اولین نشست کتابخوان -ویژه کودکان و نوجوانان- با حضور جمعی از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 07 January 2016
اولین نشست کتابخوان -ویژه کودکان و نوجوانان- با حضور جمعی از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این نشست که با شرکت بیش از 100 کودک و نوجوان کرمانشاهی برگزار شد، 9 نفر از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی استان به کتابخوانی پرداختند و در پایان نیز از آنها تقدیر شد.

در این نشست کتابهای قصه‌ها و مثلهایشان نوشته مصطفی رحماندوست توسط آرزو قنبری( کتابدار بخش کودک کتابخانه امیرکبیر)، حکایتهای بهلول نوشته احمد عربلو توسط امیرحسام چقامیرزا،  غیر از خدا هیچکس نبود نوشته محمد رضا سرشار توسط  آرمیتا میرزایی، افسانه اژدها و آب  نوشته محمد رضا بایرامی توسط  امین آقابیگی، سنگ صبور نوشته محمدرضا یوسفی توسط زهرا فلاح حسینی، افسانه پری دریایی نوشته پیمان اردشیری توسط  ژینو نیکومنش، داروی شگفت انگیز جورج نوشته رولد دال توسط سایه حبیبی نسب، روز عجیب و غریب نوشته سندی تاکسویگ توسط  کیانا مرادی و حضرت موسی(ع)  نوشته مجید ملامحمدی توسط  فاطیما رضایی ارائه شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این نشست‌ها را آشناسازی کودکان و نوجوانان با کتاب عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری نشست‌های اینچنینی بتواند در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه اثرگذار باشد.

شایق بهترین سنین برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه را  سنین کودکی و نوجوانی دانست و گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و داشتن جامعه‌ای کتابخوان در آینده برگزاری برنامه‌های آشناسازی کودکان و نوجوانان با کتاب ضرورت دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه از اعلام آمادگی این اداره کل برای برگزاری برنامه‌های کتابخوان مدرسه‌ای در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: در این راستا در تلاشیم با همکاری آموزش و پرورش چنین نشست‌هایی را در مدارس برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه 45 بخش مستقل کودک داریم، گفت: این بخش‌ها دارای تجهیزات متناسب با کودکان و نوجوانان بوده و برنامه‌های کتابخوانی و قصه خوانی با حضور کتابخوانان ویژه کودک و نوجوان در این بخش‌ها برگزار می‌شود.

به گفته شایق در حال حاضر 15 هزار نفر از کودکان نوجوانان استان کرمانشاه عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار