شهردار منطقه 6 مشهد از احداث مجموعه آبی در سال آینده در منطقه 6 مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲ 17 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، قاسم زوکی‌نژاد در نشست خبری‌ای که به منظور تشریح اقدامات شهرداری منطقه 6 مشهد برگزار شد، اظهار کرد: منطقه 6 مشهد از میدان 17 شهریور شروع می‌شود و تا سمت شرق ادامه پیدا می‌کند که این محدوده شامل یک‌هزار و 500 هکتار مساحت و 230 هزار نفر جمعیت می‌شود.

شهردار منطقه 6 مشهد افزود: در حال حاضر هزار هکتار از مساحت این ناحیه را حاشیه شهر تشکیل می‌دهد با این حال یکی از مزیت‌های این ناحیه همجواری با منطقه ثامن است.

وی بیان کرد: همچنین باید گفت از دیگر مزایای منطقه 6 مشهد این است که بلوار مصلی در این محدوده واقع شده است که مرکز تغذیه شهر مشهد نام دارد و از جهاتی در حاشیه میدان عدالت قطعات زمین دانه درشتی داریم که آماده برای سرمایه‌گذاری است.

زوکی‌نژاد عنوان کرد: مساجد و تشکل‌هایی که با وجود سکونتگاه‌ها رجایی و باهنر شکل گرفته است سبب شده ارتباط اجتماعی افراد با مجموعه شهرداری فعال شود و با اقدامات خوبی که در سال 93 در شهرداری صورت گرفت سبب شد تا پروژه‌های ناتمام به بهره‌برداری برسند.

وی تصریح کرد: بافت منطقه 6 مشهد فرسوده است به این دلیل که زمین‌های گسترده زیادی در نقاط گوناگون این محدوده وجود دارد و شهرداری را مجاب می‌کند به طور خدماتی از این زمین‌ها استفاده کند و آنها را تجهیز کند.

شهردار منطقه 6 مشهد خاطرنشان کرد: امسال 14 میلیارد تومان اعتبار جاری داشتیم که تنها 43 درصد از آن در بخش خدمات شهری صرف شد و 34 درصد از آن که نزدیک به 5 میلیارد تومان می‌شود در بخش فضای سبز هزینه و مابقی آن در سایر موضوعات دیگر شهری هزینه شده است.

زوکی‌نژاد تصریح کرد: همچنین نخستین فرهنگسرای سلامت مشهد در پارک نصرت احداث شد که طی آن نخستین زمین چمن مصنوعی هم در این مجموعه تجهیز شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برای هر نفر 12 متر مربع است، گفت: این آمار در سال گذشته برای هر فرد 4 متر مربع بود لذا در تلاش هستیم تا در سال 94 آن را به 5.5 متر مربع برسانیم.

زوکی‌نژاد از احداث مجموعه آبی واقع در منطقه در سال آینده خبر داد و افزود: مطالعات این طرح در حال انجام است و بنا است در سال آینده ساخت آن شروع شود.

وی خاطرنشان کرد: برای استقبال از بهار 94 بخش خدمات شهری 600 هزار گل را تحویل منطقه 6 مشهد داده است و طی کاشت این گل‌ها قرار است تا پایان سال این رقم به یک میلیون برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار