برگزاری راهپیمایی در محکومیت جنایت های ارتش نیجریه، انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در قم، برگزاری همایش ملی کارگران ساختمانی کشور، تجلیل از معلمان پژوهنده برتر با حضور رئیس مجلس و برگزاری همایش بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا، از جمله اخبار مهم هفته گذشته استان قم بود.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 19 December 2015
به گزارش تابناک قم، اقشار مختلف مردم، طلاب و فضلای ایرانی و خارجی حوزه علمیه قم و همچنین آفریقایی تباران مقیم قم پس از اقامه خطبه های نماز جمعه این هفته قم، با برگزاری یک راهپیمایی باشکوه جنایت های ارتش نیجریه در قبال شیعیان این کشور را محکوم کردند.
نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با ایرنا، ضمن محکوم کردن جنایت های ارتش نیجریه در کشتار بی رحمانه شیعیان مظلوم این کشور گفت: به طور قطع این جنایت توطئه آمریکایی و صهیونیستی بود.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور در قم گفت: با توجه به معضل بیکاری در کشورمان، به طور حتم اولویت کار با کارگران ایرانی خواهد بود و کارگران اتباع بیگانه باید ساماندهی شوند.
اکبر شوکت رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور نیز در این همایش گفت: بدهی انباشته دولت به تامین اجتماعی که در دولت دهم بسیار افزایش یافت، باید پرداخت شود.
سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این همایش گفت: امیدواریم لغو تحریم ها و بسته شدن پرونده PMD زمینه ای برای رفع معضل های اقتصادی و توسعه و پیشرفت کشور باشد.
همچنین، نصرالله بازوند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در این همایش گفت: حادثه های ناشی از کار در این استان در سال جاری نسبت به سال های گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از معلمان پژوهنده برتر برنامه هجدهم آموزش و پرورش قم، با اشاره به نقش مخرب عربستان سعودی در مسائل منطقه گفت: متاسفانه این کشور در مساله نفت روشی اتخاذ کرده است که هم به خود و هم به همه کشورهای اسلامی که صاحب این انرژی هستند، لطمه زده است.
احمدرضا دوراندیش مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این همایش، با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور گفت: رویکرد فناوری در تالیف کتاب های درسی همه مقاطع تحصیلی اعمال شده است. 
همچنین، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این همایش گفت: امروز تمام مدرسه های استان یا بر مبنای پژوهش محوری و یا المپیاد محوری و یا در راستای توفقیقاتی که باید در بنیه علمی دانش آموزان اتفاق بیفتد، مدیریت می شوند.

** سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بر صیانت از حقوق مردم توسط هیات های اجرایی انتخابات در استان تاکید کرد و گفت: برگزاری صحیح انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و قانونی همه متولیان است.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار بازنشستگان آموزش و پرورش استان قم گفت: با وضعیت بودجه ای که دولت دارد باید به گونه ای عمل شود که مشکل های فرهنگیان رفع و کرامت آنها حفظ شود.

**همایش یاوران وقف با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سالن همایش امامزاده سید علی(ع) و با حضور واقفان قم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در این همایش گفت: وقف گاهی با مال، گاهی با امور فرهنگی و گاهی با وقف آبروی افراد در راه خدا انجام می پذیرد این در حالی است که وقف کتاب و آثار علمی پژوهشی نیز همواره وجود داشته و کتابخانه های زیادی نیز در این راه احداث شده اند.

** عظیم محبی مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش، درجلسه هم اندیشی معاونان و رئیسان اداره دوره های اول و دوم متوسطه و تکنولوژی و گروه های آموزشی ادارات کل آموزش و پرورش قطب ششم کشور، با اشاره به لزوم تغییر رویکرد کارمندمحوری به کارآفرینی در آموزش و پرورش، گفت: این وزارتخانه به دنبال تربیت دانش آموزان پژوهشگر، فناور و کارآفرین است. 

**سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه پیگیری طرح های نیمه تمام و در حال تکمیل استان قم، با اشاره به عزم دولت برای اتمام طرح های نیمه تمام گفت: این طرح ها اولویت نخست دولت در اجرای طرح های عمرانی است.

**آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور در آیین تقدیر از خدمات ارزنده هلال احمر استان قم گفت: هلال احمر در شرایط سخت و حوادث طبیعی، خدمات صادقانه و پرتلاشی را ارائه می کند.
همچنین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بسته شدن پرونده PMD پیروزی دیپلماسی کشورمان و پایان بخش شرارت های ماجراجویانه علیه ایران است.
امیرحسین ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این آیین، از عضویت دو میلیون نفر برای خدمت رسانی داوطلبانه خبر داد و گفت: در جهان 17 میلیون نفر عضو جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ هستند که در کشورمان دو میلیون نفر در خدمات خیرخواهانه و عام المنفعه فعالیت می کنند.

**آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار هیات مدیره کانون هموفیلی ایران در قم گفت: امروز کمک و یاری رساندن به بیماران نیازمند به ویژه بیماری های خاص، از بسیاری امور خیریه از جمله مدرسه سازی بالاتر است.
احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران نیز در این دیدار گفت: بیماران خاص به موازات حمایت های درمانی، نیازمند حمایت های اجتماعی و رفاهی هستند؛ اگر بیماران خاص را فقط مورد حمایت درمانی قرار دهیم، آنها زندگی نباتی خواهند داشت و از همه مولفه های اجتماعی محروم می شوند.

** آیت الله محی الدین حائری شیرازی استاد برجسته حوزه علمیه قم در جمع طراحان و گرافیست های شرکت کننده در این کارگاه در مسجد جمکران، با تاکید بر گسترش وحدت میان مسلمانان گفت: هنرمندان می توانند با خلق آثار قوی در زمینه گسترش وحدت بکوشند.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در آیین طرح انتظامی ترافیکی زمستان فرماندهی انتظامی استان قم، بر حفظ انسجام بخش های انتظامی و امدادی استان قم در فصل سرما تاکید کرد.

**خالد قدومی نماینده جنبش حماس درایران در یادبود شهدای انتفاضه سوم گفت: حمایت از قدس ، پشتیبانی و تامین امنیت فلسطین و پشتیبانی مردم ایران از مقاومت آنها حمایت ازخط مقدم و رویارویی با رژیم غاصب اسرائیل است.

**نصرت الله لطفی رئیس هیات نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان قم، در گردهمایی اعضای هیات های نظارت بر انتخابات استان قم، ضمن هشدار جدی نسبت به تبلیغات زودهنگام به کاندیداهای انتخابات، گفت: موارد تخلف در تمام منابع خبری از جمله خبرگزاری ها، نشریات و وبلاگ ها رصد می شود و موارد تخلف از قانون در مرحله احراز صلاحیت ملاک کار قرار می گیرد.

**سید مجتبی موسوی مدیرکل تامین اجتماعی قم در دومین نشست مشترک ستاد ارتقای سلامت اداری تامین اجتماعی استان در سال 94، گفت: ارائه خدمات الکترونیک موجب کاهش یک و نیم میلیونی مراجعات به شعبه های تامین اجتماعی قم در یک سال اخیر شده است.

** محسن بهشتی معاون امور عمرانی استانداری قم، در جلسه کمیته مناسب سازی استان قم، شهرداری و نظام مهندسی را دو نهاد مهم و حیاتی در مناسب سازی عنوان کرد و گفت: این دو نهاد در بطن کار مناسب سازی هستند، سازمان نظام مهندسی در بحث طراحی و نظارت و شهرداری ها در صدور پروانه مبحث مناسب سازی را جدی تر بگیرند.

**حجت الاسلام سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم، در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه رسمی این شورا، از تحقق 5 هزار و 450 میلیارد ریالی بودجه سال 94 شهرداری قم خبر داد.

**حجت الاسلام امیرعطاالله جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی قم در مراسم رونمایی از چهارعنوان کتاب بریل گفت: این استان با فعالیت کارشناسان روشندل، دومین تولید کننده کتاب بریل در کشور است. 

** رَهام کیایی معاون پشتیبانی و اداری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین اختتامیه دومین گردهمایی ائمه جماعات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با موضوع ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی از نگاه نظام ارزشی گفت: سالانه بیش از سه میلیون نفر در مراکز دولتی و آزاد وابسته به این سازمان در سطح کشور مشغول به مهارت آموزی هستند که حدود یک میلیون نفرآنها در مراکز دولتی آموزش می بینند. 
احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم نیز در این گردهمایی، آمار رسمی بیکاری در استان را 13.1 درصد اعلام کرد و گفت: امروز مشکل کارخانه های صنعتی ما کمبود نیروی متخصص است و باید افراد به سمت کسب مهارت روی آورند.

** رضا سیار فرماندار مرکز حوزه انتخابیه استان قم درگفت و گو با ایرنا گفت: ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از سایر استان ها، در قم امکان پذیر شد؛ با پیگیری های استاندار قم و موافقت وزارت کشور، داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از سایر استان ها نیز می توانند به فرمانداری قم برای ثبت نام مراجعه کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

** حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور درهمایش بررسی ابعاد حقوقی فاجعه منا گفت: باید کمیته حقیقت یاب برای روشن و مشخص شدن ابعاد حادثه منا تشکیل شود و این خواسته جمهوری اسلامی ایران است که این فاجعه دردناک به بوته فراموشی سپرده نشود. 
همچنین، حجت الاسلام والمسلمین سید طه مرقاتی معاون نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش گفت: اگر سعودی ها همکاری های لازم را انجام داده بودند، حدود 300 پزشک ایرانی می توانستند به مصدومان حادثه به خوبی کمک کنند. 
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز در این همایش گفت: تشکیل ائتلاف ضد تروریسم در عربستان سعودی با حضور کشورهای اسلامی، بسیار خنده دار است.

** سید مهدی صادقی استاندار قم در دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر تقویت بخش خصوصی برای اصلاح اقتصاد کشور گفت: تقویت بخش خصوصی از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی است.

** اسماعیل رستمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در مراسم نواختن زنگ پژوهش در هنرستان حضرت زهرا(س) گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به اجرای منویات و دستورالعمل های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث پژوهش اهتمام ویژه ای داشته است.

** عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان موقوفه ابوحسین تبریزی گفت: اداره کل اوقاف و امورخیریه قم در ساخت واحدهای اقامتی در تعامل با این اداره کل اقدامات خوبی انجام داده است.

** نشست علمی گفتمان جهانی بدون خشونت و افراط گرایی در سالن کنفرانس امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

**علیرضا قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم در گفت و گویی، از عملیاتی شدن و بهره برداری فاز نخست طرح مونوریل در دهه فجر سال 1395 خبر داد و گفت: فاز نخست طرح مونوریل در فاصله 4.8 کیلومتری از ایستگاه دپو تا ایستگاه شهید مطهری، با سه ایستگاه و دو واگن تا دهه فجر سال 95 تکمیل می شود و به بهره برداری می رسد.

**اعضای هیات اجرایی پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان قم انتخاب شدند؛ بر اساس این گزارش سید علی سیدی، سید عباس لاجوردی، سید حسن رضوی، محمد گلفشان، احمد عفتان، غلامرضا اخوان، داوود عباسی و محمد نوپوش به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

**سید محمد صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در سخنانی با موضوع «تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام توسعه پایدار» در جمع اصلاح طلبان قم در سالن سینمای وتوس، با پیشنهاد اینکه در انتخابات مجلس، کنش گران معتدل سیاسی یک جبهه واحد تشکیل دهند، گفت: خروجی انتخابات هفتم اسفندماه امسال باید تشکیل یک مجلس قدرتمند و فهیم برای رفع مشکلات باشد.

** احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع اصولگرایان استان قم گفت: حضور مراجع معظم تقلید تاثیرات ملی فراوانی دارد از جمله در انتخابات، به خصوص مردم در شهرستان ها نظرات مراجع را بسیار مهم می دانند.

** حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی گفت: برخورد متفاوت غربی ها با حوادث تروریستی، منبعی برای تغذیه تروریسم است.

** حسن صبوری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به ارزیابی انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد استان ها در زمینه فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر گفت: قم رتبه دوم فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر را در کشور کسب کرد.

** یحیی زارع مدیرکل هواشناسی قم در گفت و گو با ایرنا، گفت: بارش های اخیر دراین استان هیچ ارتباطی به پدیده النینو ندارد.

** حجت الاسلام عبدالحمید فاطمیان سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم در جمع خبرنگاران، از وجود 14 هزار موقوفه در قم خبر داد و گفت: از این تعداد بخشی موقوفه آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بخشی در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه قم است.

** با تلاش پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نکویی قم، تومور مغزی یک خانم 22 ساله طی 9 ساعت عمل حساس، با موفقیت از سر وی خارج شد.

** پیکر نوجوان 15 ساله ای که به علت واژگونی خودرو در آزادراه قم - تهران و خونریزی مغزی در بخش «آی سی یو» بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، برای اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد. 

**سعید امراللهی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به مناسبت 26 آذر روز حمل و نقل و پایانه ها در گفت و گو با ایرنا گفت: هم اکنون 290 دستگاه اتوبوس و137 دستگاه مینی بوس به صورت روزانه مشغول جابجایی مسافران درون شهری در قم هستند.

** مهرعلی صفری رئیس شورای اسلامی شهر جعفریه در گفت وگویی گفت: متاسفانه با وجود مشکل های فراوان جعفریه، گویا مسئولان استان این شهر را فراموش کرده اند و هیچ گونه توجهی به آن ندارند.

** مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز دختران نونهال و نوجوان کشور به میزبانی هیات تنیس روی میز استان قم به مدت دو روز با شرکت تیم هایی از قم، همدان، کرمان و تیم خلیج پژم بندرعباس (استان هرمزگان) برگزار شد. تیم خلیج پژم بندرعباس موفق به کسب عنوان نخست این رقابت ها شد. 

**مسابقات مرحله سوم از دور مقدماتی گروه نخست لیگ برتر بسکتبال با ویلچر کشور به مدت دو روز درسالن ورزشی شهدای بهزیستی قم با حضور تیم های ایثار ماهان تندیس قم،شهرداری تبریز، شهرداری اراک و شهرداری آمل برگزار شد.

** تیم هیات بسکتبال قم با حساب 83 بر 69 تیم آرارات تهران را در رقابت های هفته نهم لیگ دسته اول باشگاه های کشور در در سالن شهید محمود رضاییان شکست داد.
علی اصغر خبری سرپرست تیم هیات بسکتبال قم پس از این دیدار در گفت و گو با ایرنا گفت: این تیم نیازمند حامی مالی است؛ وی با اشاره به استعدادهای خوبی که در رشته بسکتبال در استان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که این تیم بتواند یک حامی مالی مناسب از بخش خصوصی پیدا کند.

** درهفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور، تیم فوتبال صبای قم با نتیجه یک بر صفر تیم ملوان بندرانزلی را پشت سر گذاشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار