“چیلیک” آوایی برآمده از سیستم عملکرد و مکانیزم داخلی دوربین های عکاسی رایج در دنیا است و نام گروه هنرجویان بهار94 فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد از این واژه عاریت گرفته شده که این روزها ترنم تجلی 42 اثر از 22 هنرآموز عکاس در فرهنگسرای فردوسی مشهد گشته است.
کد خبر: ۱۶۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 10 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، چیلیک صدای خاطره انگیز عکاسان مشهدی این بار در فرهنگسرای فردوسی به صدا در آمد تا 19 دی ماه 94 و فرهنگسرای فردوسی جهاددانشگاهی مشهد آیین افتتاحیه این نمایشگاه عکس گروهی  چیلیک را در تقویم تاریخ خودش ماندگار کند.

بنابراین گزارش، این نمایشگاه شامل آثار هنرجویان حمید رضا گیلانی‌فر است که دیروز با حضور رییس خانه انجمن عکاسان مشهد استاد مرتضی لطفی و آقایان گلمکانی، مهدی فتحی و امیری افتتاح شد.

این نمایشگاه که از 19 تا 23 در فرهنگسرای فردوسی در حال برگزاریست، شامل 42 عکس با موضوع آزاد از 22 هنرجوی ترم بهاره این فرهنگسرا می باشد.

این عکسها با حضور استاد گیلانی فر، هما نجاریان، طباطبایی، رسا قوام شهیدی،  طی 4 دوره داوری از بین عکسهای رسیده ، برگزیده شده است.

اولین نمایشگاه  گروهی عکس چیلیک با 42 فریم عکس حاصل   نگاه  فرم، خلاقانه، مستند اجتماعی، هنری،طبیعت  درپیش روی تماشاگران قرار گرفته است .

هنرجویان شرکت کننده در این نمایشگاه گروهی عکس چیلیک عبارتند از : سیامک ارسنجانی،فرزانه اسدی،زهرااقبالی،نوشین برادران شرکا،علی بیک زاده، مونا ترابیان، فاطمه ثانی طباطبایی، عماد جبلی، فاطمه حسینی،مرجان حقیقی، بهناز رحیمی،ملیحه رحیمی، داریوش سلطان، مرجان عباد، مرتضی کامران، مریم کوثری، عاطفه گلچین، شبنم مقدم، بهاره ملوندی، علیرضا مومنی، فاطمه میرزایی، ملیحه نادران.

گفتنی است دان وینر،عکاس متعهد معتقد است هنرعکاسی امری خودجوش و فوری  است و مدعی است آنچه رخ  می‌دهد واقعی است.عکاس ، تصویری می آفریند که در طول زمان حیاتش ادامه می دهد، رشد می کند و در یک چشم انداز تاریخی بیشتر معنا می یابد.
این گزارش حاکیست ، هنر تصویر درانتقال معنا حرف اول را  در جهان  می زند و رسانه های تصویری مثل عکس بیشترین خوراک فکری را به بشر ارزانی می دارند.
همچنین هنر، جلوه گاه زیبایی ، اشتیاق و دلبری است. رسالت هنر این است که روح را صیقل دهد، غبار غفلت را از دل بزداید و احساس های عمیق و متعالی را در فطرت خداجوی آدمی را بیدارکند وبه کمال برساند. هر هنرمند متعهدی به دنبال این حقیقت است که در پس " لنز" خود به گوشه ای از معانی نهفته دراین عالم برسد و مخاطب خود را غرق و سهیم در معنا نماید.
 گزارشگر و عکاس : شبنم مقدم / تابناک خراسان رضوی

نمایشگاه چیلیک میزبان عکاسان در فرهنگسرای فردوسی مشهد

نمایشگاه چیلیک میزبان عکاسان در فرهنگسرای فردوسی مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار