گزارش تصویری اختصاصی تابناک رضوی از اسکان زائرین پیاده رضوی
هر چند حال و روز زمین و زمان بد است / یک قطعه از بهشت در آغوش مشهد است حتی فرشته ای که به پابوس آمده / اینجا میان رفتن و ماندن مردد است
کد خبر: ۱۴۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 11 December 2015
زائران می‌آیند و زیارت می کنند. امام مهربان، اگر چه غریب است ولی غریب نواز است. زائران دسته دسته می آیند و میهمان آقا می شوند و رسم ادب جز این نیست که به استقبالشان برویم و پذیرایی شان کنیم.

این تصاویر مربوط به یکی از مراکز اسکان زائران پیاده است. همه دور هم جمع شده اند تا به زائران آقا خدمت کنند. از پزشک و پرستار، دانشجو و طلبه، مشهدی و غیر مشهدی همه دور هم جمع شده اند تا رسم ادب را در شهر علی‌بن موسی الرضا(ع) به جا بیاورند و عرض ادب کنند و بگویند آقا اگرچه مأمون روزی شما را به مشهد کشاند و در حق شما بد کرد اما ما ایرانی ها عاشق اهل بیت(علیهم السلام) هستیم و همیشه خدمتگزار شما خواهیم بود.

این تصاویر برگزیده عکسهایی است که یکی از خادمان امام رضا(ع) تهیه کرده تا گوشه ای از زحمات شبانه روزی این ستاد را به تصویر بکشد.

خادمان این ستادها از یک روز قبل مدارس را از آموزش و پرورش تحویل می گیرند. با عشق آنجا را تمیز می کنند. حتی گاهی مجبور به بنایی و ساخت و ساز هم می شوند. مثلا در همین مدرسه دستشویی و حمام تعمیر و احیا شده است.

بخشی از هزینه‌های اسکان زائرین را خادمان با جمع کردن کمکهای خیرین و آنچه در توان خودشان است تأمین می کنند تا به بهترین شکل از زائران امام رضا(ع) پذیرایی کنند.

همه دست به دست هم می دهند، غذا می پزند، چای می ریزند، نظافت می کنند، هیأت عزاداری بر پا می کنند، پای مجروح زائران را درمان می کنند، حلقه های معرفت تشکیل می دهند و .... خلاصه همه در مسیر خدمت به زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) در تلاشند...





































عکسها از مریم نسایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار