پنجمین اتاق گفت و گوی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی با استاندار درحالی برگزار شد که رشیدیان بر حفظ هنر موسیقی خراسان و بر ضرورت ترمیم نگرش‌های نامتناسب به کنسرت تاکید کرد و تئاتر را هنری مقدس دانست.
کد خبر: ۱۶۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 13 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش، جایگاه و تاثیر گذاری هنر در انتقال مفاهیم و ارزش ها به مخاطب، اظهار کرد: باید با استفاده از ابزار هنر بتوان، ارزش ها و معارف را به نسل جوان منتقل کرد. 
وی با بیان این که رژیم طاغوت از تمام ظرفیت های سینمایی برای ابتذال و تخریب مبانی فرهنگی کشور سوء استفاده کرد؛ گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این هنر در مسیر اعتلای فرهنگ قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی به جایگاه مطلوب سینما و تئاتر استان در مقایسه با سایر استان های کشور اشاره کرد و افزود: ظرفیت مطلوب جوانان استان حکم می کند تا زمینه ی بروز استعدادهای هنری و سینمایی آنان را فراهم کنیم.
رشیدیان وجود اماکن تاریخی و فرهنگی فراوان در استان را فرصتی بی بدیل برای استفاده در این عرصه دانست و تاکید کرد: باید از این بناهای به یادگار مانده، به عنوان موزه های فرهنگی و تخصصی در حوزه های هنری و سینمایی ، بهره ببریم .
وی با بیان اینکه برپایی موزه های مختلف هنری و تاریخی و اجرای نمایش های آئینی نقش مهمی در جذب گردشگر دارند؛ گفت: بهترین کاربری برای این گونه بناهای تاریخی، موزه است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تئاتر هنر مقدسی است؛ اظهار کرد : باید برای تقویت هنر تئاتر و افزایش تعداد اجراها در استان از تمامی امکانات بهره برد. 
رشیدیان در پاسخ به مطالبات آن عده از هنرمندان که از کمبود فضا برای تمرین و ارائه ی تئاتر گلایه داشتند؛ خاطر نشان کرد: اگر چه ساخت سالن ویژه ی نمایش خوب ولازم است ولی در حال حاضر نیز اماکن مجهزی در سطح مشهد و شهرستان های استان وجود دارد که در اختیار فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر ادارات است که با هماهنگی می توان از آن ها استفاده کرد. 
وی اظهار کرد: مسلما حفظ هنر موسیقی خراسان که ریشه ای قدیمی و تاریخی دارد، بسیار مهم است. آن چه معمولا باعث ایجاد حساسیت می شود، نمادی است که از کنسرت ها در ذهن مومنان و بزرگان دغدغه مند ارزش های دینی منعکس می شود.
رشیدیان افزود: وقتی در جایی عده ای دختر و پسر جوان جمع می شوند و شاید برخی مسائلی را که باید رعایت شود رعایت نمی کنند، معمولا برای برخی ایجاد حساسیت می کند. استاندار همچنین برپایی آیین بزرگداشت استادان این حوزه را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: به نظر من بزرگداشت ها اقدام خوبی برای میراث ارزشمندی است که باید حفظ شود.
وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به مفاخر فرهنگی استان تذکری به مسئولان این حوزه داد و گفت: بار دیگر اردیبهشت ماه از راه نرسد و برنامه ریزی برای بزرگداشت فردوسی به روزهای آخر موکول شده باشد.
رشیدیان در این زمینه ساخت سالنی با سازه های سبک با نظارت میراث فرهنگی، در کنار آرامگاه فردوسی را برای برپایی باشکوه مراسم روز فردوسی خواستار شد. استاندار همچنین با اشاره به دیدار خود با بچه های معلول گروه تئاتر باران، حمایت اداره ارشاد استان از این گروه را خواستار شد و علاوه بر آن، این نکته را هم گفت که پس از شناسایی گروه های فعال تئاتر در شهرستان ها و همچنین شناسایی سالن هایی که امکان تجهیز و استفاده برای تئاتر را دارند، برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها رایزنی لازم با فرمانداران و شهرداران انجام خواهد شد.
حمایت از برپایی جشنواره فیلم های دینی و معنوی در مشهد2017 نیز از دیگر برنامه هایی بود که در این جلسه به آن اشاره شد. رشیدیان درباره احداث موزه هایی همچون موزه سینما نیز گفت: خانه های تاریخی استان بهترین مکان برای استفاده با کاربری موزه است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
اقای ... با مدیریت ناکارامد شما وضعیت اقتصادی استان خراب است... مبحث مشهد 2017 .گرامیداشت روز فردوسی وکارهای سر کاری دیگر پیش کش!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار