مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فردا اردبیل میزبان سه کنگره بین‌المللی است تا از برگزیدگان آثار و مقالات برتر تجلیل شود.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 16 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره‌های بین‌المللی با محوریت مسائل دینی و تربیتی در اردبیل اظهار کرد: فردا دومین کنگره بین‌المللی «تفکر و پژوهش دینی» همراه با آیین اختتامیه و اهدای جوایز به برترین‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نفرات برتر اولین کنگره بین‌المللی «حکمت ناب» نیز در اردبیل تجلیل می‌شود، گفت: اولین کنگره بین‌المللی روانشناسی و علوم تربیتی نیز با رویکرد اسلامی فردا به کار خود پایان می‌دهد.

رئیس کنگره بین‌المللی تفکر و پژوهش دینی با یادآوری اینکه رویکرد جهان اسلام به دین و دین‌پژوهشی برای دستیابی به مبانی اصیل دینی با جایگاه و اهمیت ویژه مورد توجه و مدنظر است، ادامه داد: این امر یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و از این رو درک و اثبات گزاره‌های دینی روش‌های فکری متنوعی را می‌طلبد.

ستوده با بیان اینکه برای مصون ماندن از برداشت‌های غلط و تفسیر انحرافی از دین شایسته است به تناسب نوع مسائل از روش‌های عقلی و استدلالی، نقلی و تاریخی، تجربی و شهودی، فقهی، تفسیری و حدیثی استفاده شود، بیان کرد: راهکارها و روش‌های متعددی در ارائه نظریه‌های دین‌پژوهان وجود دارد که یکی از این روش‌ها برگزاری نشست‌های عالمانه با حضور اندیشمندان و صاحبنظران دینی است.

این مسئول با بیان اینکه محورهای اصلی کنگره تفکر و پژوهش دینی در 11 حوزه شامل ادیان و مذاهب، دفاع و مقدس و معنویت، طب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، بیداری اسلامی، ‌اقتصاد و مدیریت اسلامی، تبلیغات رسانه و ارتباطات دینی، جامعه‌شناسی دینی، حقوق اسلامی، هنر و معماری دینی و همچنین محورهای آزاد تعیین شده است، افزود: آثار رسیده داوری شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برگزاری کنگره «حکمت ناب» نیز اشاره کرد و یادآور شد: ما در این کنگره به دنبال راهیابی به یک نظام‌نامه مشخص در بیان حکمت ناب اسلامی و اندیشه دینی هستیم که قطعا نتایج آن را می‌توان در سایر حوزه‌ها به خوبی مشاهده کرد.

ستوده تصریح کرد: ادبیات عاشورایی،عرفان اسلامی، فلسفه و حکمت، قرآن کریم و سلامت معنوی در ادبیات فارسی، شیوه‌های تبلیغی نوین، تبیین مواضع انقلاب اسلامی و ... از جمله محورهای اصلی کنگره «حکمت ناب» است.

رئیس کنگره بین‌المللی تفکر و پژوهش دینی در مورد محورهای اصلی کنگره روانشناسی و علوم تربیتی با رویکرد اسلامی نیز گفت: ازدواج و سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای کاهش آن، اخلاق و آداب معاشرت، سبک زندگی اسلامی، ازدواج، خانواده و ... از جمله محورهای اصلی این کنگره است.

ستوده ادامه داد: برای کنگره تفکر دینی از 305 مقاله ارسال شده 130 مقاله پذیرش شده که از برترین مقالات در آیین اختتامیه که فردا صبح در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود تجلیل خواهد شد.

وی تعداد مقالات ارسال شده به کنگره «حکمت ناب» را 151 مقاله و مقالات پذیرش شده را 40 مورد اعلام کرد و افزود: برای کنگره روانشناسی و علوم تربیتی نیز 185 مقاله ارسال شده بود که 66 مورد از آنها مورد پذیرش قرار گرفته بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با قدردانی از دانشگاه آزاد، بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی و دیگر نهادهای همراه در برگزاری این کنگره‌ها بیان کرد: در مجموع 641 مقاله به این سه کنگره ارسال شده بود که 236 مقاله پذیرش شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار