شنبه 26 دیماه 1394 در تقویم جهان روزی بیادماندنی خواهد بود
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین: امروز شنبه 26 دیماه 1394 تمامی تحریم های هسته ای ایران لغو خواهد شد. امروز روز خوب و به یاد ماندنی برای ایران ، منطقه و جهان است.
کد خبر: ۱۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 16 January 2016
به گزارش تابناک یزد، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت: بعد از گزارش آمانو، مدیرکل آژانس انرژی هسته ای، بیانیه مشترک ایران و 1+5 منتشر و برجام اجرایی می شود.

ظریف گفت: امروز تمامی تحریم های هسته ای ایران لغو خواهد شد. امروز روز خوب و به یاد ماندنی برای ایران ، منطقه و جهان است.

قرار است امروز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود پیرامون راستی آزمایی فعالیت‌های هسته ای ایران و تبعیت ایران از تعهداتش را ارائه کند.

این گزارش معیار و ملاک عمل طرف مقابل برای اجرای تعهداتش است که مهمترین آن، لغو تحریم های ایران است.

وی افزود: بعد از گزارش آژانس بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

ظریف  درباره برنامه های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل  آژانس، اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه گروه 1+5 از جمله جان کری خواهیم داشت‎. این ملاقاتها برای  اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

قرار است امروز گزارش نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدامات ایران در ارتباط با برجام منتشر شود و سپس طرفین توافق روز اجرای برجام را اعلام کنند.

پس از انتشار گزارش آژانس، این گزارش به شورای حکام و شورای امنیت ملی سازمان ملل ارسال می شود و از آن زمان به بعد قطعنامه 2231 عملیاتی می‌شود.

محمد جواد ظریف به همراه علی اکبر صالحی و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده ایران ساعاتی پیش وارد وین شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار