تقدیر آیت الله صافی گلپایگانی از حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی(ع)، دیدار اعضای کنگره بین المللی نهج البلاغه با آیت الله مکارم و پیام آیت الله صافی به همایش بین المللی اربعین امام حسین(ع) در آلمان، از جمله رویدادهای حوزوی هفته گذشته در استان قم بود.
کد خبر: ۱۴۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵ 12 December 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دیدار رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و اعضای کنگره بین المللی نهج البلاغه، با بیان اینکه نهج البلاغه همچون خود حضرت علی(ع) در جامعه مظلوم است، نامه امیرالمومنان(ع) به مالک اشتر را یک منشور مدیریتی جامع دانست. 

** آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در پیامی خطاب به دوستداران اهل بیت(ع)، از حضور میلیونی و باشکوه عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی(ع) تقدیر و تشکر کرد و این حضور را، نشانگر صلابت ایمان و قوت اراده آنها دانست.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، در دیدار مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در فعالیت های اقتصادی به گونه ای عمل نشود که با آمدورفت دولت ها، سیاست های اقتصادی در تضاد هم باشد. 

** آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در پیامی به همایش بین المللی اربعین امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) در کشور آلمان گفت: اسلام دین صلح، خیرخواه همه جهانیان و راهبر صحیح برای همه انسان های در جست و جوی راه مطمئن، زلال و شفاف است.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س)، در دیدار اعضای کاروان موکِب آستان حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی(ع) گفت: مراسم اربعین حسینی(ع) برای بسیاری بویژه آل سعود روسیاهی داشت که در برگزاری مراسم حج، ناتوانی خود را در مدیریت این مراسم نشان داد.

** حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه(ص)، در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان قم در تالار شیخ مفید دانشگاه قم، با بیان اینکه علوم انسانی با نگاه الهی باید جایگاه ممتازی در جهان پیدا کند، گفت: موضوع تحول در علوم انسانی نباید دستخوش بحث های روزمره قرار گیرد.
همچنین، حجت الاسلام سید محمد جواد وزیری فرد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم در این جشنواره گفت: توجه به پژوهش در تامین رفاه عمومی جامعه نقش مهمی دارد؛ جامعه مبتنی بر تحقیق جامعه خلاق، پویا و سازنده ای محسوب می شود.

** حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور، در گفت وگو با ایرنا گفت: موقعیت شناسی، اخلاق، گفتار، کردار و رفتار دینی و سیاسی حضرت امام حسن مجتبی(ع) برای هر دوره ای از تاریخ درس آموز است و ما نیز باید از آن حضرت الگو بگیریم.

** آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت وگو با ایرنا گفت: مردم دنیا باید با سیره عقلانی، اخلاقی و فطری پیامبر اسلام(ص) آشنا شوند و بدانند این گروه های تروریستی باطل که با نام اسلام دست به اقدامات شنیع می زنند،اعتقادی به دین و پیامبر اسلام(ص) ندارند.

** آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به شرایط جامعه در دوران امامت امام حسن(ع) گفت: موقعیت امام حسن(ع)، موقعیت بسیار ناگواری بود، زیرا جامعه اسلامی به نفاق روی آورد و کسی نمی توانست به دیگری اطمینان کند.

** آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به ضرورت پیاده سازی صحیح سیره پیامبر اکرم(ص) در جامعه گفت: امروز دردهای بشریت، دردهای مشترکی است و انسان ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید از آموزه های الهی که توسط پیامبران(ع) در اختیار بشر قرار گرفته است، پیروی کنند.

** آیت الله سید محمد سجادی استاد برجسته حوزه علمیه قم، درگفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص)، نماد رحمت و مغفرت بودند، گفت: باید سیره نبوی ایشان را بدرستی برای جهان امروز ترسیم و تببین کنیم.

** حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد برجسته حوزه علمیه قم، در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه بعثت همه پیامبران(ع) رسیدن به ارزش های اخلاقی بود، گفت: باید تلاش کنیم خودمان و جامعه را به سمت اخلاق دعوت کنیم و به نام دین، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بداخلاقی نکنیم.

** حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی مدرس حوزه علمیه قم، در گفت و گو با ایرنا گفت: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان رحمت برای همه انسان ها معرفی کرده است و اگر تمام بشر با شخصیت آن حضرت آشنا شوند با دریچه های رحمت آشنا و وارد دروازه های رحمت شده اند.

** حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسویان عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با ایرنا گفت: بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات دنیای امروز به دلیل دوری از اخلاق نبوی و اسلامی است؛ مهم ترین رسالت پیامبر اسلام(ص) ترویج اخلاق کریمانه در جامعه بشری بود.

** حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در جمع خبرنگاران به مناسبت برنامه های حوزه برای تبیین نامه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به جوانان غرب گفت: حوزه علمیه در مورد نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب، با تبیین اسلام ناب و حرکت های روشنگری درمقابل پوشش غرب از اسلام، مسئولیت مهمی دارد.

** حجت الاسلام علی عباسی معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه(ص)، درگفت وگویی، از انتشار 300 اثر پژوهشی توسط پنج پژوهشکده این جامعه طی هشت ماه گذشته خبر داد و گفت: این مرکز سال گذشته 390 اثر پژوهشی منتشر کرد که آمار هشت ماه گذشته نشان از رشد چشمگیر پژوهش در جامعه المصطفی العالمیه(ص) دارد.

** حجت الاسلام والمسلمین حسن عالمی طامِه یکی از پژوهشگران حوزه علمیه قم و نویسنده کتاب «بررسی راه های محرمیت از دیدگاه فقه امامیه» در گفت و گو با ایرنا گفت: یک هزار و 254 راه محرمیت، برگرفته از آیات قرآن کریم و روایات که اتفاق کل علما در این امر است برای ایجاد محرمیت میان خانواده های فرزندپذیر و فرزندخوانده ها و فرزندان طلاق و غیره وجود دارد.

** حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بدون حذف و کنار گذاشتن PMD، جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی را نمی تواند انجام دهد و برجام نیز اجرایی نخواهد شد.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با ایرنا گفت: امام رضا(ع) همواره به یاران خود می فرمودند تا درک و تعقل مردم را بسنجند و در حد توان و فهم آن ها مسائل مختلف اعتقادی و سیاسی را مطرح کنند.

** حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان استاد برجسته حوزه علمیه قم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه امام هشتم شیعیان در طول عمر بابرکت خود به مسائل علمی، کلامی و فلسفی پرداخت، افزود: آن امام همام مناظرات زیادی نیز با علمای ادیان مختلف داشت و ایشان باب گفت و گو و مذاکره منطقی را گشود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار