دبیرکانون کارآفرینی قم با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری ما در حوزه توریست در استان قم سرمایه‌گذاری در سطح بین الملل نبوده، گفت: زیرساخت‌های گردشگری قم از استاندارد بین المللی فاصله دارد.
کد خبر: ۱۵۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷ 23 December 2015
به گزارش تابناک قم، حمید رضا بیگدلی با اشاره به اینکه در دستورالعمل کانون کارآفرینی آمده است که 6 نفر مدیر کل و 6 نفر کارآفرین برتر به ریاست استاندار هیئت امنای کانون کارآفرینی را تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: کانون کارآفرینی در واقع بخش مشاوره‌ای برای شخص استاندار بوده و وی می‌تواند اطلاعات ارائه شده توسط کانون را برای بخش سرمایه گزاری و تصمیمات در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار دهد.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم با بیان که کارآفرینی در کشور مغفول مانده و هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را به دست آورد، افزود: باید زیرساخت‌های جامعه تصحیح شود، کارآفرینی کار جوانان است و از 15 تا 30 سال باید مورد توجه قرار بگیرد که بتوانند خروجی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بعد از 30 سال فرد به سمت خارج شدن از دایره دانش می‌رود، خاطرنشان کرد: باید تافرد جوان است این ابزارهای برای وی فراهم شود، امروز براساس گفته کارشناسان هر 3 سال یک بار و در سال 2035 هر ماه یک بار دانش عوض می‌شود و برای اینکه از این دایره عقب نمانیم باید از امروز خود را تجهیز کنیم.

بیگدلی با بیان اینکه در استان قم از موقعیت برتر توریست مذهبی برخوردار هستیم اما متاسفانه در این زمینه به استاندارهای بین المللی نرسیده‌ایم، عنوان کرد: تا سالها بعد باید زیرساخت‌ها تجهیز کنیم تا شاید بتوانیم بخشی از ظرفیت توریست مذهبی استان قم را پاسخگو باشیم.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم عنوان کرد: سرمایه گذاری ما در حوزه توریست در استان قم سرمایه گذاری در سطح بین الملل نبوده و سکونتگاه‌ها و تجهیزات رفاهی قطعاً نمره استاندارد را به دست نیاورده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های توریست استان قم از استانداردهای بین المللی فاصله زیادی داشته و در واقع بر اساس سلیقه عمل می‌کنیم، عنوان کرد: محیط مناسب برای استراحت، مباحث ترانسورینگ و ترجمه، ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری از جمله مهم‌ترین مباحث در گردشگری است که هنوز برای رسیدن به استاندارهای جهانی فاصله بسیار داریم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استاندارد در بحث گردشگری باید بتوانیم بر اساس فرهنگ توریست خدمات ارائه دهیم که هنوز نتوانسته‌ایم به این مهم دست یابیم.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم با اشاره به اینکه در حوزه کشاوزی قم یکی از بهترین واریت های انار را دارد، بیان کرد: این ظرفیت مغفول مانده و از آن برند نساخته‌ایم و این ظرفیت که می‌توانیم انار ارگانیک تحویل بازار دهیم از یاد رفته است و استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صنعت آی تی استان قم چراغ خاموش پیش می‌رود، تصریح کرد: در بخش بازی‌های کامپیوتری هم استان قم یکی از سرآمدان در کشور است، نفرهای برتر کشوری در استان قم این امر را اثبات می‌کند.

بیگدلی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم هنوز از ظرفیت موجود در حوزه بازی‌های کامپیوتری بهره برداری کنیم، افزود: یک نرم افزارمی تواند تا 40 میلیون تومان هزینه بردارد اما بازگشت سالانه‌اش می‌تواند بیش از 3 میلیارد تومان باشد که نشان از ارزش افزوده بسیار بالا این حوزه است.

دبیرکانون کارآفرینی استان قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان قم، خاطرنشان کرد: در قم شهرک سینمایی ییلاق‌ها و قشلاق، کویر، حرم حضرت معصومه(س) و بیش از 400 امامزاده داریم که همه این‌ها بیش ازظرفیت کل کشور مالزی است که با زیرساخت‌های اندک خود توانسته 20 میلیون توریست جذب کند و کنار تمام این ظرفیت‌ها باید قدمت 2700 ساله ایرانی و 1400 ساله اسلام وظرفیت و تنوع غذایی بسیار بالا را هم اضافه کرد که از همه این‌ها می‌توان در جذب توریست استفاده کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار