کد خبر: ۱۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶ 17 March 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی،ناگفته های کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس درباره همایش‌های «دلواپسیم» تا لیست انتخاباتی«هوالمطلوب» منتسب به بسیج در مشهد و هزینه تبلیغات انتخاباتی خودش و حتی خانواده و  ماشین‌هایش حاوی نکات جالبیست که شهرآرا ارگان شهرداری مشهد انجام داده است.
گفتگو با این نماینده خانه ملت که به قول خودش «فیلتری برای اظهاراتش ندارد، مگر اینکه رسانه‌ها فیلتر کنند» به مقدمه‌چینی آنچنانی نیازی ندارد.
 برخی او را «سردار» صدا می‌زنند، عده‌ای هنوز او را با وجود دو دوره کرسی‌نشینی‌اش در بهارستان، بیشتر جزو چهره‌های سپاهی می‌دانند و عده‌ای دیگر به‌واسطه نشان دادن کارت زردهای پیاپی به مردان دولت روحانی، او را در لیست نمایندگان ستاره‌دار خانه ملت می‌گذارند.

هم منتقدان و هم طرفداران وی در رسانه‌ها، به اظهاراتش اهمیت می دهند و به قول خودش مسئولان روی تذکرها و سوالاتش حساب باز می‌کنند؛ جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در دوره هشتم و فعلی مجلس شورای اسلامی است که در کارنامه‌اش فرمانده بسیج و سپاه در استان‌های خراسان، فارس، اصفهان و سمنان هم دیده می‌شود.

ما به بحث انتقادهایش به آقایان دولتی اشاره کردیم و او در همان حین گفتگو جیب‌هایش را برایمان خالی کرد که پُر از سوال و تذکر به مسئولان اجرایی بود. گفتگویمان را با نماینده منتقد دولت از مسائل سیاسی شروع کردیم، با عملکرد کاری‌اش در حوزه انتخابیه مشهد ادامه دادیم و در انتها از آقازاده‌ها و اموالش سوال کردیم و او همه‌چیز را در پاسخ‌هایش برایمان شفاف‌سازی کرد.

قبل از آغاز بحث درباره مواضع شما، می‌خواهیم بدانیم منابع اطلاعاتی شما چه کسانی هستند؟ برای مواردی که مسئولان را به مجلس می‌کشید و تذکر می‌دهید، مستندات را از کجا می‌آورید؟ یک روز به وزیر ورزش برای فعالیت دو باشگاه مختلط بیلیارد در تهران تذکر می‌دهید، روز بعد ثروت هزارمیلیاردی یک وزیر را افشا می‌کنید، از امتیاز میلیاردی به فلان شرکت سخن می‌گویید، افشاگریِ توطئه فلان حزب و گروه هم که تقریبا همیشه در نطق‌هایتان هست و... .

این اوخر یک نماینده‌ای گفته بود آقای کریمی منابع اطلاعاتی خودش را لو بدهد. واقعیت این است که اگر بنده بخواهم به وظیفه خود به‌عنوان نماینده مجلس عمل کنم، نیازی نیست یک ساختار اطلاعاتی به من سرویس بدهد؛ روزنامه‌ها، سایت‌ها، بولتن‌های خبری و... پر از مواردی هستند که قابلیت پیگیری را دارند. خیلی از اطلاعات من از همین منابع و روزنامه‌ها به دست می‌آید.

آقای کریمی نفرمایید... برخی خوراک روزنامه‌ها را در موارد افشاگری که گفتیم، شما تامین می‌کنید. مثلا مستندات ثروت هزارمیلیاردی خارج از کشور آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن را از کجا آوردید؟

این موضوع را که شما مطرح می‌کنید در سایت «جهان نیوز» دیدم. برای اولین بار این سایت مطرح کرد، بنده هم پیگیری کردم و تذکر دادم. به غیر از این وزیرِ آقای روحانی، برای وزرای دیگر هم من تذکر دادم. چند وزیر هستند که ثروت هزارمیلیاردی دارند. یکی از همین وزرا به بنده زنگ زدند و گفتند: «آقای کریمی ثروت بنده هزار تا نیست، ٦٠٠میلیارد تومان است و حاضرم اعلام کنم از کجا آورده‌ام». کسی در ٣٠ سال فعالیت اداری، چطور هزارمیلیارد جمع کرده است؟ اداره خود این هزارمیلیارد تومان یک وزارتخانه می‌خواهد. من همه این موارد را وقتی از سایت‌ها می‌بینم، اول تحقیق و حتما تذکر می‌دهم. همین الان که برای گفتگو با شما اینجا نشستم، جیب‌هایم پُر از برگه سوال و تذکر به وزرا و مسئولان است؛ چند تا سوال و تذکر هم مربوط به آقای ظریف است و...

به سوال از آقای ظریف اشاره کردید. چند ماه پیش به صفحه فیسبوک وی انتقاد کرده بودید. شما در فیسبوک هم به دنبال تخلف مسئولان اجرایی هستید؟

نه. من نه فیلترشکن دارم و نه وارد فضاهای مجازی می‌شوم.

پس چطور به دلیل مطالب صفحه فیسبوک آقای ظریف به رئیس‌جمهور تذکر داده بودید؟

مطالب عنوان شده در فضاهای مجازی به صدر اخبار می‌آید. بنده در اخبار هر روز می‌بینم و می‌شنوم آقایان چه‌کار کرده‌اند.

گفتید سایت‌ها را چک می‌کنید و مواردی را دنبال می‌کنید. در برخی سایت‌ها شیوه گفتمان شما مورد نقد و حتی تحلیل‌های مخرب علیه شما منتشر می‌شود. برای این موارد هم دنبال تذکر دادن بوده‌اید؟

سایت‌ها را رصد می‌کنم و می‌بینم، ولی اگر بنویسند هم حساسیتی ندارم که دنبال این مطالب بروم و جواب بدهم.

یک جایی گفته بودید در برابر «پدرخوانده و قیم دولت» خیلی‌ها نمی‌توانند ایستادگی یا مخالفت کنند. منطورتان از «خیلی‌ها...» چه کسانی بودند؟

منظورم آقای هاشمی است که دولت را در سایه نگاه داشته است و به دولت فشار می‌آورند. اگر وزیری از مجلس رای اعتماد می‌گیرد، باید خودش معاونانش را انتخاب کند نه اینکه از کسی امر بگیرد. مثلا وزارت علوم، دولتِ در سایه داشت؛ آقای معین و تیمش پیشنهادها را می‌دادند که چه کسی وزیر بشود. باندها و فامیل‌های ثروت و قدرتی که بیرون از دولت هستند باید بگذارند آقای روحانی خودش رئیس‌جمهور باشد، نباید سهم‌خواهی کنند.

در موضوع طراحی همایش «دلواپسیم» که در انتقاد به مذاکرات ایران با ١+٥ برگزار شد چه نقشی داشتید؟ برای حضورتان در این همایش‌ها که با لحن تند از دولت انتقاد کرده بودید و چند سخنرانی دیگرتان که درباره مذاکرات هسته‌ای بود، حتی دبیرخانه شورای عالی امنیت از شما شکایت هم کرده است چه توجیهی دارید؟

درباره همایش‌های «دلواپسیم» بنده در طراحی نقشی نداشتم و فقط سخنران بودم. عمدتا دانشجویان امیرکبیر این همایش‌ها را برگزار می‌کنند، خیلی پیگیر هستند و طبیعتا از بنده هم به‌عنوان یک تحلیل‌گر مشورت می‌گیرند. ارتباط تشکیلاتی هم با آن‌ها ندارم، اما بسیار کار ارزشمندی در این شرایط انجام دادند. در موضوع شکایت هم خود دبیرخانه شورای عالی امنیت حرفی ندارد، دولت فشار می‌آورد. درباره مذاکرات هسته‌ای هم ممکن است با احساسات حرف بزنم، ولی به مواردی که مطرح می‌کنم یقین دارم و عنان کلام از دستم خارج نمی‌شود.

از بحث‌های سیاسی که بگذریم، حوزه انتخابیه شما مشهد است و پُر از مسائلی که به جدیت و پیگیری نیاز دارد. شما بیش از ٦ سال است که در مجلس حضور دارید. سوال اینجاست که آقای کریمی همیشه نفر اول در صف معترضان به مسئولان اجرایی کشور است، چرا برای مسائل مشهد این حساسیت و لحن تند را ندارد؟ به‌طور مثال چرا برای کوچک‌کردن حریم مشهد، بودجه زیارت، حاشیه شهر و.... پای یک مقام اجرایی کشوری را برای پاسخگویی به مجلس باز نکردید؟

برای مسائل سیاسی، به بنده حق بدهید؛ عضو کمیسیون سیاست خارجی هستم و جزو وظایفم است که به مسائل سیاسی بپردازم. درباره مشهد هم مشکلات زیاد هستند؛ در همین لایحه بودجه امسال که دولت قرار بود ردیف بودجه برای حاشیه شهر بگذارد، چقدر جلسه گذاشته شد. تا آخرین لحظه‌ای که آقای روحانی لایحه بودجه را به مجلس دادند، کسی خبر نداشت دولت بد قولی می‌کند. در این موضوع ما انتظارمان بیشتر از مسئولان دولتی و شخص استاندار بود که باید می‌آمدند با دولتی‌ها جلسه هماهنگ می‌کردند و نمایندگان به همراه آن‌ها برای چانه‌زنی می‌رفتند. بالاخره مردم رئیس‌جمهور را برای بودجه‌گذاری و رسیدگی به امور انتخاب می‌کنند و نماینده را برای قانونگذاری انتخاب می‌کنند.

در عین حال دیدید که در نهایت این نمایندگان بودند که در مجلس ردیف بودجه برای حاشیه شهر مصوب کردند که کار بسیار سختی بود. اگر در لایحه بودجه دولت ردیفی را نیاورد و ما بخواهیم در مجلس اضافه کنیم، کار گره می‌خورد؛ همین ردیف بودجه زیارت. ما همه نمایندگان را در سالروز تولد امام رضا(ع) در سال ٨٨ دعوت کردیم و اکثر آن‌ها آمدند و با ایجاد ردیف اعتبار برای زائران موافقت کردند، اما تا کار به مجلس رسید، اول قمی‌ها بلند شدند، بعد هم فارس و بودجه برای سه شهر زیارتی مصوب شد. تا بقیه نمایندگان این موضوع را دیدند، رفتند طرح آوردند و گفتند ما هم امامزاده داریم و زیارت متعلق به امامزاده‌ها هم هست. این روال باعث می‌شود که باید یک جاهایی باج به سایر نمایندگان بدهیم، از یک سری مسائل بگذریم و به طرح آن‌ها امضا بدهیم تا آن‌ها هم با طرح ما موافقت کنند.

درباره کوچک‌کردن حریم مشهد چه توجیهی برای برخورد نکردن جدی با مقامات اجرایی دارید؟ پرونده این موضوع تا همین چند ماه پیش که با تصویب طرح جامع شهر بسته شد، بیش از ٦ سال بلاتکلیف و مسکوت نگه‌داشته شده بود؛ اما در این سال‌ها سوال یا تذکر از وزیر کشور و مسئولان مرتبط را دنبال نکردید؟

شما بروید از همین آقای سیدصولت مرتضوی که الان شهردار مشهد است، بپرسید در جلسه پنج نماینده مشهد با آقای دهقان نماینده طرقبه چه گذشت؟ آقای مرتضوی در دولت قبلی معاون سیاسی وزیر کشور و مدیر اداره جلسه‌ای بود که ما پنج نماینده یک طرف و آقای دهقان طرف دیگر بود. موضع بنده در آن جلسه سبب تنظیم یک صورتجلسه شد و آقای دهقان هم این صورتجلسه را در جمع کارشناسان استانداری و وزارت کشور، امضا کردند؛ الان صورتجلسه هم موجود است.

در موضوع بلاتکلیفی تعیین تکلیف حریم مشهد، بیشترین نقد به نمایندگان مشهد از این باب وارد می‌شد که این ٥ نماینده زورشان به تک نماینده طرقبه و شاندیز نمی‌رسد. این نقد را چقدر می‌پذیرید؟

من قبول دارم آقای دهقان در شرایط لابی، درباره برخی مسائل قدرتی همچون قدرت هیئت رئیسه‌اش داشته است و این قضایا را نفی نمی‌کنم، ولی در موضوع حریم ما با یک وزیر کشور و چند کارشناس طرف نبودیم، پشت صحنه حریم مشهد خیلی مسائل وجود داشت.

کمی شفاف‌تر توضیح دهید. منظورتان از آدم‌های پشت صحنه چه کسانی است؟

مصلحت نیست من جزئیات را باز کنم. بخش‌هایی که عده‌ای بِکش‌بِکش دارند و می‌خواهند حیاط‌خلوتی درست کنند؛ برای غرب مشهد برنامه‌هایی دارند. این پشت‌صحنه‌ها هم مسائل را به تعویق می‌اندازد. قرار بود آخر دولت آقای احمدی‌نژاد اعضای شورای عالی و شهرسازی بیایند و قضیه حریم مشهد تمام شود، آقای صلاحی استاندار وقت هم هماهنگی جلسه را انجام داد که جلسه تشکیل نشده، برکنار شد. یعنی همان روز که قرار بود آن صورتجلسه نهایی شود، استاندار برکنار شد.

یعنی برکناری آقای صلاحی از استانداری وقت به تعیین جلسه برای هماهنگی تصویب حریم مشهد ربط داشت؟

بله، بالاخره ایشان پیگیر این جلسه بودند. البته ما قبلا از ایشان گله می‌کردیم که یک کمی تمایلش به دلیل ارتباطاتش با آقای قالیباف به آن طرف (نماینده طرقبه) بود.

خوب اگر به این مسئله یقین داشتید، مصداق تخلف است و شما که در مسائل سیاسی افشاگری می‌کنید، چرا برای جلوگیری از این تخلف افشاگری نکردید؟

من جایی وارد می‌شوم که سند معتبر داشته باشم. مثلا در ارتفاعات غرب مشهد ساخت‌وسازهای غیرقانونی صورت گرفته است. بنده خودم متن نامه اعتراض پنج نماینده به استاندار را برای جلوگیری از ساخت‌وساز در ارتفاعات مشهد نوشتم و رسانه‌ای کردم. البته استاندار در جایی اعلام کردند قبل از نامه نمایندگان ما خودمان وارد شدیم و موضوع را تمام کردیم و حالا نمایندگان وارد شدند.

یعنی در پرونده حریم مشهد سند معتبر نداشتید؟

گفتم این موضوع فقط به کار کارشناسی برنمی‌گردد و نمی‌توان جزئیات را اینجا باز کرد. در هر صورت بنده نماینده‌ام، و یک نماینده برای کار اجرایی، سیستم اجرایی ندارد، خودش یک نفر است و یک راننده هم دارد که یکی از دستگاه‌های اجرایی حقوقش را می‌دهد. یک مسئول دفتر و یک اتاق در حدود ٩ متر داریم؛ ابزار کار ما همین است. دخالت در کار مسئولان ندارم، وارد عزل و نصب‌ها هم نمی‌شوم و گیر هم به مسئولان شهرمان نمی‌دهم؛ گیرها را در سطح ملی می‌دهم.

حرف ما هم همین است، چرا همین برخوردهای تند انتقادی را در برابر مسئولان حوزه انتخابیه خود ندارید؟

اگر فسادی محرز شود، وارد می‌شوم. ولی مابقی مسائل را چون کار اجرا را خیلی سخت می‌دانم و زمانی خودم کار اجرایی کردم، حق می‌دهم اشکالاتی وجود داشته باشد. در مسائل خاص کشور و راهبردی باید وارد شویم. در عین حال استیضاح کردن و سوال پرسیدن که هنر نیست؛ الان چند تا سوال از وزیر کشور دارم که خودشان زنگ زدند آقای کریمی کوتاه بیایید. حساب جدی روی سوالات و تذکرات ما باز می‌کنند.

در بحث ساخت‌وساز در ارتفاعات و نامه به استاندار، سوال اینجاست چرا همان‌طور که خودتان هم در نامه به استاندار اشاره کردید، این موضوع به ١٠ سال گذشته برمی‌گردد، تاکنون سکوت کرده بودید و دو ماه گذشته این نامه را نوشتید؟

در مقطعی که ساخت‌وساز در ارتفاعات شروع شد، بنده نماینده مجلس نبودم. زمانی بنده به ساخت‌وساز در ارتفاعات مشهد، نقدی جدی کردم که شنیدم مقام معظم رهبری به این مسئله انتقاد کردند. خُب حالا یک سرمایه‌گذار اماراتی آمده و فقط ٢٠میلیارد تومان برای گرفتن زمین به آبادگران پول داده و ٢٠میلیارد تومان هم حق پروانه به شهرداری داده است. سیر قانونی را طی کرده و ٣٨ طبقه می‌خواست روی کوه بالا ببرد؛ این خیلی مسئله مهمی بود.

در موضوع بودجه زیارت چه دفاعی از عملکردتان دارید؟ قبول دارید قم و شیراز برای بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر و امور زائران تاکنون امتیازات ویژه‌تری نسبت به نمایندگان مشهد گرفتند؟ برخی عملکرد ضعیف نمایندگان مشهد را پای لابی رئیس رؤسای مجلس می‌نویسند، شما هم این موضوع را قبول دارید؟

اولا از اینکه قم آباد شود، ما خوشحال می‌شویم. قم هم در حد خودش برای زائران و بافت فرسوده امتیاز گرفته و در سال‌های گذشته پیشرفت آنچنانی نکرده است. به هر حال آقای لاریجانی رئیس مجلس است؛ ما که نمی‌گوییم در سطح آقای لاریجانی زور داریم؛ بالاخره ایشان رئیس قوه است و دائم با آقای روحانی جلسه دارند؛ حتی برای مشکلات ما هم گاهی اوقات ایشان پادرمیانی می‌کنند.

به انتصابات دولت نقد زیادی را وارد می‌دانستید. بخشی که به چیدمان دولت روحانی از استاندار و فرماندار در خراسان رضوی برمی‌گردد، هم نقد وارد می‌دانید؟

بنده با انتصابات دولت روحانی در استان درگیر نشدم و گیری ندادم. مسئولان خراسان رضوی را در مجموع مسئولان موفق با وضعیت مناسبی می‌دانم.

با توجه به انتخابات آتی مجلس دهم، برگردیم به انتخابات دو دوره گذشته مجلس و به زمانی که اسم جواد کریمی قدوسی سر لیست، «لیست‌های هوالمطلوب» انتخابات مجلس مشهد بود. کمی شفاف‌سازی کنید که اصلا طراح این هوالمطلوب چه کسی بود و چطور یک شبه در تمام مناطق شهر این لیست‌ها پخش می‌شد. خودتان در جریان تمام مسائل حاشیه‌ای این لیست‌ها بودید؟

یک کاندیدا در انتخابات می‌گوید: «هوالعزیز»، یکی می‌گوید «ایران برای همه ایرانیان»، یکی اعلام می‌کند: «خادم مردم» و...؛ خلاصه برای کارهای تبلیغاتی عنوان می‌گذارند، عنوان‌ها هم، عنوان‌های ارزشی هستند. پس اگر کسی سوال می‌کند، باید بیاید اثبات کند کار، کار غیرقانونی است.

 در هر انتخاباتی افراد جمع می‌شوند، ائتلاف درست می‌کنند و لیست می‌دهند و اسم می‌گذارند. کار تبلیغات، تهیج و برانگیختگی مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، کار ارزشی است، فقط نباید از خط قرمزها عبور کرد. نباید نماینده‌ای به یک پیمانکار بخش خصوصی بگوید «بیا برای تبلیغات من هزینه کن، رای آوردم دو تا پروژه برایت می‌گیرم». خیلی از این کارها می‌شود. این‌ مسائل خط قرمز است؛ ولی اینکه به مردم مواضعتان را تبلیغ کنید، هیچ منعی ندارد.

«هوالمطلوب» هم یک اسمی مثل هزاران اسم دیگر است و به این اسم شاید ١٠ تا لیست آمده است؛ جالب اینکه «هوالمطلوب» خیلی کم‌هزینه و یک کاغذ کوچک بود.

نگفتید این برگه‌های به قول خودتان کم‌هزینه و کوچک چطور یک شبه تا دورترین منطقه روستایی هم به دست شرکت‌کنندگان در انتخابات می‌رسیدند؟ این مسئله که گفته می‌شود بسیج در توزیع این برگه‌ها نقش داشته، درست است؟

بسیجی همین مردم شهر‌ هستند؛ بسیجی که از کار تبلیغات منع نشده است. بسیجی‌ها در مساجد هستند که یک پایگاه عمومی است و می‌توانند تبلیغ کنند، منعی نیست. قریب به اتفاق مردم بسیجی‌اند؛ مگر شما بسیجی نیستید؟ کسی که در انتخابات شرکت می‌کند، از چند سال قبل برای خودش تدارک می‌بیند. در یک و دو شب آخر همه شهر پُر از تبلیغات می‌شود؛ همه می‌آیند و این یک روال پذیرفته شده است.

منظور ما مردم عادی نیست که ممکن است بسیجی هم باشند؛ منظور استفاده از ساختار بسیج و امکانات است. طبق قانون احزاب، ساختار بسیج که نمی‌تواند در کارهای سیاسی دخالت کند.

ساختار بسیج چنین اجازه‌ای (تبلیغات برای کاندیدای خاص) را ندارد؛ ولی افراد مستقل از ساختار می‌توانند فعالیت سیاسی انجام دهند.

فایل صوتی یکی از مسئولان برجسته که گفتند فقط تک رای به آقای کریمی بدهید، موجود است. شما خودتان تک رای بودن را قبول دارید؟

من علت اینکه در دو دوره انتخابات، به دوره دوم افتادم این بود که از پنج نفر اسم می‌بردم. حتی خیلی جاها از خودم اسم نمی‌بردم. اگر سخنرانی‌های من را رصد می‌کردید، اصلا حرفی درباره تبلیغات انتخاباتی نبود؛ تبلیغات برای حضور مردم در صندوق‌های رای و تبلیغات برای اصول و ارزش‌ها بود. بالاخره یک فرد ممکن است چیزی گفته باشد که خودش باید جواب دهد. این موضوع به منزله محکومیت نهاد مقدسی مانند بسیج نیست. شکر خدا اگر کسی به من ایرادی بگیرد فقط به شیوه ‌دفاع من از انقلاب انتقاد می‌کنند. هیچکس به من نگفته است: فاسدی، ثروت جمع کردی، باند تشکیل دادی، با فلانی سر سفره‌ای و... در هر صورت بنده ابدا تک رای دادن را قبول ندارم.

به موضوع تبلیغات انتخاباتی اشاره کردید، هزینه‌های شما از کجا تامین شد؟

کُل هزینه تبلیغاتی انتخابات بنده در دوره هشتم مجلس ٧میلیون تومان شد که از هیچ‌کس پولی نگرفتم و در دوره نهم هم با وجود دو مرحله‌ای شدن انتخابات مجلس، ٤٠میلیون تومان بیشتر هزینه نکردم. بنده کمترین هزینه تبلیغاتی را داشتم. مواضع انتخاباتی بنده از دید یک عده‌ای رای‌ریز بوده، نه رای جمع کن. من درباره مواضع آقای هاشمی درباره انتخابات سال ٨٨ سی دی پُر کردم و پخش کردم. برخی به من گفتند بالاخره عده‌ای طرفدار آقای هاشمی هستند؛ شما می‌خواهید رای جمع کنید و این حرف‌ها را می‌زنید؟!

جناب کریمی شما که میزان و مقدار اموال وزرا و مسئولان را دنبال می‌کنید، خودتان چقدر اموال و املاک دارید؟

زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، جوانی ٢٠ یا ٢٢ ساله بودم که وارد سپاه شدم و در همین ارگان هم بازنشست شدم. خودم را متعهد کردم تا خدمت می‌کنم، سراغ کار شخصی و بنگاه اقتصادی نروم و به لطف خدا تا الان سراسر کشور را بگردید یک برگ سند از بنده پیدا نخواهید کرد که من جایی زمین و ملک داشته باشم.

در تمام عمرم دو تا ماشین داشتم؛ یک پژو آردی بوده که ٨ سال پیش فروختم و الان یک پژو ٢٠٦ صندوق‌دار دارم. یک خانه ١٦٠ متری از قدیم داشتیم که کلنگی بوده است، در طول این سال‌ها تعمیراتی داخل آن انجام داده‌ایم و همین خانه را هم وقف کرده‌ام. طبق موقوفه اعلام کردم اگر فرزندان و نوه‌هایم هر کدام طلبه شدند، از این منزل استفاده کنند و اگر نوه یا اقوام طلبه نداشتم، منزلم در اختیار اداره اوقاف برای تبلیغ طلاب حوزه علمیه باشد.

درباره درآمد هم بنده یارانه که نمی‌گیرم؛ ٢میلیون و ٥٠٠ هزار تومان حقوق بازنشستگی‌ام از سپاه و فیش حقوق نماینده مجلس ٣‌میلیون و ٥٠٠هزار تومان است که بیشتر از همین حقوق بازنشستگی هم لازم ندارم.

از آقازاده‌های مقامات و شخصیت‌های سیاسی، زیاد انتقاد کرده‌اید. ٧ فرزند دارید، برای شغل آقازاده‌هایتان هم از لابی یا پارتی‌تان استفاده کردید؟

به جز پسر بزرگم که آن دوره‌ای که در فارس بودم به دبیرستان سپاه رفت و پاسدار شده است، هیچکدام از فرزندانم کار دولتی و حکومتی ندارند. من یک قدم هم برای آن‌ها برنداشتم. چهار تا داماد بنده و ١٠ تا نوه‌ای که دارم، طلبه و مشغول تحصیل و تبلیغ هستند. دخترانم الان سطح ٤ حوزه را تمام کردند، خودشان در قم مدرس حوزه علمیه هستند. من نه برای فرزندانم و نه اقوام، سفارشی برای کارشان نکردم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
اقااتششکرر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
سردار جبهه نرفته!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار