معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان از اجرای طرح «بیمارستان عروسکی» برای ارائه آموزش‌های بهداشتی به کودکان در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶ 16 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از ایسنا، نیما خسروی اظهار کرد: کمیته سلامت عمومی دانشگاه آزاد مشهد با همکاری بنیاد دیابت و فرهنگسرای سلامت در فرهنگسرای کودک و آینده واقع در بوستان کوهسنگی مشهد، طرحی آموزشی با عنوان «بیمارستان عروسکی» را از جمعه 22 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه ویژه کودکان سه تا 6 سال است؛ از روز جمعه آغاز و تا یکشنبه ادامه دارد، اظهار کرد: طرح بیمارستان عروسکی شیوه‌ای نوین برای ارتقای آگاهی و دانش سلامت کودکان همچنین آشنایی با محیط بیمارستانی، وسایل پزشکی و با هدف کاهش ترس کودکان در مقطع مهد کودک و پیش دبستانی از پزشک و محیط‌های درمانی است.

خسروی عنوان کرد: این طرح بین‌المللی است و در بسیاری از کشورهای جهان به طور مستقل از سوی گروه‌های سلامت و دانشگاه‌ها انجام می‌شود تا کنون این طرح در شهرهای تهران، اصفهان و کرمان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: ارتقاء سطح آگاهی و مسئولیت‌پذیری کودکان در ارتباط با بیماری، سلامتی و بدن، فرصتی مناسب برای دانشجویان پزشکی جهت آشنایی و تعامل با کودکان، آشنا کردن کودکان با محیط‌های درمانی از نگاه بزرگسالان در محیطی شاد، مفرح و آشنایی کودکان با روند تشخیص و درمان از اهم اهداف طرح بیمارستان عروسکی است.

خسروی گفت: در این برنامه کودکان در محیطی شاد توسط دانشجویان علوم پزشکی در مورد رعایت بهداشت دهان و دندان، آموزش نحوه مسواک زدن، رعایت بهداشت در مهد کودک(نحوه شستن دست‌ها، پیشگیری از پخش میکروب‌ها از طریق عطسه و سرفه) و خوراکی‌های مجاز، نحوه تغذیه سالم، اعضای بدن(آناتومی، فیزیولوژی قلب، ریه، معده و ...)، آشنا یی با وسایل پزشکی قبل از ورود به بخش معاینه و درمان همراه با شعر و بازی انجام می‌شود.

معاون اجرایی بنیاد بین‌المللی پیشگیری و کنترل دیابت ایرانیان ادامه داد: قرار است با مساعدت سازمان بهزیستی برای مهد کودک‌ها یا خانواده‌هایی که در مدت سه روزه اجرای طرح امکان بهره‌مندی از آن را پیدا نمی‌کنند؛ کارگاه دائمی تشکیل و در سال آینده ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار