معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از افزایش ساعات فعالیت موزه های این آستان مقدس به منظور بهره مندی بیشتر زائران و گردشگران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۹ 25 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی سوزنچی اعلام کرد: ساعت کاری موزه مرکزی آستان قدس رضوی تا ۱۲ فروردین ماه از ساعت ۸ الی ۲۲ خواهد بود.

وی افزود: به منظور رفاه حال زائران نوروزی ساعات بازدید از موزه مرکزی از ساعت ۸ تا ۲۲، موزه های فرش، قرآن و نفایس و گنجینه هدایای رهبری از ۸ تا ۱۹ و موزه مردم شناسی از ۸ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه تعیین شده است که در مجموع روزانه ۱۶ ساعت افزایش ساعات بازدید را شامل می‌شود.

معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: افزایش ساعت کاری اعلام شده برای موزه مرکزی آستان قدس تا ۱۲ فروردین ماه و سایر موزه ها تا ۵ فروردین است.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آمار مراجعه کنندگان به موزه های آستان قدس رضوی در سال گذشته بوده است.

سوزنچی موزه های آستان قدس رضوی را دارای ۱۶ گنجینه منحصر به فرد دانست و افزود: موزه های آستان قدس رضوی در چهار ساختمان مستقل و در متراژی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع فضای نمایشی بیش از ۷ هزار شی تاریخی، هنری و فرهنگی را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اشیاء به نمایش درآمده در موزه های آستان قدس در بسیاری موارد در نوع خود کم نظیر و بی نظیر است، بیان کرد: موزه قرآن و نفایس با دارا بودن قرآن های دست خط ائمه معصومین(ع)، گنجینه هدایای رهبری، موزه فرش با ۱۰۲ تخته فرش نفیس و آثار استاد فرشچیان بخشی از آثار به نمایش درآمده موزه های آستان قدس رضوی است.

معاون امور موزه های سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: گنجینه تمبر، اسکناس و سکه، گنجینه‌های سلاح، ظروف، نجوم و ساعت، موزه مردم‌شناسی، گنجینه صدف و موجودات دریایی و گنجینه هنرهای تجسمی دیگر آثار این موزه هاست.

وی اشاره ای به کتابخانه تخصصی هنر و موزه داری کرد و گفت: این کتابخانه با بیش از ۱۱ هزار منبع مطالعاتی فارسی و لاتین شامل کتاب، نشریه و لوح فشرده در موضوعات مرتبط با هنر و علم موزه‌ داری همچون تاریخ هنر، موزه‌ داری، معماری، فرش و گلیم، خوشنویسی، مردم‌شناسی، سلاح، پرندگان، زیبایی‌شناسی، ادیان، اساطیر و نمادها واقع در ساختمان اداره پژوهش موزه مرکزی، در خدمت مراجعه‌ کنندگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار