از دقایقی پیش نخستین بارش زمستانه استان ایلام معروف به عروس زاگرس را در بر گرفته است.
کد خبر: ۱۵۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 30 December 2015
از دقایقی پیش نخستین بارش زمستانه استان ایلام معروف به عروس زاگرس را در بر گرفته است.


 نزولات آسمانی در روزهای نخست زمستان بیشتر مناطق استان ایلام را در بر گرفته به نحوی که این بارش‌ها در مناطق گرمسیری به صورت باران و در مناطق سردسیری به صورت بارش برف نمایان شده است.

در حال حاضر بخشی از ارتفاعات ایلام سفیدپوش شده و در مناطق گرم‌ و پست‌تر این بارش‌ها به صورت باران بوده و شدت بارندگی به انداز‌‌ه‌ای است که در پاره‌ای موارد منجر به بروز آبگرفتگی معابر می‌شود.

سیلاب به راه افتاده در برخی از مناطق استان ایلام به ویژه شهر ایلام قابل مشاهده بوده و این سیلاب در مقایسه با سیل پاییز بسیار کم و ناچیز است اما به هر حال در پاره‌ای موارد و در استمرار بارش‌ها روان‌آبی در معابر ایلام ایجاد می‌شود.

× خشکسالی سال‌های گذشته طبیعت ایلام را دستخوش تغییرات جدی کرد

یکی از شهروندان ایلامی در مورد بارش‌های زمستانه گفت: امسال با شروع فصل بارش‌ میزان بارش‌ها تا این لحظه خرسندکننده بوده است.

صادق مروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه خشکسالی سال‌های گذشته طبیعت ایلام را دستخوش تغییرات جدی کرد اظهار داشت: خشکسالی‌های پی در پی در ایلام طی سال‌های اخیر استان ایلام و به ویژه طبیعت آن را خشک و فرسوده کرده بود که میزان بارش‌ها و زمان شروع بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان امسال نویدبخش سالی پر از نعمت الهی و نزولات آسمانی است.

وی ادامه داد: امسال وضعیت کشاورزی و کشت و زرع در استان ایلام مانند سال‌های گذشته نبوده و کشاورزان با رغبت بیشتری وارد فضای کشت و زرع در مناطق مختلف استان ایلام شده‌اند.

× بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در ایلام استمرار دارد

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در باره نخستین بارش زمستانه در استان ایلام گفت: پس از چند روز ارامش در جو استان ایلام از بامداد امروز چهارشنبه هوای استان ایلام ابری بوده و بارندگی‌ها شروع شده است.

یوسف شیخ‌الملوکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این بارش‌ها تا اوایل هفته اتی در استان ایلام استمرار داشته و سبب کاهش دما در استان می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در استان ایلام به صورت برف و باران بوده که این مهم در ارتفاعات و مناطق سردسیری به صورت برف و در مناطق گرمسیری و پست‌تر به صورت باران نمایان خواهد شد.

× امکان آبگرفتگی معابر ایلام

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این باره گفت: بارش باران و برف در استان ایلام سبب ایجاد آبگرفتگی معابر در برخی از شهرهای استان از جمله ایلام می‌شود.

احمد کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام ضمن هشدار به مسئولان امر اظهار داشت: با بارش نزولات آسمانی احتمال لغزندگی مسیرها و معابر، یخبندان و یا آبگرفتگی مقطعی و استمرار آن با کاهش دما تا اوایل هفته آینده در استان ایلام وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام از جمله شهرداران استان دستورات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی‌ها صادر شده است، ادامه داد: بر این اساس مقتضی است مسئولان مرتبط دستورات لازم را مبنی بر آمادگی تمام اکیپ‌های امدادی و عملیاتی صادر کرده و گروه‌های مربوطه در حالت آماده‌باش باشند و تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آید./م


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار