نخبه قرآنی از استان تهران گفت: فعالان عرصه قرآن باید به ترویج فرهنگ قرآنی و تبلیغ در این راستا بیشتر توجه کنند.
کد خبر: ۱۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 26 December 2015
نخبه قرآنی از استان تهران گفت: فعالان عرصه قرآن باید به ترویج فرهنگ قرآنی و تبلیغ در این راستا بیشتر توجه کنند.

وحید خزائی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از استان تهران در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن حضور پیدا کرده، اظهار داشت: به صورت مقطعی از سال ۸۰ و به صورت جدی تر از سال ۸۵ وارد عرصه فعالیت‌های قرآنی شدم.

وی افزود: در این مرحله از مسابقات در رشته قرائت شرکت داشتم  و تا به حال نیز مقام سوم کشوری مسابقات مدهامتان و کانون‌های مساجد کل کشور را کسب کردم  و سال گذشته نیز به عنوان نفر اول مسابقات بین المللی دانشجویی شناخته شدم.

این نخبه قرآنی گفت: سال گذشته به عنوان نماینده کشور در مسابقات بین المللی دانشجویی مسلمانان جوان به میزبانی ایران در برج میلاد حضور داشتم  و در مرحله مقدماتی و فینال موفق به کسب رتبه اول شدم.

خزایی گفت: با توجه به نظرسنجی‌ها نسبت به آیین نامه جدید می‌توان گفت: هم فکری اساتید در اجرای بهتر مسابقات چند برابر شده  و سطح مسابقات را افزایش داده و در راستای معنا محوری تلاوت‌ها به عنوان امر مورد توجه مقام معظم رهبری باید برنامه ریزی بیشتری انجام بگیرد.

خزائی خاطر نشان کرد: از استاد عبدالباسط در این زمینه الگو گرفتم و معتقدم ویژگی یک قرائت خوب توجه به اخلاص است و کلام وحیانی قرآن باید ملاک قرار بگیرد.

وی یادآور شد: صوت دل انگیز در قرائت قرآن توجه به آگاهی نسبت به فهم قرآن را افزایش می‌دهد اما باید فعالان قرآنی جامعه را بیشتر آگاه کنند و با تمرکز بیشتر بر اخلاق و عمل قرآنی در ترویج فرهنگ اسلامی و نجات این کلام نورانی از بند مهجوریت تلاش بیشتری شود.

خزائی ابراز داشت: فعالان عرصه قرآنی در تبلیغ و ترویج بیشتر مباحث دینی و آگاهی بیشتر در این خصوص  تلاش کنند و درگیر حواشی و ظواهر فریبنده رتبه‌ها نشوند و به رسالت قرآنی خود بیشتر اهمیت دهند.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در میزبانی این مسابقات خوب عمل کرده اما از آنجا که مسابقات کشوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است باید تدابیر بیشتری در این عرصه اندیشیده شود همچنین با اعزام قاریان و تبلیغ و ترویج اساسی علوم قرآنی به گسترش فعالیت های قرآنی اهمیت بیشتری داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار