فرماندار کاشمر با دعوت ار مسافران و زائران سرزمین خورشید برای سفر به دومین شهر زیارتی استان و دیار مرحوم مدرس، متوسط اقامت مهمانان در کاشمر را در نوروز سال گذشته 48 ساعت اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 21 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مهدی فروزان در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و فراهم شدن امکانات لازم برای اسکان هموطنان در این شهرستان شاهد افزایش تعداد زائران و مسافران نسبت به سال گذشته باشیم و بتوانیم میزان ماندگاری مسافران و زائران را در ایام نوروز افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی خراسان رضوی سالانه پذیرای 3.5 میلیون مسافر و زائر است یادآور شد: در نوروز 93 بیش از 850 هزار نفر از اقصی نقاط کشور با حضور در این شهرستان ضمن حضور در زیارتگاه‌های شهرستان از اماکن دیدنی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

فرماندار کاشمر با اشاره به فعال شدن ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کاشمر از ابتدای بهمن ماه و تشکیل کمیته‌های 12 گانه در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران در نوروز 94 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت علاوه بر تشکیل جلسات متعدد کمیته‌ها و برنامه‌ریزی برای استقبال و پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی، ستاد فرعی نیز در بخش کوهسرخ فعال و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه این ستاد تمام دستگاه‌ها و ادارات دولتی کشیک ایام نوروز خود را به دبیرخانه ستاد ارسال کرده‌اند، اظهار داشت: برگزاری گشت‌های مشترک ادارات صنعت، معدن و تجارت و مرکز بهداشت از اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی، مجتمع‌ها و سالن‌های پذیرایی، جلسات مستمر تنظیم بازار و نظارت دقیق بر قیمت‌ها، زیباسازی فضای شهری توسط شهرداری‌ها و فضاهای روستایی توسط دهیاری‌ها از مهم‌ترین مصوبات این ستاد بوده است.

فروزان با اشاره به آمادگی کامل مجموعه‌های زیارتی شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر 64 سوئیت و کمپ موقوفه با 26 اتاق در مجموعه زیارتی سید مرتضی(ع)، سوئیت و امکانات لازم برای اسکان در مجموعه امامزاده سید حمزه (ع) و زیارتگاه شهید مدرس، مجتمع خدمات رفاهی فرهنگیان و تعدادی از مدارس برای اسکان مسافران و زائران در ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

فرماندار کاشمر آمادگی دو بیمارستان کاشمر، مرکز خدمات درمانی ریوش، برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی زائر و مسافر در ورودی شهر، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کاشمر و توزیع میوه شب عید در قالب طرح تنظیم بازار، برپایی نمایشگاه بزرگ بهاره را از مهم‌ترین اقدامات شهرستان در نوروز 94 عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری دستگاه‌ها و ادارات شهرستان هیچ مشکلی در زمینه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران و مسافران نوروزی در دومین شهر زیارتی استان وجود ندارد.

همچنین به گزارش تابناک به نقل از فارس، مدیر مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و جایگاه سوخت نگین ترشیز کاشمر در آیین افتتاح این مجتمع اظهار داشت: پس از اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع در کمتر از یک سال به پایان رسید.

کفاش با اشاره به اینکه در فاز نخست این مجتمع شاهد بهره‌برداری از جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، تعویض روغن، پارکینگ و چهار باب مغازه هستیم، یادآور شد: تا کنون برای احداث و بهره‌برداری از این مجتمع 30 میلیارد ریال و بدون تسهیلات بانکی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه سوخت این مجتمع با چهار مخزن 50 هزار لیتری نسبت به عرضه نفت و گاز، بنزین، سوپر و یورو اقدام می‌کند، خاطر نشان کرد: این جایگاه دارای چهار تلمبه بنزین و چهار تلمبه گازوئیل و در مجموع دارای 16 نازل است.

مدیر مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و جایگاه سوخت نگین ترشیز با اشاره به وجود 700 متر مربع فضای سبز ایجاد شده در این مجتمع، تصریح کرد: به زودی در فاز دوم مجتمع عملیات احداث جایگاه سی ان جی نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به دریافت موافقت اصولی دریافت شده در ارتباط با احداث جایگاه عرضه سی ان جی اظهار داشت: جایگاه سی ان جی در زمینی به مساحت 2 هزار متر و با 18 میلیارد ریال احداث و تا پایان نیمه نخست سال جدید نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار