اصولگرایان تحول خواه استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای صریح هشدار داد:
تشکل سیاسی اصولگرایان تحول خواه استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای حول سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، بر تلاش برای برگزاری پرشورتر انتخابات و شکل گیری «پویشی برای تحول و پیشرفت اسلامی» تأکید کرد.
کد خبر: ۱۶۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 09 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، روابط عمومی اصولگرایان تحول خواه استان خرسان رضوی در این بیانیه تاکید کرده است که در تهیه "لیست انتخاباتی مطلوب" از معرفی «چهره‌های امتحان پس داده‌‌ی مردود شده»  گذر شود.
 
مشروح این بیانیه عبارتست از :

باسمه تعالی

صبح روز دوشنبه، آیت الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، بیاناتی مهم و تاریخی درخصوص «نعمت بزرگ انتخابات» مطرح فرمودند و به تبیین ابعاد «حق الناس» در زمینه انتخابات پرداختند. هم‌چنین، ایشان در بخشی از  خود، به موضوع «تحول» در جامعه اشاره داشتند و تذکراتی را بیان فرمودند. در این رابطه، نکاتی را با مردم شریف میهن‌مان در میان می‌گذاریم:  
 
- برای برگزاری پرشورتر انتخابات تلاش کنیم
 
1. «دمیدن در کوس نامطمئن بودن نتایج آرا» عادت و مرض بدی است که گویی راهبرد ناجوانمردانه‌ی برخی جناح‌های سیاسی در ایام نزدیک به انتخابات است و اینان می‌کوشند اثبات خود را در تردید افکنی نسبت به عملکرد نهادهای قانونی کشور دنبال کنند. حال آن که تجربه سی و چند ساله ی مردم سالاری دینی و برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور، نشان می‌دهد سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، امری شعاری نیست و همانطور که رهبر انقلاب تصریح نمودند: «ممکن است در گوشه و کنار تخلفاتی باشد اما تخلفات سازمان یافته که نتایج را تغییر دهد، مطلقاً وجود ندارد.»
 
لذا تأکید می‌کنیم در آستانه‌ی دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فعالان و جریان‌های سیاسی مختلف باید در راستای برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات تلاش کنند و از گفته‌ها، نوشته‌ها و موضع‌گیری‌هایی که موجب یأس و بدبینی مردم می‌شود، حقیقتاً پرهیز نمایند.
 
- حب و بغض‌های جناحی دستاویز رد صلاحیت کسی قرار نگیرد. با اغماض یا بی‌دقتی، فرد فاقد صلاحیت وارد صحنه انتخابات نشود
 

2. در بیانات روز دوشنبه؛ رهبر انقلاب ابعاد مختلف مفهوم «حق الناس» در انتخابات را تبیین کردند و با اشاره به «حق داوطلبان» توضیح دادند: «از جمله عرصه‌های رعایت حق مردم در انتخابات، این است که اگر کسی صلاحیت داشت، او را رد نکنیم و به او میدان بدهیم و برعکس، اگر کسی چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شورای اسلامی، صلاحیت قانونی نداشت، با اغماض و بی‌دقتی او را وارد عرصه نکنیم که بی توجهی به این دو نکته، ضد حق الناس است.»
 
توصیه فوق‌الذکر باید سرلوحه «مراجع مسئول در امر بررسی صلاحیت نامزدها» قرار گیرد. ضروری است ملاک‌ها و معیارهای قانونی در مسئله احراز صلاحیت، به دقت رعایت شود و خدای ناکرده، تنگ نظری یا حب و بغض‌های جناحی، دستاویز رد صلاحیت کسی قرار نگیرد وگرنه قطعاً حق الناس زیر پا گذاشته شده است.
 
از سوی دیگر، مردم ما با اعتماد به هیئت‌های اجرایی، هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان، افراد تأیید صلاحیت شده را دارای حداقلی از شرایط نشستن بر کرسی نمایندگی می‌دانند. بنابراین، در صورتی که فردی فاقد صلاحیت - با اغماض یا بی‌دقتی- از فیلتر مراجع مورد اشاره گذر کرد، بازهم ضد حق الناس رفتار شده است.
 
- در تهیه "لیست انتخاباتی مطلوب" از معرفی «چهره‌های امتحان پس داده‌‌ی مردود شده»  گذر کنید.
 
3. یکی از ابعاد مفهوم حق الناس، رعایت این مقوله در ارائه ی لیست‌های انتخاباتی است. متأسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود جناح‌های سیاسی، لیست‌های انتخاباتی را بدون توجه به مؤلفه‌های شایسته سالاری تهیه می‌کنند. مسأله‌ای که رهبر انقلاب در رابطه به آن متذکر شدند: «آن کسانی که این فهرست‌ها را می‌دهند، واقعاً رعایت حق را بکنند؛ مسأله‌ رفیق‌بازی و جناح‌بازی و مانند این چیزها را دخالت ندهند و نگاه کنند ببینند چه کسی واقعاً شایسته است؛ آن کسی را که شایسته است، بگذارند و به مردم معرفی کنند. این هم یک بخش و یک بُعد از رعایت حق ‌الناس است.»
 
بر این اساس، مجموعه‌ی اصولگرایان تحول خواه، از احزاب و گروه‌های سیاسی می‌خواهند تا در انتخابات پیش رو، طرحی نو در اندازند و از سهم‌خواهی‌های جناحیِ مرسوم گذر نمایند
 
به همه گروه‌های وفادار به آرمان‌های امام (ره) و رهبری؛ آن‌هایی که برای پیشرفت کشور دغدغه دارند، به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردمی هستند و نگران دام‌های گسترده شده از سوی دشمنان برای «نفوذ» در کشور می‌باشند؛ یادآوری می‌کنیم در تهیه "لیست انتخاباتی مطلوب" به جای معرفی «چهره‌های امتحان پس داده و مردود شده» و تأکید بر «نامزدهایی که سابقه‌شان نشان می‌دهد منافع جناحی‌ را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند»، باید به سراغ گزینه‌هایی رفت که دارای تخصص مناسب عرصه قانونگذاری کشور باشند، کارنامه موفقی دارند و علاوه بر این‌، تعهدشان به اصول انقلابی اثبات شده است. شرایط حساس کشور ایجاب می‌کند چنین افرادی (با اولویت کسانی که از مقبولیت مردمی بیشتری برخوردارند) در فهرست‌های انتخاباتی گنجانده شوند.
 
- پویشی برای تحول لازم است. باید وضعیت فعلی را به یک «جامعه اسلامی کامل» تغییر دهیم.
 
4. بر کسی پوشیده نیست که جامعه امروز ما، از برخی مشکلات و نابسامانی‌ها رنج می‌برد. از تورم و رکود و بیکاری جوانان تا آمار نگران کننده طلاق، اعتیاد و فساد اقتصادی؛ معضلاتی هستند که باید برای رفع آن‌ها چاره اندیشی کرد. مجلس شورای اسلامی، نهادی است که با توجه به دارا بودن نقش تقنینی و نظارتی، می‌تواند در حوزه‌های مورد اشاره، تحول ایجاد نماید و انتخابات پیش رو، فرصتی است برای این تحول. البته باید مراقب نیز بود؛ چنان‌که رهبر انقلاب با اشاره به برنامه های دشمن برای "نفوذ" بیان فرمودند: «آمریکایی‌ها به این انتخابات چشم طمع دوخته‌اند؛ این‌ها در ایران دنبال تحوّلند؛ ما هم دنبال تحوّلیم. بنده بارها گفته‌ام که جامعه نمی‌تواند ساکن بماند. باید پیش برویم، تحوّل پیدا کنیم، تغییر پیدا کنیم؛ منتها تحوّل ما به‌ سمت اسلامی شدن کامل [است‌]. چون الآن اسم ما اسلامی است امّا خب خیلی راه داریم تا اسلامیِ کامل بشویم؛ مرتّب باید پیش برویم و روز به ‌روز نزدیک‌تر بشویم به آن اهدافی که نبیّ مکرّم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) برای جامعه‌ی اسلامی معیّن و مقرّر کرده است؛ باید تلاش کنیم. ما هم معتقد به تحوّلیم امّا تحوّل آنها ضدّ تحوّل ما است؛ آن‌ها که می‌خواهند تحوّل در ایران انجام بگیرد یعنی ما از آن اهداف، دائم دور بشویم؛ هرچه نزدیک شدیم دور بشویم، مدام عقب‌گرد کنیم و برویم به‌سمتی که آن‌ها می‌خواهند.»
 
بنابر هشدار صریح رهبری، تحول آمریکایی در قالب "پروژه نفوذ" دنبال می شود و مردم و مسئولین بایستی، نسبت به این مسأله حساس و هوشیار باشند. لکن مسأله‌ی نفوذ مربوط به امروز و دیروزِ انقلاب اسلامی نبوده و از بدو پیروزی مردم ایران و قطع دستان ناپاک استکبار از این مرز و بوم،‌ پروژه هایی با قالب ها و محتواهای متنوع و با بهره برداری از عناصر خارجی و داخلی در این راستا در جریان بوده است. تأکید مؤکد رهبر انقلاب در این موضوع از باب تغییر تاکتیک های نفوذ قابل بررسی است. همانگونه که امسال و همزمان با سالگرد ارتحال امام عظیم الشأن، شاهد پرده برداری رهبری از پروژه ی تحریف امام (ره) بودیم. تحریفی که خود می تواند یکی از مهم ترین ارکان نفوذ محسوب می گردد. و نیز اخیراً و متأثر از تحولات دیپلماتیک انجام شده در عرصه‌ی هسته ای،‌ مجدداً شاهد دغدغه‌ی رهبر معظم انقلاب در راستای تغییر تاکتیک های نفوذ در سایه ی برجام بودیم. نفوذی که هدفی جز تحول آفرینی معطوف به غرب در داخل ندارد.
 
البته در نقطه مقابل، لازم است طرحی برای "تحول اسلامی" را در دستور کار قرار دهیم. سال ها پیش از این، ما در مجموعه ی اصولگرایان تحول خواه، "تحول گرایی" را به عنوان شعار و گفتمان خود برگزیده ایم و اکنون، با فرمایشات اخیر رهبر انقلاب، به صحت مسیری که در پیش گرفته ایم، بیشتر ایمان آوردیم و عزم مان، برای پیمودن ادامه راه استوارتر گردید.
 
در این فرصت نیز پيشنهاد می‌دهیم «پویشی برای تحول و پیشرفت اسلامی» شکل بگیرد و هدف خود را تغییر شرایط جامعه، از وضعیت فعلی به یک «جامعه اسلامی کامل» تعریف کند.
 
در پایان تأکید می کنیم "تحول گرایی و پیشرفت" باید مبتنی بر ارزش های اسلامی و انقلابی باشد و در غیر این صورت، مورد پذیرش مردم قرار نمی گیرد. بنابراین، گروه هایی که به تحولات اجتماعی بی توجهند و متحجرانه رفتار می کنند؛ همچنین، گروه هایی که به دنبال تحول و پیشرفت از مسیر غربگرایی و آموزه های لیبرالیسم هستند، قطعا محکوم به شکست خواهند بود.
 
هجدهم دی ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار
 کمیته ی سیاسی اصولگرایان تحول خواه خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار