رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مجموع مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد در سال93، را 200 مصوبه عنوان کرد.
کد خبر: ۱۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲ 17 March 2015

به گزارش تابناک محسن انتظاری، ضمن بیان این مطلب، افزود: از این تعداد مصوبه ۱۵۸ لایحه با ۷۹ درصد و ۴۲ طرح با ۲۱ درصد اختصاص بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد تصویب بودجه شهرداری با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان است که ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۶ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری و ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری است اظهار کرد:بودجه سال ۹۴ شهرداری مشهد براساس شاخص های کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، رشد و بهره وری و توجه به تولیدات داخلی تنظیم و تصویب شده است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات چهارمین دوره شورا اسلامی مشهد با توجه به سهم ۶۹درصدی فروش پروانه و تخلفات ساختمانی در جذب درآمدهای شهرداری مشهد توجه ویژه ای به درآمدهای پایدار و افزایش آن است.

انتظاری هروی بیان کرد: همچنین تصویب طرح جامع شهر مشهد که با پیگیری های استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر به نتیجه رسید . وی، در ادامه تصریح کرد: براساس طرح جامع شهر مشهد ارتفاع ساختمان ها به ۲۳ متر و ۷ طبقه رسید که اجازه افزایش طبقات به جز در پهنه های خاص شهر توسط شهرداری داده نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در راستای توسعه متوازن شهری تلاش شد تا به مناطق کم برخوردار کمیسیون ویژه حاشیه شهر مشهد در سال ۹۲ تشکیل که باعث تدوین بسته پیشنهادی حاشیه شهر با اعتبار دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان به مدت ۳ سال شد.

این مقام مسئول در ارتباط با زائر سراهای ارزان قیمت نیز گفت:باتوجه به اهمیت زائر سراهای ارزان قیمت و نقش آنها در خدمت رسانی به قشر محروم جامعه در زمین و پروانه رایگان در اختیار خیرین مراکز استان ها قرار گرفت تا نسبت به ساخت این مجموعه ها اقدام کنند.

انتظاری هروی همچنین به تجاری سازی در برخی از معابر اصلی شهر مشهداشاره کرد و افزود: به منظور کاهش ترافیک و رفاه شهروندان در معابری مانند هاشمیه دیگر مجوز تجاری سازی داده نمی شود و مدت زمان تجاری‌های موقت نیز توسط شهرداری تمدید نخواهد شد.

وی رویکرد شورای شهر مشهد را ساماندهی پروژه های تجاری، مسکونی و بلندمرتبه سازی در سال ۹۴ اعلام کرد و افزود: در همین راستا در سال ۹۴ پروژه های تجاری بیشتر به صورت مجتمع تجاری اجازه ساخت می گیرند.

محسن انتظاری در ادامه به سفر عراق اشاره کرد و بیان داشت: کلانشهرهای عراق از جمله بغداد، نجف، کاظمین و کربلا نیازمند یک مدیریت یکپارچه و کارآمد در حوزه شهری هستند لذا بسترهای سرمایه گذاری و انتقال تجربیات مورد توجه و بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: به همین منظور تفاهم نامه ها و خواهر خواندگی های خوبی با مدیران شهری کشور عراق با شهرداری مشهد منعقد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های اصلی شورای چهارم را ایجاد و توسعه درآمدهای پایدار برای شهرداری مشهد دانست و افزود: درآمد پایدار از محورهایی است که از همان شروع فعالیت شورای چهارم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در همین رابطه تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری مشهد توسط فروش تخلفات به دست می‌آمده است که این در حقیقت فروش آینده این شهر به شمار می‌آید.

انتظاری هروی خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به دنبال افزایش هر چه بیشتر درآمد پایدار هستند بر همین اساس شورای عالی استان‌ها با همکاری وزارت کشور و شوراهای کلان‌شهرها لایحه درآمد پایدار را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد سرمایه‌گذاری‌ها را یکی از جنبه‌های تامین درآمدهای پایدار برای شهر مشهد دانست و ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد به دنبال خام فروشی نیست بلکه به دنبال شکوفایی در زمین‌ها خود است و بعد از آن با کمک بخش خصوصی از این سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کرد.

وی همچنین پرداختن و ساماندهی حاشیه شهر مشهد را از دیگر موضوعاتی دانست که مورد توجه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد است.

انتظاری هروی در همین رابطه با تهیه و ارائه بسته 2هزار و 100 میلیارد تومانی ساماندهی حاشیه شهر به دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های شورای چهارم ساماندهی حاشیه شهر مشهد است از همین‌رو از بدو تکشیل شورای چهارم کمیسیون ویژه‌ای برای ساماندهی حاشیه شهر و مناطق‌کم برخوردار تشکیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین از اختصاص 60میلیارد تومان بودجه ملی برای ساماندهی حاشیه شهر توسط مجلس شورای اسلامی در سال94 خبر داد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با طرح انتخاب شهردار توسط مردم نیز تصریح کرد: در رابطه با این موضوع، جلسات مختلفی با مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر کشور برگزار شده است و ما دلایل و استدلات خود را در رابطه با این موضوع بیان کرده‌ایم.

انتظاری هروی در رابطه با ارتفاعات جنوبی مشهد نیز اضافه کرد: موضوع زمین‌خواری مربوط به سال جاری نیست و متاسفانه از گذشته وجود داشته است.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که اخیرا با مدیران سازمان محیط زیست داشته اند ساخت وسازهای بی رویه ارتفاعات جنوبی را مصداق جرم برشمرده‌اند، البته باید به این نکته نیز تاکید کنم که در شرایط فعلی هیچ ساخت و سازی در اینجا انجام نگرفته است البته مجوزهایی نیز در گذشته داده شده است که ما نیز جلوی این مجوزها را مثل ساخت هتل 7 ستاره گرفته‌ایم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار