معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از ممنوعیت تردد کمباین و تراکتورهای فاقد پلاک در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 28 December 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، اصغر پرتوی روز دوشنبه گفت: با توجه به ضرورت شماره گذاری مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین که جزو اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است با هماهنگی معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور فرماندهی نیروی انتظامی استان ارائه این خدمات برای ارائه تسهیلات به صاحبان مکانیزاسیون کشاورزی همچنان ادامه دارد که از جمله مزایای آن صدور کارت سوخت و سند مالکیت رسمی بنام مالک تراکتور و کمباین است.
او افزود: شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال 1392 آغاز شده و تعداد زیادی از کشاورزانی که مدل تراکتور وکمباین هایشان بین سال های 1381 تا 1389 بود با مراجعه به مراکز خدمات و یا مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود اقدام به شماره گذاری و دریافت سند مالکیت کردند.
وی در زمینه تکلیف آن دسته از کمباین ها و تراکتورهایی که شماره گذاری نشده اند اظهار کرد: بر اساس قانون از تردد این دستگاهها که شماره گذاری نشده و یا عمر مفید آنها بیشتر از 13 سال تمام است تا پایان سال 94 جلوگیری می شود.
او افزود: کشاورزانی که عمر مفید دستگاههای آنها بیشتر از 13 سال است می توانند برای دریافت تسهیلات بانکی به مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه و نسبت به نوسازی آن اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه این سازمان در جذب اعتبارات مکانیزاسیون رتبه اول کشوری را دارد اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری بیش از 75 درصد از کمباین ها و تراکتورهای موجود که مشمول این آیین نامه هستند شماره گذاری شود.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال بیش از نیم میلیون تن محصول استراتژیک گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 کشوری ارتقا یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار