کرمان
رزمایش مشترک تاکتیکی امداد، انتقال و درمان مجروحان بیمارستان منطقه‌ای کرمان با همکاری اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در پادگان 05 کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 06 January 2016
دومین رزمایش مشترک تاکتیکی امداد و انتقال و درمان مجروحان بیمارستان منطقه‌ای کرمان ظهر امروز با همکاری اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزش 05 کرمان برگزار شد.

فرمانده مرکز آموزش 05 شهید امیر علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اتفاقات غیرمترقبه مضاعف بر برآوردن خسارات مالی و آسیب‌های جانی می‌تواند در کاهش قدرت دفاعی کشور اثرگذار باشد و اثرات امنیتی با خود به همراه داشته‌باشد.



محمدعلی سعیدعسکری بیان کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طرح‌ریزی، سازماندهی، تمرینات منطقه‌ای، برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت، بازدیدهای برنامه‌ای و اعلام نشده، شناسایی مناطق تحت مسئولیت هر یگان، تشکیل کلاس‌های آگاه‌سازی، اطمینان از حاضربه‌کاری تجهیزات و اقلام و نظارت ستادی و تشکیل ستاد بحران در مواقع لزوم آمادگی اجرای هرگونه امدادرسانی است.

وی عنوان کرد: رزمایش مشترک تاکتیکی فوق در سال 93 هم در این مرکز برگزار شد که با توجه به تجربیات به‌ دست آمده و رفع معایب و نواقص رزمایش امسال بهتر اجرا شد.



فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان افزود: با نگرش به اینکه موفقیت و کارایی مطلوب آمادگی کارکنان مستلزم ایجاد ساز و کار مناسب اجرایی است، لذا در این رابطه دستورالعمل تبیین و تدوین شده‌است.

سعیدعسکری ادامه داد: برابر یک سناریوی فرضی حوادثی در مرکز آموزشی 05 کرمان رخ می‌دهد که طبق سازماندهی و برنامه‌ریزی منسجم از تمام امکانات موجود نیروی انسانی و تجهیزات و تسریع در مشارکت و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان از میزان آمادگی نفرات و حاضر به‌کاری تجهیزات توسط متخصصان ارزیابی‌ها برابر فرم‌های مصوب صورت می‌گیرد.



وی اظهار کرد: در این رزمایش تاکتیکی مشترک فعالیت‌هایی از جمله نحوه اعلام خبر، سیستم‌های اطفای حریق، روش‌های تخلیه در آواربرداری، جست‌وجو و نجات، برقراری تأمین، تریاژبندی، تخلیه مصدومان بر اساس نوع، شدت و اندازه، عملیات روانی جلوگیری از شایعات، ارتباطات و ... به طور عملی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

سعیدعسکری عنوان کرد: به‌کارگیری یک روش یکنواخت، اصولی و هماهنگ و ایجاد بستر مناسب در راستای مقابله با تهدیدات و تقلیل خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه موضوعی اساسی است که وسعت و گستره آن تقریباً تمام مراکز حیاتی و آسیب‌پذیر اقتصادی، نظامی و ارتباطی را می‌تواند در برگیرد.

فرمانده مرکز آموزش 05 کرمان گفت: هدایت، کنترل و نظارت بر حسن اجرای مأموریت‌های واگذاری و استفاده بهینه از امکانات و مقدورات موجود و تسهیل مشارکت و همکاری مسئولان کشوری و لشکری امری اجتناب‌ناپذیر بوده که در برگزاری هر رزمایش باید عملیاتی شود.



وی افزود: این مانور به‌ منظور ارزیابی و ارتقای سطح توانمندی بهداشت و درمان در مدیریت بحران، تمرین تاکتیکی امداد و انتقال و درمان مجروحان در مرکز آموزشی 05 کرمان با مدیریت بیمارستان منطقه‌ای 579 با حضور یگان‌های تابعه تحت امر قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

سعیدعسکری بیان داشت: سنجش کیفی و کمی، کارایی تجهیزات و روش‌های درمانی مورد استفاده در زنجیره امداد و نجات در کوتاه‌ترین زمان همراه با مؤثرترین خدمات درمانی اورژانس توأم با سازماندهی و بررسی کاربرد علمی و عملی تیم‌های امدادی و درمانی و تخلیه مجروحان و قدرت تریاژبندی تیم‌های فوق از اهداف برگزاری تمرین تاکتیکی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار