سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تعهد 800 میلیارد تومانی بیمه توسعه از طریق بیمه ایران تا آخر امسال به مشتریان پرداخت شده تا جبران مافات شود.
کد خبر: ۱۶۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 09 January 2016

مصطفی افضلی‌فرد در امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان بیمه مرکزی و بیمه ایران داشتیم از کل تعهدات یک‌هزار میلیارد تومانی بیمه توسعه به بیمه‌گزاران که تعهدی را ایجاد کرده بود قرار شد به سرعت با فروش اموال و املاک و مستغلات بیمه توسعه این تعهدات جبران شود تا بیمه‌گزاران از محل ورشکستی بیمه توسعه دچار ضرر و زیان نشوند.

وی گفت:‌ فعالیت بیمه توسعه در کشور به حالت تعلیق درآمده و این بیمه تعهداتی که از محل صدور انواع بیمه‌نامه‌ها از قبیل آتش‌سوزی، سیل و بیمه زندگی داشت باید از طریق بیمه ایران تعهدات خود را به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کرد که تاکنون 200 میلیارد تومان آن به حساب بیمه‌گزاران پرداخت شده تا مشکل 16 هزار نفر در این زمینه برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیمه ایران از محل پرداخت تعهدات بیمه توسعه قول داده است که تا آخر امسال 800 میلیارد تومان دیگر را پرداخت کند تا زمینه انجام این تعهدات به شکل مناسب فراهم آید.

حق سهام‌داران پردیسبان مشهد احیا می‌شود

افضلی‌فرد با اشاره به پرونده دیگر مطرح شده در کمیسیون اصل 90 بیان کرد: در این کمیسیون پرونده شرکت پردیس بام مشهد مطرح شد که این شرکت با پرداخت پول از 5 تا 6 هزار نفر مشتریان خودشان به جای آنکه برگه سهام آنها را پرداخت کنند به کارهای دیگر نظیر خرید و فروش زمین و برخی ساخت و سازها پرداختند که ما با دعوت از سهام‌داران این شرکت و مجموعه‌های وابسته به آنها خواستیم تا با ابزارهای قانونی حق و حقوق مردم احیا شود که قرار شد از محل فروش پروژه‌های خود مبالغ تمام سهام‌دارانشان را پرداخت کرده و نسبت به احیای این امر اقدام کنند.

وی با یادآوری اینکه مجلس نهم در تصویب پرداخت بیمه بیکاری به حرکت انقلابی دست زد تا بیکاران از حق بیمه برخوردار شوند، افزود: بر اساس قانون اساسی وظیفه دولت ایجاد فرصت‌های اشتغال و ابزار کار مناسب است که در صورت فراهم نبودن این شرایط باید حق بیمه بیکاری پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دلیل رقم 50 هزار میلیارد تومانی این مصوبه و تحمیل بار مالی موافق نبود تا بیمه بیکاری اجرایی شود، گفت: دولت بر اساس مصوبه مجلس مکلف شد تا این پرداختی‌ها را انجام دهد و در کنار آن بیمه کارگران ساختمانی نیز که با برخی ایرادات و اشکالاتی همراه بود اصلاح شده و با افزایش سهمیه استان‌ها پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی در خود استان اردبیل تا هزار و 100 نفر افزایش یافت.

افضلی‌فرد مصوبه مجلس را در مورد ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید برای بیکاران یادآور شد و گفت: برخی از مدیران و مسئولان در 20 سازمان یا شرکت عضو هیئت مدیره بوده و حقوق می‌گرفتند که حقوق آنها نیز میلیاردی بوده است که ما طبق قانون این شرایط را ممنوع کردیم.

وی ادامه داد: با ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل قطعا فرصت‌های اشتغال جدید برای خیل بیکاران فراهم شده و زمینه حرکت مثبت و سازنده به راحتی می‌توانند بسترها و زمینه‌های اشتغال‌زایی مطلوب و مناسب را برای بیکاران فراهم کنند.

این نماینده مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس افراد قلدری که با تصاحب چندین شغل سعی داشتند تا به تشدید شرایط بیکاری دامن بزنند دستشان از این شرایط قطع شده و دیگر نمی‌توانند در این زمینه حرکت غیرمنطقی را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار