شهردار اردبیل از تفاهم اولیه این مجموعه با سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث کارخانه تولید برق از زباله خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 08 January 2016

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل، حمید لطف اللهیان در جلسه شورای شهر اردبیل گفت: این سرمایه گذار بدون درخواست زمین، تنها خواستار تامین زباله به مدت 20 سال شده است.
وی افزود: در صورت احداث این کارخانه با موافقت شورای شهر خرید کمپوست از آن با نرخ روز انجام خواهد شد.
شهردار اردبیل بیان کرد: سرمایه گذاران پیشنهادهای مختلفی برای اجرای پروژه های دفن پسماند و از بین بردن آثار زیا نبار زیست محیطی جمع آوری و دفن زباله دارند که تولید برق از پسماند از میان آنها انتخاب شد.
لطف اللهیان بیان کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در اجرای چنین پروژه هایی اولویت دارد و در ماه های گذشته با یک شرکت چینی نیز در این زمینه رایزنی هایی انجام شده است.
او با اشاره به موضوع لغو قرارداد با سرمایه گذار پیشین عنوان کرد: وی به تعهدهای خود عمل نکرد و در این زمینه شکایتی ارائه شد تا با دستور دادگستری و تایید شورای شهر با او لغو قرارداد شده و با سرمایه گذار جدید وارد مذاکره نهایی شویم.
شهردار اردبیل در ادامه راهکار خروج از شرایط بحرانی شهرداری را تمرکز روی اجرای پروژه های مشارکتی با حضور سرمایه گذاران بخش غیردولتی و همچنین توجه به تامین زمین، مسکن و تدوین یک فرایند خاص برای خروج از رکود اعلام کرد.
وی گفت: بیشتر پروژه های مشارکتی هم اکنون فعال هستند و تلاش داریم با استفاده از روش های جدید تامین منابع مالی را برای اجرای پروژه های عمران شهری در دستور کار قرار دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار