مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: تا پایان سومین روز نمایشگاه بزرگ کتاب استان، بیش از 1.5 میلیارد ریال بن تخفیف خرید کتاب بین علاقمندان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 06 December 2015
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای نهمین نمایشگاه کتاب گلستان چهار میلیارد و 500 میلیون ریال بن تخفیف خرید اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: بن کتاب برای اقشار مختلف در نظر گرفته شده و دانشجویان تا سقف 500 هزار ریال، دانش آموختگان مقطع فوق لیسانس تا سقف ٨٠0 هزار ربال، دارندگان مقطع دکتری تا سقف یک میلیون ریال و افراد عادی نیز تا سقف 300 هزار ریال می‎ توانند بن دریافت کنند.
مدیرکل ارشاد اسلامی گلستان در پاسخ به اینکه شاهد افزایش قیمت کتاب و تغییر نکردن میزان تخصیص بن های کتاب برای مردم هستیم، گفت: در این نمایشگاه 20 درصد تخفیف بن در نظر گرفته شده و غرفه داران نیز 10 درصد تخفیف در هنگام خرید به مردم ارائه می کنند.
فضیلت افزود: از 20 درصد تخفیفی، نیمی مربوط به اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیم دیگر مربوط به اعتبارات معاونت فرهنگی وزارتخانه می باشد که تخصیص یافته و با توجه به کمبود اعتبارات، بیش از این ظرفیت تخصیص بن در استان را نداشتیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال در نمایشگاه نهم، 16 کتاب تالیف نویسندگان گلستانی رونمایی می شود و تاکنون از ابتدای فعالیت نمایشگاه روزانه دو کتاب رونمایی شده است.
وی این اقدام را در راستای ارج نهادن به تلاش نویسندگان و آثار ارزشمند آنان بیان کرد و گفت: کتاب مدل مفهومی مدیریت جهادی اثر غلامرضا منتظری، کبوتران زمینی از صغری رستمی، بررسی مدارا در سیره پنج تن آل عبا اثر عباسعلی علی محمدی، اثر راهنمای آشنایی با مواد مخدر تألیف آتنا امامی میبدی و الهام بابایی زارچ، نردبام آسمان اثر محمدرضا دوستی دیلمی و تاریخ و پبیشینه اجتماعی بندرگز از اسدالله معطوفی در ایام برگزاری نمایشگاه رونمایی شده و یا می شود.
به گفته فضیلت همچنین وقتی چشمه ها جاری می شوند از ابوالفضل علی کوچکی و بررسی ابعاد مرجعیت علمی اثر ملیحه طاهری از دیگر کتاب هایی است که تا روز پایانی نمایشگاه رونمایی خواهند شد.
وی یادآور شد: رئالیسم پیچیده نوشته علی اصغر فضیلت، پنجاه نگاه از ابراهیم صالحی، تطبیق وضعیت اجتماعی شیعیان هند و شام تا پایان عصر صفوی از سید حسن میرزایی، الا یک از هزاران نوشته سید علیرضا کشفی نیا، نگاه سرخ از کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان، شخصیت پردازی در آثار آنتوان چخوف از دانشگاه آزاد اسلامی، دایره المعارف الگوهای نموداری از مهدی میرزایی و پوریا تیرگر و آیین سوگواری محرم و صفر در بافت قدیمی محلات گرگان از محمد صابری نیز از جمله آثار نویسندگان این استان است که در نهمین دوره نمایشگاه سراسری کتاب گلستان با حضور علاقه مندان و مسئولان رونمایی می شود.
نهمین دوره نمایشگاه سراسری کتاب گلستان از ١٢ آذر کار خود را آغاز کرده و تا هفدهم ماه جاری میزبان علاقمندان است.
در نمایشگاه کتاب گلستان ٥٠٠ ناشر در ٢٦٠ غرفه آثار خود را به نمایش گذاشته اند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار