به علت مرگ مغزی صورت گرفت:
پیکر پسر بچه نوجوانی که به علت واژگونی خودرو در اتوبان قم - تهران دچار خونریزی مغزی شده بود با اعلام رضایت خانواده وی، برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم، ولی‌الله صمدی کارشناس شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم در این باره گفت: نوجوان 15 ساله‌ای که به‌ علت واژگونی خودرو در اتوبان قم - تهران و خونریزی مغزی در بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، دچار مرگ مغزی شد و مرگ مغزی وی توسط پزشک معالج و تیم پزشکان به تأیید رسید.

وی افزود: طی چند جلسه که با خانواده این بیمار داشتیم و توضیح کامل وضعیت بیمار، موفق به اخذ رضایت برای پیوند اعضا شده و با رضایت خانواده و موافقت آنان به امر خداپسندانه پیوند اعضا، پیکر این پسر بچه به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد و ارگان‌های حیاتی شامل قلب، کبد، ریه‌ها، هر دو کلیه و برخی از نسوج به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند شد.

کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: این دهمین بیمار مرگ مغزی است که از استان قم برای پیوند اعضا به بیمارستان شریعتی تهران اعزام می‌شود و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب بتوانیم بیماران در انتظار پیوند بیشتری را به زندگی دوباره امیدوار کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار