کد خبر: ۱۴۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 07 December 2015

زمینه را برای حضور دراین عرصه رقابتی

 به ویژه دراین دوره ازانتخابات بسیارمناسب می بینم

دکترسید مهدی جوادی، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و دبیر این حزب دراستان اردبیل است. او در کارنامه خود فرمانداری چند دوره در شهرستان های اردبیل را دارد. احتمال حضور او و قائم مقام حزب اعتماد ملی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی استان اردبیل می رود.

جوادی معتقد است استان اردبیل،درآستانه ی انتخابات، به سبب عملکرد نمایندگان دولت دراستان، از نشاط لازم سیاسی وفضای مناسب انتخاباتی برخوردارنیست.

وی همچنین از بی توجهی به احزاب و مطبوعات به شدت ابراز نارضایتی می کند و می گوید ،احزاب سیاسی ومطبوعات به عنوان چشمان بینا وگوش های شنوای نظام درکشوراست. به طوری که چنین به نظرمی رسد که دراین دوعرصه مهم سیاسی وفرهنگی، هیچ وظایفی بردولت تدبیر و امید مترتب نبوده است.

در ادامه شرح کامل گفت وگوی تابناک اردبیل با دکترسید مهدی جوادی پیش روی شماست:

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی فضای انتخاباتی استان اردبیل را چگونه می بینید؟

با کمال تاسف،تداوم روند نبود نشاط لازم سیاسی وفضای مناسب انتخاباتی دراستان ما اردبیل درآستانه انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری، به ویژه دراین مقطع حساس سیاسی ازکشور و جهان، زنگ خطری است که اندیشه وبرنامه های جدید و نیز راه های برون رفت ازاین رکود سیاسی را می طلبد.

دراین باره، اقدامات موثرمسئولان عالی سیاسی و اجرایی استان، بسیارمهم و موثر بوده و انتظارمردم از آنان این است که به جای طرح موضوعات بیشترمحدودیت آفرین وتهدید آمیز انتخاباتی، خود،وظایف ذاتی مجموعه های دولتی درایجاد بسترهای مناسب جهت برگزاری انتخابات باشکوه همراه بامشارکت حداکثری مردم را مورد مطالعه قرار داده وعملا به انجام وظایف قانونی خویش دراین باره اهتمام ورزند.

دراین راستا، بی گمان گرچه نقش مهم احزاب ومطبوعات برکسی پوشیده نیست ولکن،عملکرد دولتمردان دراستان دراین زمینه هم همانند دیگربخش های توسعه، با رکود جدی وآشکارهمراه است وبه طورمسلم بی تفاوتی مقام های عالی استان در وجود ارتباط مناسب میان احزاب وگروه های سیاسی ونیزتلاشگران عرصه مطبوعات به عنوان دو طیف آگاه،حرکت آفرین وموثردرفضای سیاسی کشور واستان می تواند دراین باره کافی باشد.

به طوری که نبود حتی یک نشست دراین حدود دو سال از عمر دولت اعتدال،تدبیروامید، ازسوی نمایندگان عالی دولت با فعالان شناسنامه دار سیاسی استان ومهم ترازآن ،اقدام برای برگزاری این نشست در روزهای اخیر با دعوت مقام عالی استان ولکن،عدم حضور خود وی دراین جلسه و اعتراض به حق دبیران احزاب براین امر،می تواند دراین باره جای بس تاسف و تامل باشد.

از سوی دیگر، صدور مجوزهای فله ای تشکیل و نیز تقویت گروه های سیاسی و همچنین برخی نشریات محلی مورد نظر مقام های عالی استانی و عدم هیچگونه حمایت ازمطبوعات مستقل و در مقابل پشتیبانی همه جانبه از حامیان مطبوعاتی خود دولتمردان استان نه طرفداران دولت اعتدال وتدبیر، بیش از پیش بر پیچیدگی این روند افزوده است.

با توجه به اینکه شما در سوابق خود مدیریت اجرایی وسیاسی یعنی فرمانداری ونمایندگی دولت درشهرستان های نیر و نمین را دارید، عملکرد دولت دکتر روحانی و تاثیرات آن درانتخابات آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟

گرچه بر همگان آشکار است که عملکرد دولت اعتدال، تدبیر و امید دراستان از آغاز به کار تیم مدیریتی موجود و حاکم بر استان با انتظارات به حق مردم استان و حتی درمقایسه با استان های دیگر کشوری ازفاصله بسیار زیادی برخوردار بوده ولکن؛ متاسفانه درماه های گذشته برشدت آن افزوده و آثارآن بیش از پیش درمجموعه های دولتی و مهم تر از آن درمیان اقشار مختلف مردم استان آشکار شده است.

دراین راستا، توقف محسوس تزریق اعتبارات و نبود تحرکات لازم دراجرای پروژه های عمرانی،عدم توقف و در مقابل تداوم روند ایجاد موانع و مشکلات در فعالیت مراکز تولیدی و صنعتی وب ه تبع آن تعطیلی این مجموعه های اقتصادی ، تداوم برخی انحرافات مهم درجریان مدیریتی استان از جمله به کارگیری فله ای بازنشستگان و عدم توجه به نیروهای جوان و مجرب وکارآمد، واگذاری مدیریت ها به نیروهای فاقد سوابق مدیریتی و ناآشنا به مسائل اداری و غیرمتخصص و خارج از مجموعه های اداری مرتبط، در اولویت قرارگرفتن خویشاوندان و افراد نزدیک به دولتمردان استان، حفظ مدیران عالی دولت قبلی ولکن همسو با مسئولان عالی و برخی نمایندگان مجلس در استان ودرمقابل تغییرات هدفمند دربرخی مجموعه های دولتی موثر درانتخابات،… ازنتایج وعوامل مهم این انحراف مدیریتی دراستان است.

آرایش سیاسی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی درسطح استان چگونه بوده وخواهد بود؟

با وجود فضای حاکم اشاره شده انتخاباتی براستان ، کاندیداهای مجلس دهم شورای اسلامی درحوزه های مختلف درسطح استان را به دسته های زیرمی توان تقسیم کرد:

الف- نمایندگان کنونی مجلس: این نمایندگان، درمجموع ،از وضعیت مناسب برای حضور دوباره درعرصه انتخابات مجلس را نداشته وازشانس بسیار ضعیف برای تکیه ی دوباره برکرسی های مجلس یازدهم برخوردارند.

چرا که گذشته ازتقویت احتمالی رد صلاحیت تعدادی ازآنان به سبب افزایش موارد قابل توجه وموثرسیاسی ومالی همچون افزایش فعالیت های  خاص بستگان درجه یک برخی از آنان  ، پرونده حیران و … نسبت به دوره قبل و به تبع آن عدم زمینه های کاربردی درگذشته درحل موانع موجود صلاحیتی ازسوی برخی کانال های تاثیرگذار دراین باره،عملکرد آنان نیز چه درسطح کلان کشوری واستانی وچه درحوزه های انتخاباتی خود ،درنزد اقشارمختلف مردم استان قابل دفاع نبوده واشتیاق مردم برای گزینش دوباره آنان بسیارضعیف می نماید.

دراین میان، نقش آنان درانتخاب مقام عالی دولت دراستان ولکن؛ کارنامه غیرقابل دفاع مدیریتی آنان دردوره حدود دوساله ازعمردولت اعتدال ،تدبیر وامید وسکوت برخی از نمایندگان استان دربرابر این امر مهم، نبود اقدامات اساسی عملی و قابل ملموس در ایجاد زیر ساخت های مهم توسعه همه جانبه استان همانند منطقه آزاد تجاری، مناطق ویژه اقتصادی، پتروشیمی ،راه آهن و…و نیز رفع رکود و تعطیلی برخی مراکز مهم تولیدی و صنعتی ازجمله ذوب آهن، ابریشم سبلان و …، دخالت در عزل و نصب های مدیران درشهرها و بخش ها و واگذاری پست های سیاسی و اجرایی و مدیریت های دولتی به نیروهای فاقد سوابق مدیریتی لازم، بازنشستگان و افراد خارج از مجموعه های دولتی مرتبط و نیز حفظ برخی مدیران دولت قبل درپست های پیشین، و…، ازجمله عوامل موثر درتنزل جایگاه نمایندگان کنونی مجلس درمیان مردم است.

ب- گروه های اصلاح طلب: با توجه به نبود فضای مطلوب انتخاباتی در کشور به ویژه استان اردبیل، احزاب و گروه های اصلاح طلب در استان گرچه در قالب شورای هماهنگی مدتی است به تشکیل جلسات مبادرت می ورزند؛

ولکن؛ متاسفانه هماهنگ کنندگان این نشست ها ، تا کنون به انعکاس اخبار این جلسات نپرداخته و به تصمیمات امیدوار کننده ای درباره انتخابات آینده نرسیده اند و تنها دعوت از سیزده تن از کاندیداهای مطرح برای مجلس دهم، جهت حضور دراین شورا و ارائه دیدگاه های خود، ازگام های عملی دراین راستا بوده است.

با این حال، بی گمان هریک از اعضای این شورا، برای حضور در انتخابات آینده و گزینش کاندیداهای مورد نظر می بایست در آینده نزدیک تصمیمات خود را گرفته و فرصت را ازدست ندهند و بدون تردید، اگر ورود این گروه به انتخابات، در قالب یک لیست مشترک و همراه با تعامل لازم صورت گیرد، با نتایج امیدوار کننده ای مواجه خواهد شد.

ج- گروه های اصول گرا: به نظر می رسد همانطوری که در مرکز کشور زمینه برای وفاق میان احزاب و گروه های اعتدالی و حامیان دولت و گروه های تندرو اصولگرایی وجود ندارد، دراستان اردبیل هم این موضوع جامه عمل به خود بگیرد.

فلذا پیش بینی می شود ائتلاف نسبی میان معتدلین این گروه ها به تاثیرگذاری فعالان این احزاب از جمله جبهه ایستادگی و جمعیت رهپویان درحمایت از کاندیداهای مشترک صورت گیرد.

با این حال باید افزود درمجموع، اصولگرایان بنا به دلایل مختلف به جز دو - سه گروه ، اکنون از چنان فعالیت چشمگیر و تاثیرگذار درفضای انتخاباتی استان برخوردار نیستند و بدون تردید این وضعیت درصورت تداوم ، امکان رقابت مطلوب را در برابر اصلاح طلبان و برخی حامیان دولت ازآنان خواهد گرفت چرا که درفضای کنونی و با توجه به گزینه های مطرح برای حضور دراین انتخابات به ویژه انتخابات مجلس، زمینه های ائتلاف میان اصلاح طلبان و حامیان دولت بیش ازاصولگرایان است.

د- کاندیداهای به اصطلاح مستقل: چنان که  اشاره شد، پیش بینی می شود بیشتر کاندیداهای انتخابات مجلس در سطح استان درقالب های سه گانه اصلاح طلبی، اصولگرایی و حامیان دولت حضور پیدا خواهند کرد.

فلذا، بعید به نظرمی رسد که کسی یا کسانی از کاندیداهای مطرح و دارای پتانسیل های خوب از آنان درقالب کاندیداهای مستقل و در یستی واحد و شناسنامه دار در انتخابات حضور یابند ، مگر این که همانطوری که اشاره شد، آنان در قالب ائتلاف با اصلاح طلبان و اصولگرایان وارد رقابت شوند.

 آیا جایگاه احزاب و مطبوعات، به ویژه حزب شما یعنی حزب اعتماد ملی به عنوان مظاهر مهم دموکراسی و نقش مردم درتعیین و نظارت بر سرنوشت خویش، درفضای کنونی انتخابات استان مورد قبول بوده است؟

به طورمسلم یکی از انتظارات مهم مردم از دکتر روحانی، که توجهی بدان صورت نگرفته و در واقع مورد غفلت قرارگرفته و بار منفی سنگینی را به همراه داشته و خواهد داشت، احزاب سیاسی و مطبوعات به عنوان چشمان بینا و گوش های شنوای نظام در کشوراست.به طوری که چنین به نظرمی رسد که دراین دو عرصه مهم سیاسی وفرهنگی، هیچ وظایفی بردولت تدبیر وامید مترتب نبوده است.

دراستان ما اردبیل هم، همانند دیگر برنامه های دولت، این دو بخش مهم کنارگذاشته شده و حتی به سبب احساس خطر ازاحتمال نقش آفرینی احزاب ومطبوعات درشفاف سازی عملکرد دولتمردان دراستان،زمینه های لازم برای ظهور وبروز تلاش گران در این دو عرصه به ویژه در قالب خانه احزاب و خانه مطبوعات هم ازسوی دولتمردان فراهم نشده است.

می توان گفت در سطوح مختلف کشوری و استانی تنها دوحزب و گروه سیاسی یعنی کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه و همفکران آنان در مطبوعات از محرمان سیاسی دولت اعتدال و تدبیربه شمار آمده و حاکمیت لازم بردولت را داشته و دیگر گروه های سیاسی اعم ازاصلاح طلبان و اصول گرایان به حاشیه رانده شده اند و بی گمان دراستان ما اردبیل، این تبعیض از شدت و حدت زیادی برخوردار است و این برخورد نمایندگان دولت دکتر روحانی با این دو گروه تاثیرگذار درجامعه، تبعات نگران کننده ای را درانتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری خواهد داشت.

شایان ذکراست، حزب اعتماد ملی در استان نیز گرچه گذشته ازمرکز و دیگراستان های کشور ازحامیان اصلی و موثردکتر روحانی بوده و در استان اردبیل هم، دبیر و اعضای شورای مرکزی استان و شهرستان ها و دیگر فعالان این حزب، گذشته از حضور در شورای سیاستگذاری ستاد دکتر روحانی و برخی ازمسئولیت های کمیته ها ی ستاد استانی، در قالب یک ستاد مستقل انتخاباتی و با احکام مستقیم صادره از تهران، درسطح استان در حمایت ازدکتر روحانی تلاش نمودند.

ولکن؛ با کمال تاسف ازابتدای تاسیس دولت، تلاش گران این حزب دراستان مورد بی مهری مقامات عالی دولت دراستان، که خود حتی ازتجربه حضوراتفاقی درستادهای مذکور محروم بوده اند، قرارگرفته اند.

آیا شما درانتخابات پیش رو، کاندیدای اختصاصی ازخود حزب اعتماد ملی یرای مجلس شورای اسلامی خواهید داشت؟ و درصورت مثبت بودن پاسخ سوال،جه زمینه هایی را دراین دوره ازانتخابات برای حضورخود دراین عرصه می بینید؟

با توجه به وظایف ذاتی احزاب، بی گمان نه تنها دراین دوره بلکه در هردوره از انتخابات مختلف در کشور، در انتخاب کاندیداها برای حضور در این عرصه ها، می بایست ورود کاندیداها ازمیان خود احزاب، در اولویت نخست قرارگیرد.

لذا، گرچه در دوره های گذشته مجلس،به سبب برخی محدودیت ها و موانع پیش آمده به ویژه مانعی که در دوره قبل ازسوی هیات نظارت برای خود بنده پیش آمد، حزب نتوانسته کاندیدای اختصاصی داشته باشد، ولی؛،دراین دوره ، با وجود برخی مشکلات و محدودیت ها ازجمله توان مالی لازم، چندین ماه است که بنده، هم ازسوی حزب و هم ازسوی برخی دوستان سیاسی ازاقشارمختلف به ویژه دانشگاهیان،فرهنگیان ونیزریش سفیدان واعضای محترم شوراهای اسلامی شهراردبیل به خصوص محلات سیزده گانه و همچنین، شهرستان های نیر و نمین برای حضور دراین عرصه، بیش ازگذشته تحت فشار قرار دارم.

همچنین، یکی دیگر از دوستان یعنی جناب آقای علی جعفری، که ازچهره های فرهنگی و قائم مقام وازشورای مرکزی این حزب دراستان بوده،درنظردارد دراین انتخابات ازحوزه انتخابیه مرکزاستان حضور پیدا کند. و انشاءا…در روزهای آتی تصمیمات لازم دراین باره ازسوی اعضای محترم حزب درشهرستان ها واستان گرفته خواهد شد.

در پاسخ به بخش دوم از سئوال نیزباید گفت که باعنایت به وضعیت سیاسی حاکم براستان ازنظرتوانمندی های افراد وگروه های سیاسی احتمالی حاضردرانتخابات ونیزبرخی ویژگی ها و زمینه های موثر فردی در بنده از جمله مدرک تحصیلی درسطح دکتری تاریخ و تمدن ملل اسلامی، سوابق فرمانداری درشهرستان های نیر و نمین، بیش از بیست و سه سال سابقه تدریس در دانشگاه های دولتی و آزاد و نیزمدارس مرکز استان، تالیف و انتشار سه جلد کتاب در موضوعات استانی و تاریخی و وجود سه جلد دیگردراین زمینه ها و قرارگرفتن آنها درآستانه چاپ ونشر،حضورفعالانه وبا ثبات قدم درعرصه های سیاسی وفرهنگی و…،خود بنده نیز زمینه را برای حضور دراین عرصه رقابتی به ویژه دراین دوره ازانتخابات بسیارمناسب می بینم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
سانای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
دکتر فرد اندیشمندی است اگر ایشان وارد انتخابات بشوند کل معادلات انتخاباتی استان بهم میریزه ودرصورت موفقیت مجمع نمایندگان قوی خواهیم داشت واستان اردبیل بعد از چند دوره نماینده گی حرفی برای گفتن درسطح کشور خواهد داشت
کارشناسی ارشد کشاورزی ولکن بیکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
این هم از دردهای بی درمان دراستان ما اردبیل است که آنان که همانند استاد دکترجوادی شایستگی حضور درخانه ملت را دارند باید موانع صد گانه ازجمله عدم پول ،اخذ صلاحیت ،توسل به دروغ وبی حیایی و... را پشت سربگذارند و آنان که موانع مذکوررا ندارند تنها کرسی های مهم تصمیم گیری درمورد استان را بیشتربرای منافع شخصی وباندی خود اشغال می کنند.
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
نشاط انتخاباتی وابسته به عوامل متعددی است که از مهمترین آن به وجود یا عدم وجود نشاط عمومی می توان اشاره کرد. در شرایطی که به خاطر رکود و ورشکستگی بسیاری از بنگاه های اقتصادی، بخش مسکن، کشاورزی، بازار و ... مردم از لمکانات اولیه اقتصادی برای امرار معاش خود برخوردار نیستند، چگونه باید از آنها انتظار داشت که غنچه لبخند بر لبانشان بشکافد. از سوی دیگر عدم امید به اثر بخشی نمایندگان مجلس در تحولات سیاسی مایه دلسردی آنها شده است. اردبیل از دیر باز عرصه حضور فعالان اصول گرا و قدرت نمایی انها بوده و به شخصیت های اصلاح طلب عرصه رشد و شکوفایی بسار تنگ بوده است. به طوریکه کمتر شخصیت اصلاح طلبی توانسته که در رقابت انتخاباتی پیروز بلامنازع میدان انتخابات باشد یا به عنوان استاندار یا شهردار به ایفای نقش بپردازد. به همین سبب رقابت در این صحنه سیاسی اندکی با مسائل قومی گره خورده و شور و نشاط انتخاباتی را به یاس و نا امیدی مبدل نموده است
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
چرا منطقه گردشگری ساوالان که یکی از 4 مگاپروژه وعده داده شده بود و 2 سال روی آن مانور داده شد به یکباره از یادها رفت ؟

و متاسفانه هیچ منتقدی هم به آن اشاره نمی کند
مهدی
|
United States
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
با اجازه مدیریت محترم سایت
لطفن این سوال را هم به جمع سوالات بالا ضافه کرده از آقای جوادی پاسخش را بخواهید
اینکه اگر فرماندار نمین می ماندند بازهم این چنین موضع گیری می کردند یا نه؟
با تشکر
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
متاسفانه در چند دوره اخير، نمايندگان استان نتوانسته اند كاري براي توسعه اردبيل انجام دهند اميدوايم با حضور شخصيت‌هاي علمي و اجرايي مقتدر همچون دكتر جوادي در انتخابات، شاهد انتخاب ايشان باشيم تا شايد گره از مشكلات حل نشده استان مان باز شود
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
جناب اقای مهدی: اگر اقای جوادی در زمان فرمانداری چنین مواضعی را اتخاذ می کرد فریاد امثال شماها بالا می رفت که ایشان دارد گل به خودی می زند و نمک می خورد و نمکدان می شکند!!!!!!!!!!!!!!!!
عنبرانی
|
United States
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
بله درست است اگر حاج آقا سید کاظم موسوی باسابقه ودکتر جوادی باهم بلی
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
حسن آقا اين پروژه هم جزء مگا پروژه هايي چون راه آهن و پتروشيمي است كه فقط براي مدتي و استفاده در جهت منافع خودي بر زبان ها افتاد و هيچ كاري انجام نشد.
براي فهميدن دليل اين كار سراغ مرد مگا پروژه را بگيريد شايد پاسخ خود را يافتيد. اگر چنين شد ما را هم در جريان بگذاريد
فرید ازسرعین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
تحلیل بسیارجالبی است وستودنی و امیدوارم خود دکترجوادی هم وارد انتخابات شود.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
كاش سايرين هم مثل آقاي جوادي ديدگاههاي خود را بيان مي كردند تا راحت تر مي شد در موردشان تصميم گرفت. روشنگري و شفاف سازي دكتر ستودني است.
در انتظار حضور آقاي جوادي در انتخابات هستيم تا اين بار يك شخصيت علمي و با تجربه را روانه مجلس كنيم.
علایی از میر اشرف اردبیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
آقا سید،شما که به شجاعت و صداقت شهرت دارید ،چرا از رقابت در مجلس می ترسید؟مغانی ها خدمت شما هستند.
خان باجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
این که نوشته اند مقتدر یعنی چه؟
مگر دعوا در نمین هم بر سر همین اقتداربازی ها نبود؟ آخه اصلا نماینده بودن به اقتدار چه ربطی داره؟
مجمع نمایندگان هم یه بازی تازه هست؟ اصلا کی این مجمع رو ساخت؟ از مردم نظرسنجی شد؟
نماینده میره مجلس، میشه دانای مطلق و مردم اصلا توی اندیشه ی این فرد دخیل نیستند، مگر چند تا از هم مرام ها و هم کیش هاشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
اقای دکتر وارد صحنه انتخابات بشود مردم نیر و نمین بدلیل عملکرد عالی وی به او رای خواهند داد!!!!انشاالله !!!!!
بابک از روستاهای کورائیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
ما اهالی روستاهای کورائیم خدمت فرماندار فعال واخلاقی و شایسته اسبق خودمان هستیم.
جاویدان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
گفتن حق تلخ است و ملال آور و لکن باید کسانی تبغات آن را پذیرا باشند.
گلشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
دکتر ... الان شور انتخاب خیلی بالا است.چون این دوره 77 نفر درانتخابات ثبت نام کرده
دوستت ح از نمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
خانم گلشن!امیدوارم سفید را سفید و سیاه را سیاه ببینی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
اقای جوادی چون باب میل شما نیست انتخابات را کم شور احساس میکنید و الا همه ناظران این انتخابات را پر شورتر میدانند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار