مروری بر مطبوعات امروز هیجدهم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، چهارشنبه 18 آذرماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ پذیرش بیش از 1000 نفر روزانه در بیمارستان امام رضا (ع)، قم به فضای مصلای قدس نیازمند است، تهدیدهای گذشته فرش دستباف قم امروز به یک فرصت تبدیل شده است، سبک زندگی نبوی(ص)؛ نسخه درمان مشکلات بشر امروز، برگزاری همایش همه واقف باشیم پرداخته اند.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲ 09 December 2015
روزنامه همشهری

سبک زندگی نبوی(ص)؛ نسخه درمان مشکلات بشر امروز عنوان گفت و گویی است با عضو گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در بخشی از آن آمده است: امروز جامعه ما و به طور کلی جوامع بشری با مشکلات عدیده اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو هستند که رمز عبور از این مشکلات و رسیدن به ساحل فلاح و سعادت، بازگشت و رجوع به سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه پیامبر اعظم(ص) به عنوان اُسوه اخلاق حسنه است.

در این روزنامه استعدادیابی کبدی‌کاران در چالش کمبود بودجه، از ریاست هیأت کبدی استان قم منتشر شده است که در بخشی از این مطلب می خوانیم: اتفاق بزرگ و قابل توجهی که در کبدی استان رخ داده فعال شدن یک پایگاه قدرتمند کبدی در شهر جعفریه است در حالی که در بیشتر رشته‌ها تمامی فعالیت‌ها متمرکز به قم است. 

آسیب تطبیق سیاسی محض رفتار ائمه با شرایط زمانه، وسعت فرمان‌برداری از رسول خدا (ص) به مثابه قرآن، کم‌توانان در حسرت شهری بدون مانع، قم هوشمند می‌شود، پیامبر اسلام(ص) محور تقریب مذاهب اسلامی، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ضروری است و دو و میدانی کاران قم در راه بازی‌های آسیایی جاکارتا، از دیگر عناوین منتشر شده در این روزنامه است.

روزنامه شاخه سبز 

در این شماره تهدیدهای گذشته فرش دستباف قم امروز به یک فرصت تبدیل شده است را به نقل از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم منتشر کرده است در این مطلب آمده است: امیرطیبی نژاد در سومین آیین چهره ماندگار فرش دستباف قم با عنوان گره طلایی اظهارداشت:در گذشته نگاه های سنتی و ناهنجاری در بین برخی افراد وجود داشت که امروز شاهد هستیم خوشبختانه این رفتارها از بین رفته و در نمایشگاهای عمومی تولید کنندگان و تجار بهترین فرشها با نقش و نگارهای اصیل و با ارزش خود را به نمایش می گذارند و موضوعی که در گذشته بعنوان یک تهدید تلقی می شد امروز به یک فرصت تبدیل شده است.

در این روزنامه قم به فضای مصلای قدس نیازمند است از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شده است که در این مطلب آمده است، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: قم به فضای مصلای قدس برای برگزاری نمایشگاه کتاب و دیگر نمایشگاه های تخصصی در حوزه دین نیازمند است اما با توجه به وضعیت کنونی امیدواریم سرعت پیشرفت فیزیکی این مکان افزایش پیدا کند. 

وی بهره برداری از مصلای قدس را حرکتی مبارک برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی این استان دانست و گفت: در مصلای قدس از هفتم دی ماه میتوان برنامه های مختلف فرهنگی از جمله نماز جمعه را برگزار کرد.

حمایت از 7 طرح علمی با اعتبار 400 میلیون ریال در سال جاری، ارائه خدمات ناوگان تاکسیرانی قم به شهروندان در ایام بارش برف، اعزام دوومیدانی کار قم به رقابت های جوانان آسیا، ممتاز بودن بسیج از پیشتازی در احیای ارز شهای انقلاب نشأت گرفته است، شهدا سرمایه های انقلاب هستند و تحریم ها در پیشرفت علم و فناوری کشور تاثیری نداشته است از جمله خبرهای منتشر شده در این روزنامه است.

روزنامه ایمان 

همایش «همه واقف باشیم» در قم برگزار می شود در این شماره به چاپ رسیده است، در این مطلب آمده است: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری همایش «همه واقف باشیم» در روز 24 آذر امسال در قم خبر داد.حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم در نشست مطبوعاتی برنامه های هفته وقف اظهار کرد: احیای موقوفات یکی از اموری است که امام خمینی(ره) انجام دادند، بنابراین موقوفاتی که در دوران حکومت پهلوی به تاراج رفته و سند آنها باطل شده، ایشان با یک فتوای حکومتی احیا کردند. وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به معنای واقعی احیاگر موقوفات بودند و فرمودند موقوفات باید به معنای واقعی باقی بماند و به وقف عمل شود.

در این روزنامه به مسمومیت دو تن با گاز منوکسیدکربن اشاره شده است در این خبر آمده است: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: نشت گاز منوکسیدکربن در منزلی در این استان، دو تن را مسموم و راهی بیمارستان کرد. همچنین اسکان اضطراری 38 مسافر در قم از دیگر اخبار این روزنامه است که محمدرضا بهرامی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات زمستانی توسط جمعیت هلال احمر قم، گفت: 38 نفر شب گذشته به دلیل گرفتاری در برف و سرما اسکان اضطراری داده شدند.

بارش برف 13 میلی متری در قم، استقرار 260 مخزن شن و نمک در سطح شهر قم، نجات رانندگان گرفتار در برف و کولاک جاده قدیم قم، غافلگیری مردم با بارش برف، تلاش شهرداری برای ادامه تملک خیابان جمهوری، پوشش مناسب عایق بندی برای جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب و حمایت از برنامه های مردمی در سطح شهر از مهمترین اخبار این روزنامه است.

روزنامه 19 دی
 
این روزنامه با اشاره به تجلیل از فعالان برتر فرش دستباف قم آورده است: در مراسمی که شامگاه دوشنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران و برخی از مدیران استانی و پیشکسوتان و تولیدکنندگان فرش دستباف قم برگزار شد، فعالان و برترین های فرش دستباف قم تجلیل شدند. رضا بلندیان عضو هیئت مدیره فرش دستباف قم در این مراسم از صدور 30 پروانه این حوزه خبر داد و گفت: از میان 27 هزار نفری که کارت بافندگی دارند تنها 10 هزار نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. 

بلندیان به ارزش گذاری حدود 7200 تخته فرش توسط شورای کارشناسی مزد در سال 93 اشاره کرد و گفت: این آمار در 9 ماهه سال جاری به 3500 تخته رسیده است که علت کاهش ارزش گذاری نسبت به سال گذشته وجود رکود شدید در صنعت فرش است.

در روزنامه 19 دی به پذیرش بیش از 1000 نفر روزانه در بیمارستان امام رضا (ع) به نقل از مدیر درمان تأمین اجتماعی قم اشاره شده است.

دولتی کردن فعالیت های مردمی روندی اشتباه است، بسیج هیچ رنگی ندارد، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر برگزارشد، امنیت ایران در دنیا بی نظیر است و برگزاری مراسم مرحوم رکن آبادی در قم از دیگر اخبار منتشر شده در این روزنامه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار