سال 93 بودجه زیارت استان 15 میلیارد تومان بود اما امسال فقط 11 میلیارد تومان از این بودجه تاکنون تخصیص شده! و در واقع برای بودجه ای که قرار بود فقط برای مشهد باشد، شریک تراشی شده است.
کد خبر: ۱۵۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 27 December 2015
به گزارش تابناک رضوی، «رضا جمشیدی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان مطالب فوق درباره لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه افزوده است : به جز سال 90، بودجه زیارت در سال  های اخیر بین همه استان های کشور توزیع شده است و دولتی ها هم در توجیه این اقدام اعلام می کنند این رقم مربوط به بودجه زیارت و ماده 12 نیست زیرا در ذیل این ماده آمده است اعتبارات موضوع ماده 12 یعنی زیارت، مساجد، مصلاها، و بقاع متبرکه. بعد اینگونه می‌گویند که زیارت برای سه شهر معروف مذهبی ایران است و ما فقط به همین سه شهر این بودجه را داده ایم و بقیه را به استان هایی داده ایم که مسجد، بقاع متبرکه و مصلا دارند.
وی تصریح کرد: شاید ظاهر این حرف هم اشتباه نباشد اما اصرار ما این است که موضوع زیارت باید برجسته تر باشد. به عنوان مثال در قانون بودجه سال 94  برای 4 موضوع زیارت، بقاع متبرکه، مصلاها و مساجد 117 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و برای خراسان رضوی از این بودجه 20 میلیارد تومان در نظر گرفته اند که رقمی معادل 17 درصد کل این پول است.
وی گفت: برای استان های فارس و قم هم به ترتیب 12 و 11 میلیارد تومان در نظر گرفته اند اما با در نظر گرفتن سهم 3 میلیاردی آذربایجان، 5 میلیاردی اصفهان  و 4.6 میلیاردی مازندران که برای بقاع متبرکه، مصلاها و مساجد دریافت کرده اند تقریبا می توان گفت از سهم 20 میلیاردی استان، 5 میلیارد تومان برای سه منظور دیگر غیر از زیارت هزینه می شود. این امر نشان می دهد که کل سهم ما از بودجه زیارت شاید 15 میلیارد تومان در سال جاری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار