تابناک کهگیلویه وبویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:کلاهی که بر سر کشاورزان می رود،ناخوش احوالی ثبت احوال دیشموک،برای پرواز با پرواز همکاری کنید!و خبرهای دیگر می پردازد.
کد خبر: ۱۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 29 December 2015
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:کلاهی که بر سر کشاورزان می رود،ناخوش احوالی ثبت احوال دیشموک،برای پرواز با پرواز همکاری کنید!و خبرهای دیگر می پردازد.
ما را از شترمرغ بودن رها کنید!

نامه ای به کلیه نمایندگان محترم مردم در سراسر کشور
باعرض سلام و خسته نباشید، خداقوت نمایندگان محترم مردم در خانه ملت طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی روز چهارشنبه مورخ۱۳۹۲/۹/۲۰به تصویب نمایند گان محترم مجلس رسید و طرح مذکور فوریت دارشد وطی شماره ۱۶۲اعلام وصول گردید و توسط رئیس جلسه وقت جناب آقای مهندس محمدرضا باهنر به کمسیون اجتماعی مجلس جهت بررسی ارجاع گردید.
لذا در مورخ ۱۳۹۴/۳/۳۱ نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس جناب آقای عمران علی محمدی در رسانه های خبری اعلام کرد که : کمسیون اجتماعی مجلس طرح تبدیل وضعیت نیروهای رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری تصویب کرد و طرح مذکور در روزهای آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد و آقای عمران علی محمدی عنوان کرد دولت مخالف این طرح نیست چون بار مالی برای دولت ندارد نیروهای رسمی کار گری در بدنه دستگاه دولتی در حال انجام کار هستند.
از رئیس محترم مجلس و از کلیه طراحان طرح تبدیل وضعیت کارکنان رسمی کار گری ادارات دولتی از رئیس محترم کمسیون اجتماعی مجلس از کلیه نماینده گان محترم سراسر کشور در مجلس شورای اسلامی عاجزانه خواستاریم طرح مذکور به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاورند و با رأی موافق (مثبت)طرح مذکور در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسانید.جهت رضای خداوند تبارک تعالی ما کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از هر دو قانون اسخدامی محروم هستیم نه تابع قانون کار هستیم نه قانون خدمات کشور وظاهرا مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ هستیم . پیشاپیش از همکاری شما صادق ترین افراد کمال تقدیرو تشکر را داریم.
آمده ام که بمانم
محمدرضا نیکبخت در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص)، با اشاره به خبرهای مبنی بر انصراف وی از رقابت انتخابات، اظهار کرد: عملاً ثبت‌نام اینجانب به منزله حضور در صحنه انتخابات بوده است و مصمم‌تر از قبل به فعالیت‌های خود ادامه خواهم داد.
نیکبخت از حضور حداکثری کاندیدا با همه افکار و عقاید جهت برگزاری یک انتخابات پرشور استقبال کرد.
وی هر گونه نشست و رایزنی با طیف خاصی مبنی بر کناره‌گیری یا هر گونه خبر در این خصوص را کذب محض دانست و افزود: اینگونه اخبار با هدف تفرقه‌افکنی مطرح می‌شود.

وی افزود: امیدوارم با احترام به قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور در اسفند ۹۴ باشیم.
کلاهی که بر سر کشاورزان می رود
طی چند وقت اخیر و گزارش های رسیده مبنی بر اینکه بذر فروشی به کشاورزان شهرستان کهگیلویه که حواله ی خرید آن از طریق جهاد کشاورزی به کشاورزان داده می شود تا از شرکت های خصوصی خرید کنند، از کیفیت و درصد خالصی پائینی برخوردارند.
در حالی که روی گونی های حاوی این بذر ها که از طف شرکت تولید بذرسادات در اختیار کشاورزان کهگیلویه قرار می گیرد اصلاعاتی از نوع بذر داده وبا نوشتن درصد خلوص ۹۸درصدی بذرها کشاورزان را مجاب به خرید می کند در صورتی که چنین خلوصی در بذرها وجود ندارد.
اما این درست نیست و چنین چیزی وجود ندارد و این بذر باید بوسیله ی سم نگهداری شود و از وجود ناخالصی پاک باشد تا کشاورز بتواند محصول درجه اول بدست آورد.
ناخوش احوالی ثبت احوال دیشموک
به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، 23 هزار نفر جمعیت در منطقه دیشموک از نعمت اداره ثبت‌احوال محروم هستند دیشموک منطقه‌ای است سردسیر، صعب‌العبور با داشتن جمعیتی خیلی زیاد که نیاز مبرم به چنین اداره دارد اما در کمال ناباوری بدون هیچگونه اطلاع‌رسانی به مردم این منطقه نمایندگی ثبت‌احوال دیشموک تعطیل شد.
این نمایندگی که روزانه افراد زیادی به آن مراجعه می‌کنند اما فقط با درب بسته روبه‌رو هستند و هیچ‌کس نیست که جواب مراجعه‌کنندگان را بدهند
برای پرواز با پرواز همکاری کنید!
یکی از فعالان اصلاح طلب گفت: در شهرستان کهگیلویه بزرگ، آقای سید علی پرواز مسئول برگزاری این انتخابات مشخص شده است که در حال تدارک تشکیل این مجمع در چهار شرستان کهگیلویه بزرگ است. خواهشی که از دوستان کهگیلویه بزرگ دارم این است که دوستان اصلاح طلب با آقای سید علی پرواز که مسئول مجمع نیروهای خط امام استان هست همکاری جدی داشته باشند.
رضا توفیقی تصریح کرد: کسانی برای انتخاب اعضا دعوت می شوند آن جمع باید سابقه اصلاح طلبی داشته باشند. یکی از این ملاک ها این است که از دوم خرداد 76 تا 24 خرداد 92 این افراد به اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری رای داده باشند.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان افزود: از چنین افرادی به تعدادی که آقای پرواز درنظر می گیرند و از اصناف مختلف مانند: دانشجویان، معلمان، بازاریان، هنرمندان،کارمندان و …دعوت به عمل می آید و باید سابقه اصلاح طلبی داشته باشند و در هر شهرستانی بین 5 تا 7 نفر را انتخاب می کنند و همه این ها با هم جمع می شوند و مجمع عمومی اصلاح طلبان حوزه کهگیلویه بزرگ را تشکیل می دهند.
رضا توفیقی در پایان با درخواست از اصلاح طلبان کهگیلویه گفت: در آخر از اصلاح طلبان هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ خواهش می کنم با آقای پرواز که از نیروهای برجسته اصلاح طلبی است و کارهای بسیار خوبی از جمله دعوت از آقای سید هادی خامنه ای که به یاسوج و شهرستان های استان و جلساتی را برگزار کرد انجام داده است.به این دلیل شورای هماهنگی استان آقای سیدعلی پرواز را انتخاب کرد که آقای پرواز متولد و ساکن شهرستان گچساران هست و در مناقشات اصلاح طلبان کهگیلویه حضور نداشت و تعلق خاطر خاصی به هیچ کدام از کاندیداهای اصلاح طلب در این حوزه ندارد گرچه احترام خاصی برای همه آن ها قائل است امیدوارم که همه اصلاح طلبان با ایشان همکاری لازم را داشته باشند.
تجمع کارکنان اخراجی اداره راه و شهرسازی
۱۶ نفر از کارکنان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد که از کار خود اخراج شده‌ بودند، جلوی محل استانداری این استان تجمع کردند.
این ۱۶ نفر متأهل و همگی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بودند.
یکی از این کارمندان به کبنا، گفت: افرادی را با مدرک سیکل و دیپلم را تبدیل وضعیت و استخدام کردند، اما ما ۱۶ نفر را از کار اخراج کردند.
نبود مربی عامل کوچ بانوان جدوکار
نایب قهرمان جودوی بانوان آسیا با بیان این‌که مربی تخصصی جودو بانوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، گفت: نبود مربی مهم‌ترین عامل مهاجرت بانوان جودوکار به دیگر استان‌ها است.
طاهره آذرپیوند امروز ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: بانوان کهگیلویه و بویراحمد توانمندی‌های زیادی در ورزش جودو دارند اما به دلیل برخی مشکلات استقبال زیادی از این ورزش نمی‌شود.
نایب قهرمان مسابقات آسیایی جودو با بیان این‌که سال‌های زیادی از تشکیل هیئت جودو بانوان در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد اما هنوز مربی تخصصی برای این رشته در استان وجود ندارد.
این 24سال اصولگرایان چه کردند؟
مجید باقریان گفت:بیش از ۲۴سال دوره نمایندگی مجلس در دست نمایندگان اصولگرا آقایان موحد و بزرگواری بود ،من آماده مناظره در هر فضا و مکانی با نمایندگان سابق و دوستان جدید اصولگرا هستم.دوستان موحد باید بگویند که موحد برای توسعه کهگیلویه چه کارهایی انجام داده و چه برنامه هایی دارند همچنین آقای بزرگواری بیلان کار بدهند.
کاندیدای اصلاح طلب کهگیلویه بزرگ با اشاره به بی برنامه بودن مدیران و مجموعه مدیریتی کهگیلویه بزرگ در ادوار گذشته خاطرنشان کرد:اعتراضی که همیشه داشتم با وجود این همه فضای کشاورزی و زمینو آب مناسب برای کشاورزی کهگیلویه بزرگ چه کاری انجام شده است؟
آیا نمی توانستند از دولت ها تقاضا و اصرار کنند که این آب و روان آب و سدها شهرستان های چهار گانه از آن استفاده مطلوب در جهت رونق کشاورزی و دامداری استفاده نمایند.
آنفلوآنزای نوع Aدر گچساران
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه چند مورد مشکوک از آنفلوآنزای نوع «A» در این شهرستان مشاهده شده است، گفت: جای نگرانی نیست و دارو به اندازه کافی برای بیماران وجود دارد.
ستار اسدپور اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا از جمله نوع «A» از بیماری‌هایی بوده که باید مراقبت و دقت زیادی در جلوگیری از آن به عمل آید.
وی با بیان اینکه موارد مشکوکی از ابتلا به این بیماری در گچساران مشاهده شده است، افزود: تاکنون چندین مورد مشکوک به بیماری آنفلونزای نوع «A» در گچساران مشاهده شده که این امر مراقبت و هوشیاری بیشتر مردم را می‌طلبد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطرنشان کرد: این نوع بیماری با مراقبت و پیشگیری به موقع مهار و در صورت ابتلا قابل درمان است.
اسدپور با بیان اینکه افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و روی باید مراقبت بیشتری داشته باشند، گفت: در این خصوص بیماران آسمی، مزمن ریوی، قلبی و بیماران مبتلا به سرطان باید از خود مراقبت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه مردم نگران نباشند چون دارو به اندازه کافی وجود دارد، تصریح کرد: بیمارانی که علائم مشکوک به این نوع بیماری را دارند هرچه زودتر به پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده تا توصیه‌ها و داروهای لازم را دریافت کنند.
برخوردم با مدیران در جمع و خلوت متفاوت است
ببینید من در برخورد با مدیرانم در جمع و خلوت تفاوت قائل می‌شوم و حرمت مدیرانم برایم مهم است ولی باید بگویم که هر جا نقصی در کار ببینم، اهل مماشات نیستم و نوع برخورد و حرف زدن و مطالبه کردن من از مدیران در تنهایی بسیار متفاوت است؛ تذکر و نهیب دادن در جمع و خلوت دو اثر مختلف دارند و این مسائل برای من مهم هستند.
نوع برخوردم با مدیرانی که به هر نحوی ایرادی در کارشان بوده یا پیگیری ضعیفی دارند یا کم‌کاری دارند، برخورد فردی متفاوت از برخوردی است که با آن‌ها در جمع دارم.
نکته دیگر اینکه تمام ابزارهای لازم هم در اختیار استاندار هم نیست به هر حال مدیران استانی دارای وحدت فرماندهی نیستند و عمده موضوعات انها به سازمان‌های مرکزی آن‌ها برمی‌گردد که البته این از ضعف‌های نظام اداری ایران است که نیازمند بحث مفصل است.
در کل بدون تردید معتقدم این مدل مدیریتی در دراز مدت به نفع استان است و فرهنگ‌سازی می‌شود که یک مدیر یا یک کارمند خودش احساس مسئولیت کند؛ از دید ما بهترین کارمندان کسانی هستند که با کار تفریح می‌کنند و آن را دوست دارند و با آن بازی می‌کنند؛ اینکه یک مدیر برای چشمی که او را رصد می کند بخواهد کار کند وقتی آن چشم نیست کار خودش را بکند قطعا مطلوب نیست ولی باید فرهنگ کار و دلسوزی برای مردم نهادینه و بستر کار، تلاش و بلوغ سازمانی به ویژه در بین مدیران، کارشناسان ارشد، مدیران میانی و همه کارمندان فراهم شود‌.
شگرد عجیب اصلاح طلبان!
سایت خبری کهگیلویه در تحلیلی نوشته: بر اساس چینش سیاسی اصلاح طلبان در سطح ملی و سخنان خود آنان در مجامع عمومی، اصلاحات در پی آن است تا با معرفی نامزدهای متعدد و مهم تر از همه دارای سوابق سیاه سیاسی یک جنگ تمام عیاری را جهت تخریب شورای نگهبان و به حاشیه راندن نظارت استصوابی این نهاد انقلابی به نمایش بگذارد.
گفته می شود انتخاب سید باقر موسوی به عنوان نامزد انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان استان یک اقدام از پیش تعیین شده در جهت تکمیل پازل جریان اصلاحات در سطح ملی است.
این اقدام ازآن جهت تعجب آور است که چگونه یک جریانی که به رد صلاحیت شدن کاندیدای خود (با توجه به سوابق سیاسی سیاه آنها) آگاهی کامل دارد، حاضر شده است با انتخاب و حمایت دوباره از وی آبروی جناح سیاسی خود را به سخره بگیرد؟
با همه این تفاسیر باید دید آیا این انتخاب جریان اصلاحات، در راستای تکمیل پروژه نیمه تمام سال های نه چندان دور خود می باشد؟

به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار