امروز هم که به بازدید یکی از این محلات رفتم، روز خوبی بود؛ زیرا از آن ناهنجاری های آشکار، خبری نبود.

وی گفت: امروز وقتی می بینیم مردم اگر فرزندشان از خانه خارج می شود، احساس امنیت دارند، زیباترین پاسخی است که می توانیم از تلاش خود دریافت کنیم.اما همه بدانند این راه ادامه دارد و ما متوقف نمی شویم.

وی جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: افرادی که فکر می کنند می توانند از آب گل آلود ماهی بگیرند و امنیت، شرافت و احترام مردم را از بین ببرند، بدانند جایی برای حضور در این مناطق ندارند و یا باید مثل همه زندگی کنند، یا از اینجا رخت بربندند.

سردار سلامی با بیان این که مردم هم بدانند ما تا آخر هستیم و کار را ادامه میدهیم، افزود: ما آمادگی داریم با کمک مردم و در صورت در اختیار قرار گرفتن زمین، صدها سالن ورزشی در حاشیه شهر مشهد احداث کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه همچنین با بیان این که باور نمیکردیم که انقلاب و اسلام به این سرعت از مرزهای کشور عبور کند، ادامه داد: ما از فروپاشی دولتهای بزرگ توسط قدرتهای بزرگ جلوگیری کردیم.

وی با اشاره به اینکه اجازه ندادیم حیات سیاسی نظام عراق توسط آمریکا و عناصر دست نشانده او فرو بپاشد، افزود: امروز ما امنیت شیعیان عراق و دیگر مسلمانان عراق را برقرار کردهایم و همین لحظه فرزندان شما در آنجا در حال هدایت نبردها هستند.

وی ادامه داد: ما از فروپاشی مقاومت در سوریه جلوگیری کرده و اجازه ندادیم سرنوشت مسلمانان در آن کشور به دست کفار، یهود و نصاری بیفتد.امروز شیعیان در لبنان در پرتوی انقلاب اسلامی ما عزیز و حاکمند. مقدرات کشور در دست آنان است و راه غلبه یهود را بستهاند.فلسطینیها به برکت دستاوردهای انقلاب اسلامی زنده اند و نفس میکشند. امروز بحرینیها در پرتو انقلاب اسلامی میتوانند در خیابانهای بحرین اعتراض کنند و دولت بحرین جرات نکند آنها را آنگونه که میخواهد، سرکوب کند.

سردار سلامی گفت: امروز در یمن مسلمانان به برکت این انقلاب، زنده شده اند و فرمان حکومت را از ایادی آمریکا گرفته و سعودی را در عرصه سیاست خانه نشین کرده اند. در افغانستان نیز همین گونه است و ما اینقدر صاحب اقتداریم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم در این مراسم در سخنانی گفت: همزمان با بهره برداری از ۱۰۰ پایگاه بسیج، ۱۰ سالن ورزشی و دو مرکز قرآنی در حاشیه شهر مشهد، در قالب مرحله دوم افتتاحیه، مرمت ۱۰۰ مسجد دیگر در این منطقه با سه میلیارد تومان آغاز می شود و امیدواریم مرحله سوم افتتاحیه در این مناطق، سوم خردادماه سال آینده سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شود.

سردار غلامرضا احمدی افزود: باقیمانده احداث ۱۸۰ پایگاه بسیج که امروز ۱۰۰ پایگاه آن افتتاح می شود، در سالروز فتح خرمشهر به بهره برداری می رسد و از ۱۸۰ مسجدی که برای مرمت آن تامین اعتبار شده است، کار مرمت ۱۰۰ مسجد تا سوم خردادماه به پایان میرسد.

وی ادامه داد: حداقل ۱۰ سالن ورزشی دیگر نیز تا سالروز فتح خرمشهر آماده افتتاح می شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: دو ماه پیش در مرحله اول افتتاحیهها، ۲۳ سالن صالحین و 4 سالن ۹ دی در حاشیه مشهد به بهره برداری رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان شهرداری و شورای شهر مشهد که پای کار آمده و زیرساختهای مورد نیاز را تامین کرده اند، بخشی از محرومیت مناطق حاشیه شهر مشهد زدوده شود.

سردار احمدی افزود: تاکنون ۲۱ طلبه در این محلات فرماندهی پایگاههای بسیج در ناحیه بسیج سلمان را پذیرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار