کد خبر: ۱۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 16 January 2016

به گزارش تابناک یزد،حادثه 14 خرداد سال 89 جزء حوادث بسیارنادر تاریخ معاصر و نقطه عطفی درجریانات سیاسی کشور عزیزمان است که نشان دهنده زنده بودن راه امام در جامعه وهراس جریاناتی همچون انجمن مخوف حجتیه از تبار ونسل خمینی کبیر است.

این جریان و حادثه به ظاهر تلخ گرچه با طراحی بعضی کوته فکران ودون صفتان بد طینت وبا هدایت تئوریسن های دشمن بیت امام برنامه ریزی شده بود وبدست مشتی رجاله و بعضا ناآگاه، جدای از ملت بزرگ ایران به اجرا در آمد اما ما حصل آن جز بر عزت و عظمت و بزرگی برای امام عظیم الشان و بیت رفیعش نیانجامید. عجیب است که طراحان ترور شخصیت حسن خمینی آنقدر تامل ننمودند که اصل این انقلاب از یک اهانت در لفافه آنهم در گوشه ای از صفحات درونی یک روزنامه«اطلاعات» به امام شروع شد آن زمانی که اسم خمینی بر زبان جرم بود.

حال پس از سی سال که خمینی محبوب اکثر دلهای مسلمانان جهان و بالاتر آزادیخواهان جهان و معشوق ملت بزرگ ایران گشت نتوانستند پیش بینی کنند که اهانت به امام و بیت رفیعش باز جز عزت و عظمت بیشتر برای او نخواهد بود اگرچه در آنروز به ظاهر در دفاع از خط امام این حرکت سخیف انجام شد ولی هیچکدام از این طراحان کوته فکر بی بصیرت تامل ننمودند که بالاخره این ملت بزرگ و بزرگان این ملت بیت معززش را نیز جزئی از وجودش و خطش می دانند.

حسن خمینی که چون ستاره ای در آن بیت رفیع درخشید و بعد از رحلت پدر بزرگوارش پس از آن سخنرانی تاریخی در هنگام دفن والد بزرگوارش چون خورشیدی طلوع کرد و مورد توجه همه واقع شد. تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. آنروز همه مواجه شدند با یک خمینی جوان مملو از فضائل و کمالات. حسن خمینی مردی از تبار پیامبر عظیم الشان، جدی چون روح الله معمارکبیرانقلاب اسلامی دارد، او در حسب و نسب  پدری و مادری از نوادر دهر، ولی جدای از این انتساب شخصیتی بسیار کم نظیر است.

او از بدو ورودش به حوزه با جدیت و تلاش مستمر و با سرعت و دقت  نزد استادانی بزرگ تلمذ نمود و هم اکنون از اساتید سطوح عالیه است که در کنار فقه و اصول فلسفه و رجال و عرفان و تاریخ که در همه این  علوم صاحب نظراست(تا حدی ) جامعه شناسی، روان شناسی، اقتصاد و زبان انگلیسی را نیز فراگرفت و دارای تالیفات کتب و مقالات علمی متعدد.

او دارای بینش سیاسی عمیق  و تفکری ژرف و صاحبنظر در مسائل ایران و جهان و افکاراو مورد توجه تحلیگران و سیاستمداران است.

او دارای ایمانی قوی و اراده ای محکم، شجاعتی بی نظیر یا کم نظیر،اخلاقی نیکو و صفات حسنه فراوانی دارد که بعضا ارثی و خیلی از آنها هم اکتسابی است.

این شخصیت با این اوصاف چه کرده بود که باید چنین مورد بی مهری جریانات مدعی به ظاهر ارزشهای دینی قرار گیردو قطعه قطعه شود و عزمشان را جزم کنند تا شاید از صفحه روزگار محو  گردد، ایا جز این است که اول گناهش انتساب به امام است و دیگر گناهش کنار نیامدن با تمامیت خواهان کینه توز و افراطیون خود سر و از خدا بی خبر، گناه دیگر حسن خمینی دلجویی از مردمان محروم و شنیدن صدای مظلومان و اصلا گناه خمینی اصل وجودش بود، لذا طراحان بر آن شده اند تا بلکه او را از صفحه عالم محو نمایند آنهم به هر قیمتی اما او مسائل را بخوبی درک می کند و با فی العین قذی و فی الحلق شجی توانسته پیروز ازهمه مهلکه ها بیرون بیاییدو دوست و دشمن از این همه بی مهری نسبت به وای متاثر گردندو هر کسی که اتفاقات تلخ این روزها را می بیند بدون تردید به یاد نوه پیامبر (ص)می افتاد که می فرمود من حسینم نوه پیامبرم بگذارید سخن بگویم.

اول کسی که به عمق فاجعه پی برد و تفقد و مهربانی نمود رهبری معظم بود و سپس حوزه علمیه که به حق مردانگی کم نظیری از خود نشان دادند و ثابت نمودند که حوزه وفادارترین به امام است.

در صدر انقلاب حضرت ایت الله العظمی وحید خراسانی اولین کسی که در انقلاب 1357 خطاب به جمعیت تظاهر کننده فرمودند توهین به خمینی از قدر او نمی کاهد و سپس این شعر را انشاء نمودند که « هر کسی بر طینت خود رو کند / مه فشاند نور و سگ عوعو کند » وبعد از هتاکیهای رسانه اخیر فرمودند که سید حسن خمینی امید حوزه های علمیه است وسایر مراجع نیز به حمایت از وی برخواستند.

هر چند طی هفته های اخیر اکثر مراجع بزرگوار آیات عظام و فقهای حوزه علمیه قم و استانهای سراسر کشور انزجار خویش راازبی حرمتی به مجتهد وارسته سیدحسن آقای خمینی بیان نمودندوبر اعلام حمایت از امام و بیت عزیزش تاکید کردند ولی او می داند که این  ابتدای  راه است نه انتهای آن. او هنوز منتظر مظلومیت های مضاعف است ولی خداوند متعال ناصر و یاور کسانی است که  والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا.

منبع: بازتاب امروز، سید طبیب تقی زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار