نماینده صنعت ساختمان در جلسه هم اندیشی کارشناسان ،مسئولان شهرداری وشورای شهر در مشهد مطرح کرد:
در جلسه هم اندیشی کارشناسان ومسئولان شهرداری وشورای شهر ،رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد به بیان مشکلات صنعت ساختمان ومهم ترین دلایل رکود ساخت وساز پرداختند.
کد خبر: ۱۶۰۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰ 09 January 2016
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، در این جلسه هم اندیشی که در مسجد الزهرا (س) واقع در نرسیده به پنج راه سناباد مشهد برگزار شد، ابتدا نمایندگان صنعت ساختمان به دلایل ایجاد رکود وساخت وساز در مشهد پرداختند.
یکی از نمایندگان صنعت ساختمان در مشهد تولید مسکن را بزرگ ترین صنعت اشتغال زای کشورمعرفی کرد وگفت:با توجه به این که کلیه موارداعم از نیروی انسانی ،ماشین آلات ومصالح در داخل کشور موجود است وتولید می شود می توانیم فقط با مدیریت صحیح باعث شکوفایی اقتصاد کشور  شویم.
احسان حافظ افزود: رکود وسکون تولید کنندگان وکار آفرینان از نظر این جانب بیشتر ناشی از روش های مدیریتی غلطی بوده که دراین چند سال اخیر به وجود آمده است.
وی تغییر محاسبات متراژهای اضافی وتغییر کاربری ازروش محاسبه ضریب منطقه ،حذف قانون مشاعات که در هر طبقه دو برابر عرض زمین اعمال می شد که الان حذف شده است، قانون جدید آتش نشانی ومعافیت 20متر خرپشته،اضافه کردن سازمان های نظارتی و مالی از جمله سازمان نظام مهندسی با حق پلمب و جلوگیری از کار و پولی که ناظران می گیرند، واریز درصد بیمه تامین اجتماعی وپرداخت 60درصد هزینه ها در ابتدا به ساکن ،ایجاد بوروکراسی و... را از مهم ترین دلایل به وجود آمدن رکود اقتصادی وکاهش ساخت وساز دانست.

کاهش 80درصدی فروش مصالح ساختمانی

یکی دیگر از نمایندگان صنعت ساختمان در مشهد هم با اشاره به این که قوانین شهرداری در  هرمنطقه شهرداری تغییردارد گفت:چند پرونده نوسازی در یک منطقه دارم که یکی از پروندها رای قلع داشت که با حضور من تبدیل به جریمه شد ولی با همین شرایط در منطقه دیگر شهرداری رای قلع اجرایی شد.
امیر قرایی افزود: شهرداری وشورای شهر راهکاری ارائه دهند که سرمایه گذاران بتوانند در این زمینه ادامه فعالیت دهند.
وی گفت:نسبت فروش وتوزیع مصالح ساختمانی درسال 94 نسبت به 92حدود 80 درصد کاهش یافته است که مهم ترین دلیل آن قوانین سختگیرانه شهرداری است و نماینده مشاوران املاک مشهد هم در این باره با اشاره به گلایه هایی که سازندگان مسکن از شهرداری ها می کنند وبا توجه به این که به عمران وآبادانی شهر اشتغال دارند لازم است برای این قشر احترام بیشتری قایل شوند.
قرایی افزود:در منطقه اقبال لاهوری آپارتمان به متری 3میلیون و200هزار تومان فروخته ایم که هم اکنون به 3میلیون و700هزار تومان رسیده است وپیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به چهار میلیون تومان برسد.وی با اشاره به قوانین شهر داری هم گفت:متاسفانه قوانین ومصوبات شهرداری ثابت نیست .
 
 رکود در جامعه به اوج خود رسیده است
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد با اشاره به آسیب ها وناهنجاری هایی که ناشی از رکود اقتصادی در جامعه است و نا امنی تک تک خانواده ها را تهدید می کند گفت: آسیب های تورم به مراتب از خود تورم بیشتر است.جوادی افزود:بعد از روی کار آمدن دولت جدید پله پله رکود اقتصادی شروع شد والان رکود به اوج خود رسیده است.
وی بااشاره به این که دولت بیش از دوهزار و  500میلیارد تومان به پیمان کاران بدهکار است افزود:همچنین سه هزارمیلیارد تومان معوقات بانکی کشور است.جوادی با اشاره به این که مدیریت واحد شهری نداریم تصریح کرد:میزان متقاضی برای دریافت تجاری 60 درصد کاهش یافته است.وی خواستار کوچک سازی شهرداری ها شد وافزود:اگر کسی کاری را که در این باره تخصص ندارد انجام دهد آسیب به مردم وجامعه وارد می کند.مهندس جوادی تصریح کرد:شهرداری ها باید خودگردان شوند.وی بااشاره به بودجه زیارت که نمایندگان محترم استان نتوانستند به استان تخصیص دهند تاکید کرد:باید در انتخاب نماینده خود دقت وکسانی را انتخاب کنیم که بتوانند حقمان را  از اموال ملی بگیرند.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ادامه داد:در مشهد سه میلیون و500هزار نفر جمعیت وجود داردو سالانه 25میلیون زائروارد شهر می شود وهرچه ما از شما در آمد کسب می کنیم خرج این میزان جمعیت می کنیم.

هرکسی در صنعت ساختمان برای خوددکان و دستگاهی باز کرده است
وی گفت: مجری ذی صلاح در ساخت وساز پول می گیرد، بیمه ،نظام مهندسی ،مشاوران وهر کسی می آید از صنعت ساختمان پول می گیرد وبرای خود دکان و دستگاهی باز کرده اندو متولی همه این مسائل شهرداری است.وی با اشاره به مشکلات شهری گفت:معضل پارکینگ در این شهر بیداد می کند وتصمیمات سلیقه ای شده است.شهردار منطقه 9 شهر مشهد هم خطاب به حاضران گفت : من خودم را در کنار شما حس می کنم و روبه روی شما قرار ندارم.
برهان پور نیز در باره ساخت وساز وقوانین موجود مواردی ارائه کرد وگفت:اگر راه حلال را باز کنیم کسی به راه حرام نمی رود.وی گفت:در زمان تصمیم گیری ها، تهیه طرح مصوب دوستان دردکشیده به بازی گرفته نشده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار