مدیر کمیته امداد لارستان از پرداخت 12 میلیارد ریال توسط حامیان نیک‌اندیش این شهرستان به خانواده‌های ایتام و محسنین در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۵۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 31 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: هوشنگ دلاور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین»، از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی به‌منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح «اکرام ایتام» ویژه کودکانی است که پدر خود را از دست‌ داده‌اند، افزود: طرح «محسنین» نیز، مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جداشده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آنکه پدر به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه تشخیص نیازمندی این خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود، تصریح کرد: در هرکدام از این طرح‌ها، فرد خیّر می‌تواند حامی تعدادی از این کودکان شود.

دلاور ادامه داد: در هر یک از طرح‌های اکرام ایتام یا محسنین، فرد حامی باید ماهانه حداقل 20 هزار تومان به‌حساب هر یک از کودکان زیر پوشش خود واریز کند.

مدیر کمیته امداد لارستان بابیان اینکه فرد حمایت‌کننده می‌تواند پس از سه ماه پرداخت متوالی با هماهنگی کمیته امداد کودک زیرپوشش خود را ملاقات کند، افزود: هر شش ماه یک‌بار نیز توسط کمیته امداد صورتحساب پرداختی‌ها برای فرد حامی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه در 9 ‌ماهه سال جاری 12 میلیارد ریال به‌صورت نقدی و غیرنقدی از طرف حامیان به خانواده‌های ایتام و محسنین پرداخت ‌شده است، اضافه کرد: 2 هزار و 105 حامی در طرح اکرام ایتام حمایت از 639 یتیم را بر عهده دارند و در طرح محسنین 248 حامی کار حمایت از 330 خانوار محسنین را عهده‌دار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار