مدیر شیلات وامورآبزیان خراسان رضوی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی،بتوانیم در سال آینده نیازی به واردات بچه ماهی از سایر استان ها نداشته باشیم و با این شیوه حداقل از ورود بیماری به استان جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶ 09 January 2016
کارگاه آموزشی «تخم چشم زده ماهی قزل آلا» روز سیزدهم دی ماه با حضور جمع کثیری ازبهره برداران مزارع تکثیر وحد واسط شیلات خراسان رضوی وتعدادی از کارشناسان در سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.
مدیر شیلات وامورآبزیان خراسان رضوی در این کارگاه  اظهار کرد: به دلیل مشکلات بیماری در سال گذشته، این استان دچار کمبود در زمینه تخم چشم زده قزل آلا شد که این نیاز  تاکنون  تامین نشده است.
محمد رضا مهدیزاده ضمن اشاره به این که با برنامه ریزی های انجام شده این مشکل در سال آینده وجود نخواهد داشت بیان کرد: نیاز استان در سال 95حدود20میلیون قطعه تخم چشم زده است که با اصلاح ساختار مراکز حد واسط این ظرفیت  به  10  میلیون و 400 هزار قطعه رسیده و در سال آینده 5/6میلیون قطعه به آن افزوده خواهد شدوبا احتساب تولید (سه میلیون قطعه) در مراکز تکثیر استان ، به سقف تعیین شده خواهیم رسید.مدیر شیلات وامورآبزیان خراسان رضوی ادامه داد: امید واریم بااین برنامه ریزی،بتوانیم در سال آینده نیازی به واردات بچه ماهی از سایر استان ها نداشته باشیم وبااین شیوه حداقل از ورود بیماری به استان جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار