امام‌جمعه اهل سنت بخش "پایین جام" تربت‌جام ضمن محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه گفت: کشتار شیعیان نیجریه با دسیسه استکبار جهانی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 20 December 2015
مولوی امان‌الله برزگردرگفتگو با خبرنگار تابناک رضوی افزود: اتفاق اخیر نیجریه که در آن خون شیعیان مظلوم و بی دفاع ریخته می شود و هزاران مسلمان از جمله فرزند شیخ زکزاکی ، رهبر شیعیان نیجریه توسط دولت آن کشور به شهادت رسیدند دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با اشاره به این که قتل عامل مسلمانان توسط ایادی استکبار جهانی هیچ توجیهی ندارد واز منطق انسانیت به دور است تصریح کرد : دین اسلام دین رأفت ، مهربانی ، وحدت و انسجام است ، در هیچ جای قرآن خداوند به کشتن توصیه نکرده، کشتار و قتل‌عام در اسلام هیچ جایگاهی ندارد ، کشتن انسان‌ها در هرکجای دنیا و با هر مذهبی و دیدگاهی عمل زشت و قبیح و ظلم به انسانیت است.

وی به سکوت مجامع بین‌المللی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: داعیان دموکراسی علل خصوص آمریکا و حامیان آن، هرکجا که به نفعش باشد سرود صدا به راه می‌اندازد اما در مقابل با ظلم به مسلمانان و هرکجا که مسلمانان درخطر باشند نه‌تنها سکوت می‌کنند بلکه از ظالمان حمایت می‌کنند.

مولوی برزگر تاکید کرد: همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان باید با هم وحدت داشته و از قرآن، پیامبر و ائمه الگو بگیرند؛ هیچ دولتی اجازه ندارد به‌ناحق دست به قتل‌عام انسان‌ها با هر عقیده و مذهبی بزند.

وی در پایان اظهار کرد: جامعه اهل سنت قتل‌عام و کشتار اخیر شیعیان نیجریه را محکوم می‌کنند؛ همه ما باید هوشیار باشیم تا مهره بازی استکبار جهانی نشویم زیرا کشتار شیعیان نیجریه با دسیسه استکبار جهانی صورت گرفته و آنان به دنبال از بین بردن وحدت بین مسلمانان هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار