مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوثر با حضور امام جمعه کوثر، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، فرماندار کوثر، رئسای ادارت و اعضای هیات های مذهبی شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 01 January 2016

این مراسم که صبح امروز پنجشنبه در محل فرمانداری کوثر برگزار شد؛ امام جمعه کوثر با اشاره به استقرار روحانیون طرح هجرت در شهرستان کوثر اظهار کرد: سه رکن اساسی و مهم پرداختن به بحث قرآن در شهر و روستاها، استقرار روحانیون طرح هجرت در شهر و روستاها و همچنین احداث خانه های عالم و استقرار روحانیون در روستاهای بزرگ از جمعه اهم وظایف مسئولین تبلیغات اسلامی در شهرستان کوثر است که امید می رود رئیس جدید این سازمان در سطح شهرستان نسبت به انجام اعمال مذکور تلاش های شایسته ای را انجام دهد.

وی ادامه داد: از سطح شهرستان کوثر 11 طلبه برای ترویج دین مبین و مقدس اسلام در حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند.

خطیب جمعه کوثر اضافه کرد: آمار ذکر شده نشان می دهد شهرستان کوثر با وجود جمعیت کم ارزش های اسلامی در حوزه علم و قرآن را فرا گرفته است که قابل تحسین است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کوثر با بیان اینکه 138 خانه عالم در سطح استان اردبیل ایجاد شده است اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی استان ایجاد و احداث خانه های عالم و استقرار روحانیون در سطح شهر و روستاها می باشد که به حول قوه الهی این مهم در سطح استان نهادینه شده است.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه انتظار می رود مسئولین فرهنگی در سطح استان و شهرستانها نسبت به احیا و ترویج علوم قرآنی و دینی تعامل و همکاری بیش از پیش را با این سازمان انجام دهند گفت: اعتبارات فرهنگی و تخصیص آن اعتبارات به بحث های کلاس های قرآنی و ترویج علوم دینی و قرآنی بی شک تبلیغ و ترویج بیش از پیش دین اسلام را موجب خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ایام محرم بیش از 85 منبر توسط 50 روحانی برگزار شده است که می توان گفت همه اهالی روستاهای این شهرستان از بحث های قرآنی و دینی بهره مند شده اند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کوثر با بیان اینکه شهرستان کوثر 12 خانه عالم دارد خاطر نشان کرد: کانون مداحان و شعرای آیینی، شورای هیات های مذهبی، کانون مساجد، موسسه قرآنی گل نرگس و خانه های قرآن روستایی از جمله موسسه ها و کانون هایی هستند که با تبللیغات اسلامی کوثر تعامل و همکاری دارند.

این مسئول با بيان اينكه 735 روحاني در سطح استان اردبيل به تبليغ دين مقدس اسلام پرداخته اند افزود: تمهيداتي در خصوص ايجاد و احداث خانه هاي عالم در سطح استان و همچنين در شهرستان ها اتخاذ شده است كه با استقرار بيش از پيش روحانيون در شهرستانها تهديد هاي دشمن به فرصت تبديل شده و مراسمات ماههاي محرم، رمضان و ديگر برنامه هاي مذهبي و ديني پرشور تر برگزار شود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام صفری (امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) منطقه 2 شهری و روحانی مستقر در شهر گیوی) به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی کوثر معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار