رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: از درآمد شهرداری اردبیل در سال جاری فقط ۴۳ درصد محقق شده و این وضع نابسامان تداوم دارد.
کد خبر: ۱۴۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 08 December 2015

به گزارشخبرنگار مهر،علی هدایتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: از بودجه‌ای که برای سال جاری برآورد کردیم فقط ۴۳ درصد در درآمدهای شهرداری تحقق‌یافته و این بدان معنی است که علی‌رغم بدهی‌های سال گذشته شهرداری بدهی سال جاری را نیز باید تحمل کند.

وی با تأکید به اینکه حتی اگر شهرداری مانند قالیباف هم بیاید نمی‌تواند تغییری در این وضع به وجود آورد، اضافه کرد: متأسفانه شهرداری اردبیل درآمد پایدار ندارد و همین ۴۳ درصد را باید صرف هزینه‌های جاری کند.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با هشدار از وضعیت درآمدی فعلی شهرداری، ادامه داد: اگر با همین روال پیش برویم سال‌به‌سال بدتر خواهد شد و ضروری است تا دیر نشده شیوه‌های جدید تأمین مالی برای شهرداری تعریف کنیم.

هدایتی بابیان اینکه ذهن بیدار جامعه و افرادی که درآمد نزولی و هزینه‌های صعودی را مقایسه خواهند کرد این سؤال را می‌پرسند که برای خلأ بین درآمد و هزینه شورا چه تدبیر کرده است، اضافه کرد: ما باید تا دیر نشده پاسخ منطقی برای این سؤال داشته باشیم.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اردبیل ازجمله راهکارهای فعلی شهرداری برای درآمدزایی را پروژه‌های مشارکتی و همچنین استفاده از ظرفیت بانک شهر دانست و تأکید کرد: به‌عنوان‌مثال بانک شهر می‌تواند حامی شهرداری در احداث پل ایستگاه سرعین باشد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر اردبیل اگر بی‌توجه به چنین ظرفیت‌هایی باشیم، با بودجه فعلی شورا و شهرداری ۵۰ سال طول می‌کشد این پل احداث شود و به جد ضروری است شهرداری از شیوه‌های نوین درآمدزایی استفاده کند.

هدایتی درعین‌حال با انتقاد از روند کند تکمیل پل دارو پخش خطاب به اعضای شورای شهر تأکید کرد: آن‌ها که می‌گویند این پل خیانت است حرف درستی نمی‌زنند و این پل مصوب شورا است و صحیح نیست شورا یک روز مصوب کند و روز دیگر بگوید اشتباه کرده است.

وی چنین رفتاری را موجب مانع‌تراشی از سوی شهرداری و بهانه‌تراشی برای کمبود اعتبار دانست و افزود: این پل به‌جای دیوارکشی، باهدف احیای خیابان‌های اطراف، بهبود ترافیک میدان وحدت و به ضرورتی که احساس شده احداث می‌شود و لازم است شهرداری برای تکمیل اهتمام داشته باشد.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل بابیان اینکه پلی که ساخت آن سه سال طول می‌کشد ارزش خود را از دست خواهد داد، ادامه داد: شورای دور چهارم اقدامات قابل‌توجهی برای توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر انجام داده است که یکی همین پل دارو پخش است.

به گفته هدایتی این‌ها در حالی است که متأسفانه پروژه در حد و شأن مردم اردبیل اجرا نکردیم و در دور چهارم شورا پروژه عمرانی درخوری اجرانشده است.

وی احداث پل ایستگاه سرعین را به لحاظ ضرورت و ابعاد اجرایی آن ضروری دانست و خواستار اهتمام شورا و شهرداری برای آغاز به کار آن شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار