فرماندار کرمان
واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 4*6 و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند .
کد خبر: ۱۴۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 12 December 2015
به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان در این اطلاعیه با عنوان 'فرم شماره 3' آگهی ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان در حوزه انتخابیه استان کرمان، آمده است: در اجرای تبصره 2 ماده 12 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان به آگاهی می رساند که ثبت نام از داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان از تاریخ 26/9/94 تا 2/10/94 جمعا به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد .
این اطلاعیه می افزاید: واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در مهلت مقرر و در وقت اداری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد با در دست داشتن 12 قطعه عکس جدید 4*6 و چهار نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه به این فرمانداری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند .
در اطلاعیه فرمانداری کرمان آمده است: داوطلبان عضویت در مجلس خبرگان رهبری به موجب ماده 3 قانون انتخابات مجلس مذکور باید واجد شرایط زیر باشند .
الف: اشتهار به دیانت و وثوق و شایستگی اخلاقی
ب: اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسایل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد .
ج: بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی با مسایل روز
د: معتقد بودن به نظام جمهوری اسلامی ایران
هـ: نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی
تبصره 1- مرجع تشخیص دارا بودن شرایط فوق، فقهای شورای نگهبان قانون اساسی می باشند .
تبصره 2- کسانی که رهبر معظم انقلاب صریحا و یا ضمنا اجتهاد آنان را تائید کرده باشد از نظر علمی نیاز به تشخیص فقهای شورای نگهبان نخواهند داشت .
تبصره 3- ضرورت ندارد که نمایندگان ساکن و یا متولد حوزه انتخابیه خود باشند .
فرمانداری شهرستان کرمان مرکز حوزه انتخابیه استان کرمان است .
وزیر کشور در نامه ای به فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه مجلس خبرگان رهبری سراسر کشور، دستور آغاز روند اجرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از امروز شنبه ( 21 آذرماه ) صادر کرد .
براساس جدول زمانبندی برگزاری انتخابات، تشکیل هیات های اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز (شنبه) در حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی آغاز شد و حداکثر به مدت پنج روز ادامه دارد .
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار