دیزباد نیشابور روستایی الگو
بازدید معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست از نخستين پارک حيات وحش و موزه تاريخ طبيعي خصوصي کشور در نیشابور در دومين روز نوروز در بی‌خبری رسانه‌ها و حتی تعطیلی سایتهای محیط زیست خراسان رضوی روی داد.
کد خبر: ۱۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ 23 March 2015
بازديد ابتکار از نخستين پارک حيات وحش خصوصي کشور
به گزارش تابناک خراسان رضوی، معصومه ابتکار ضمن حضور در روستاي ديزباد بالای نیشابور ، در نشستي صميمانه با محيط بانان پناهگاه حيات وحش حيدري نيشابور به گفتگو نشست.
 در اين سفر يک روزه معصومه ابتکار در ميان استقبال گرم اعضاي شوراي اسلامي و اهالي روستاي زيباي ديزباد بالا وارد اين روستاي گردشگري شد و از اقدامات شوراي اسلامي و اهالي روستا در زمينه حفاظت محيط زيست از قبيل تشکيل اولين يگان مردمي حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي کشور ؛ اقدامات گسترده ترويجي و آموزشي انجام شده در زمينه محيط زيست و بازيافت ؛حفظ وتوسعه فضاي سبز روستا ؛ احداث برج کبوتر خانه بازديد کرد.
بازديد ابتکار از نخستين پارک حيات وحش خصوصي کشور
معاون رييس جمهور سپس در نشستي صميمانه با اعضاي شوراي مشورتي؛ دهيار ؛ اعضاي شوراي اسلامي و جمعي از اهالي روستا، اقدامات انجام شده در زمينه حفاظت محيط زيست روستا را ارزنده و مصداق بارز جلب مشارکتهاي مردمي و جوامع محلي در حفظ مناطق حفاظت شده در اين شهرستان دانست و آن را بي نظير توصيف کرد.
ابتکار با اشاه به نام گذاري امسال به نام سال همدلي و همزباني دولت و ملت ، بهترين راهکار در جهت حفاظت از تنوع زيستي و ميراث طبيعي کشور را حضور موثر مردم و بخش خصوصي در اين زمينه برشمرد.
بنا بر این گزارش، روستاي ديزباد بالا در ضلع جنوب شرقي منطقه حفاظت شده بينالود واقع شده و از لحاظ ارتفاع بالاترين روستاي نيشابور در رشته کوه زيباي بينالود است و نخستين روستاي داراي اهالي با سواد کامل کشور محسوب مي شود و بهترين گيلاس اورکانيک جهان در اين روستا توليد و به کشور هاي مختلف جهان صادر مي شود.
جالب اینکه در این بازدید مهندس صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی و تعدادی دیگر از مقامات استان و شهرستان نیز حضور داشتند.
بازديد ابتکار از نخستين پارک حيات وحش خصوصي کشور
این گزارش حاکیست خانم ابتکار ساعت 9 صبح به دیزباد نیشابور وارد شد و مورد استقبال اعضای شورای اسلامی، دهیاری، شورای مشورتی و جمعی از اهالی این منطقه قرار گرفت.
در این بازدید مهندس کردی مسئول شورای اسلامی دیزباد گزارشی از فعالیت های شورای اسلامی دیزباد در مسیر توسعه پایدار، حفاظت محیط زیست، بهره گیری از سرمایه اجتماعی و توسعه آموزش بومی ارائه داد.
همچنین معاون رئیس جمهور ضمن تبریک سال نو در زمینه های مختلف در سخنان خود با اشاره به بزرگی کار انجام شده در دیزباد گفت: «روستای دیزباد الگویی نمونه برای روستاهای کشور است.»
بازديد ابتکار از نخستين پارک حيات وحش خصوصي کشور

در پایان مراسم تابلو های عکسی از مناظر روستای گردشگری دیزباد به دکتر ابتکار تقدیم و متقابلا عیدی سال نو توسط ایشان به مردم دیزباد اهدا شد ضمن اینکه از بوستان پیش تختگاه دیزباد نیز بازدید به عمل آمد.

گفتنی است پس از این آیین همه حاضران به محل دفتر شورا رفته و از نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی و فرهنگی دیزباد بازدید کرده و در ساعت 11 ظهر دیزباد را ترک کردند.

گزارش تابناک حاکیست حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست هیچگونه بازتابی پیش از حضور و تا اکنون در پورتال و سایت محیط زیست خراسان رضوی نداشته است و برغم آن سایت محیط زیست نیشابور و درگاه محلی روستای دیزباد به انعکاس مناسب تصاویر این رویداد پرداخته است.

بازديد ابتکار از نخستين پارک حيات وحش خصوصي کشور


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار