سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس گفت: از انجا که اجرای سامانه جامع گمرکی مشکلاتی برای بازرگانان و واحد های تولیدی این استان به وجود آورده ، لازم است در مسیر رفع این مشکلات گام برداشته شود.
کد خبر: ۱۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 07 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس: یدالله رحمانی در کارگروه توسعه صادرات استان فارس افزود: تا آماده سازی و راه اندازی کامل این سامانه ،امور گمرکی باید هم به صورت دستی همانند قبل و هم به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
وی گفت: از آنجا که واردات کالا که بیشتر مواد اولیه و ماشین آلات کارخانه هاست، لازم است که گام های فوری برای گره گشایی از مشکلات واحدهای صنعتی برداشته شود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس اظهار کرد: در صورت برخورداری شرکت در نمایشگاه های بین المللی از توجیه اقتصادی انتظار است که برنامه های این نمایشگاه ها از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز و خانه صنعت و معدن و تجارت استان به فعالان اقتصادی استان اعلام شود.

توضیح گمرک فارس
مدیرکل گمرکات استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات حمل و نقل کالاهای صادراتی و افزایش هزینه حمل و لزوم پرداخت رفت و برگشت کرایه پیشنهاد داد: مشوق صادراتی برای صادرکنندگان نمونه به صورت یارانه حمل به آنان پرداخت گردد.
سکینه سیاحی با تشریح سامانه جامع گمرکی و مزایای آن به مشکلات ایجاد شده در شروع فعالیت این سامانه در استان افزود : بارها از تمام دستگاه های مجوز دهنده خواسته شده که کاربری خود را در این سامانه تعریف کنند اما متاسفانه برخی از آنان تاکنون اقدامی نکرده اند.
وی ادامه داد: مشکلات زیرساخت از جمله مخابرات با توجه به اینکه از طریق تلفن همراه باید مدارک اعلام شود متاسفانه مهیا نیست و مشکلاتی را به همراه دارد.

مشوق های استاندارد برای صادرکنندگان نمونه
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس نیز در این جلسه گفت: این اداره کل برای تشویق صادر کنندگان نمونه استانی تسهیلات و مشوق هایی در نظر گرفته است.
مرتضی رهنما همچنین با اشاره به تفاهمنامه اداره کل استاندارد و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس افزود: آمادگی کاملی وجود دارد تا قبل از برگزاری هر نمایشگاه معرفی کالاهای وارداتی، این کالاها از نظر شاخص های استاندارد بررسی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار