کاندیداها از سیاه‌نمایی و بیان مطالب خلاف واقع خودداری کنند
کد خبر: ۱۶۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 16 January 2016
رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی به کاندیداهای انتخاباتی هشدار داد تا از هرگونه سیاه نمایی و بیان مطالب خلاف واقع برای کسب آرای عمومی خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در گفت و گو با  میزان با اشاره به اقدامات این ستاد گفت: دومین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان رضوی پس از تشکیل جلسات متعدد کارگروه‌ها و ستادهای متناظر در مشهد و سایر حوزه‌های قضایی استان با مشارکت فعال سایر نهادها و دست اندر کاران برگزار شد و روند برگزاری انتخابات در استان با تأکید بر تحلیل‌های موجود در خصوص نحوه عملکرد برخی از هیئت‌های اجرایی در بررسی صلاحیت نامزدها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: متأسفانه در برخی موارد شاهد نادیده گرفتن قانون توسط برخی از دست اندر کاران هستیم که باید به صورت جدی با آن برخورد شود بنابراین با توجه به شرایط حساس کنونی از هیچ فرد و مقامی رفتار خلاف قانون و شرع پذیرفته نیست.« قابل توجه این که چندی پیش در دومین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی، حجت الاسلام محرابی، رئیس دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان نیز با انتقاد از بررسی صلاحیت ها توسط برخی از هیئت‌های اجرایی گفت: از مجموع 854 نفر کاندیدای ثبت نام کرده در انتخابات این دوره فقط 31 نفر توسط هیئت ها ردصلاحیت شده اند و این به معنای تایید صلاحیت 96 درصداز ثبت نام کنندگانی می باشد که به نظر می رسد رقمی معقول و منطقی نیست
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد آن بودیم که افرادی که حتی شرایط ابتدایی و پایه از جمله شرط تحصیلات را نیز نداشتند توسط هیئت های اجرایی تایید صلاحیت شدند که جای تعجب دارد.»
 رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به لزوم پایبندی نامزدها به قانون و اخلاق گفت: نامزدها در تمامی مراحل باید به قانون و اخلاق پایبندی عملی داشته باشند و از هرگونه سیاه نمایی و یا بزرگ نمایی مشکلات موجود در عرصه‌های مختلف اجتماعی و همچنین بیان مطالب خلاف واقع جداً خودداری کنند. 
وی افزود: نامزدها از ایراد تهمت و افترا، نشر اکاذیب، بیان مطالب خلاف واقع، رفتارها و گفتارهای مغایر شئون و هنجار شکنانه جداً خودداری کنند و بدانند که مردم بصیر و هوشیار ما هرگز فریب ظواهر را نمی‌خورند و اسیر وعده‌های دروغ و غیرقابل تحقق نخواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به برخی اظهارات در خصوص نحوه برخورد با برخی شرکت‌ها و مؤسسات مالی، اعتباری گفت: مصالح اجتماعی و حفاظت از منافع عمومی و سرمایه گذاران برای ما در وهله اول اهمیت قرار دارد و تمامی اقدامات با اعمال نظارت مقامات عالی دستگاه قضایی و در همین جهت ساماندهی شده است در حالی که برخی افراد که متأسفانه هم اکنون خود را شایسته نمایندگی مردم نیز می‌دانند، بدون علم و آگاهی و حتی گاهی براساس اطلاعات غلط و نادرست اظهارات خلاف واقع بیان و در واقع اقدام به نشر اکاذیب می‌کنند. وی رعایت انصاف در بیان اظهارات را از جمله نکاتی دانست که هم شرع و هم عقل بر آن صحه می‌گذارد و افزود: افکار عمومی به خوبی بین حقایق و برخی اظهارات و ادعاهای غیرمسئولانه برخی افراد تمایز و تفکیک قائل می‌شود، بنابراین برای افکار عمومی غیرقابل قبول است که یک نفر بخواهد با زیرپا گذاشتن هنجارها، ارزشها و اصول اخلاقی و موازین قانونی به منصب قانون گذاری دست پیدا کند، بنابراین لازم است که کاندیداها در بیانات و اظهارات خود صادق و دقیق باشند چه آن که مردم بر گفتار و اعمال آنها به ویژه در مرحله تبلیغات انتخاباتی نظارت و دقت داشته  و براساس دریافت‌های خود رأی می‌دهند.

کارگروه پیشگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دادگستری، ششمین جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی با حضور اعضا و به ریاست رئیس حوزه ریاست و معاون اجتماعی فرهنگی دادگستری برگزار شد. برپایه همین گزارش جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی با حضور مسئولان قضایی، اجرایی، امنیتی و فرماندهان نظامی و انتظامی و به ریاست سید امیر مرتضوی در مجتمع قضایی ولایت ستاد دادگستری استان برگزار شد. در این جلسه مدیر عامل مخابرات، رئیس پلیس فتا ،رئیس پلیس اطلاعات و امنیت و معاون اداره کل اطلاعات  به تشریح اقدامات خود در خصوص رصد و نظارت بر فضای مجازی پرداختند. در این جلسه همچنین وضعیت انجام نظرسنجی‌ها توسط برخی نشریات ،بررسی و بر برخورد قاطع با تبلیغات انتخاباتی زودهنگام و غیرقانونی تأکید شد.رئیس کارگروه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی گفت: با هرگونه اخلال گری در فرآیند انتخابات برخورد می‌کنیم وهیئت‌های نظارت به وظیفه خود عمل خواهند کرد.
 سید امیر مرتضوی که در ششمین جلسه کارگروه پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی در مجتمع ولایت ستاد دادگستری در مشهد سخن می‌گفت با اشاره به اقدامات این کارگروه افزود: کمیته رصد فضای مجازی در تمام شهرستان‌های استان با محوریت دادستان و با حضور مخابرات، پلیس فتا، پلیس امنیت اجتماعی، اداره اطلاعات و سایر سازمان‌های ذی ربط تشکیل شده و در مشهد نیز این مسئله تحت نظارت معاونت اجتماعی فرهنگی دادگستری استان در حال راهبری است.
 وی نقش رسانه‌ها را در برگزاری یک انتخابات قانونی واخلاقی بسیار مهم دانست و افزود: در این دوره نیز ان شاء ا... شاهد ایفای نقش مؤثر و مثبت رسانه‌ها خواهیم بود. وی افزود: تمامی اقدامات و تحرکات در فضای مجازی در حال رصد و پیگیری است و مدیران شبکه‌های اجتماعی شناسایی و اقداماتشان تحت نظارت قرار گرفته است بنابراین شایسته است که فعالیت در این عرصه در چهارچوب شرع و قانون باشد. وی افزود: یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه ما قرار دارد بحث جانمایی فضای تبلیغاتی است و در این زمینه نیز اقدامات بسیار خوبی به انجام رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار