معاون اداری مالی شهرداری مشهد عنوان کرد؛
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد از بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی شهروندان به شهرداری خبر داد و گفت: ۴۰ درصد این بدهی مربوط به ۱۵ هزار شهروند بد حساب است.
کد خبر: ۱۶۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 17 January 2016
محمد آذری ظهر شنبه در نشست خبری بیان کرد: شهروندان مشهدی ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی در قالب عوارض نوسازی و خدمات شهری به شهرداری بدهکارند که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان مربوط به ۱۵ هزار شهروند بدحساب است.
 
هزینه نگهداری مشهد روزی ۳ میلیارد تومان است

 
وی با بیان اینکه هزینه نگهداری یک روز شهر مشهد سه میلیارد تومان است بیان کرد: ۶۳۰ هزار پلاک مشمول پرداخت قبض عوارض نوسازی و خدمات شهری می‌شوند که در مجموع ۵۰ میلیارد تومان در سال باید به شهرداری بپردازند.
 
وی افزود: با این اوصاف اگر تمام شهروندان قبوض خود را پرداخت کنند تنها با رقم ۵۰ میلیارد تومان می‌توان ۱۷ روز این شهر را نگهداری کرد.
 
آذری با بیان اینکه افراد زیادی به شهرداری بدهی دارند ادامه داد: طی دو ماه گذشته قبوض عوارض نوسازی و خدمات شهری شهروندانی که بدهی داشتند توزیع شد و براساس اخذ مصوبه از شورای اسلامی شهر مشهد ۵۰ درصد بخشودگی جرایم را برای افرادی که تا آخر دی ماه پرداخت کنند در نظر گرفته شد.
 
وی گفت: با توجه به این اتفاق از شهروندان تقاضا داریم تا در مدت زمان باقی مانده تا پایان دی ماه نسبت به پرداخت بدهی و معوقات قبوض عوارض نوسازی و خدمات شهری اقدام و از این تخفیفات بهره‌مند شوند.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد در خصوص جایزه پرداخت به موقع قبوض عوارض نوسازی و خدمات شهری تصریح کرد: در گذشته جایزه خوش حسابی پرداخت به موقع عوارض نوسازی و خدمات شهری ۱۰ درصد بود که این درصد با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد به ۲۰ درصد افزایش و شامل عوارض نوسازی و بهای خدمات آتش‌نشانی و پسماند شده است.
 
34درصد تخفیف در ارایه خدمات

 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد همچنین از ارایه تخفیفات ۳۴ درصدی به واسطه صدور پروانه و پایان کار و همچنین قبوض عوارض نوسازی به مناسبت دهه فجر خبر داد.
 
آذری  اظهار کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر از یکم تا ۲۴ بهمن ماه سال جاری به شهروندانی که بدهی معوقه و یا درخواست صدور پروانه و پایانکار ساختمانی دارند۳۴ درصد تخفیف ویژه ارائه می‌شود.
 
وی افزود: در شرایط عادی در نیمه دوم سال این تخفیفات ۱۵ درصد بود که با مصوبه یک ماه گذشته شورای اسلامی شهر به ۲۴ درصد رسید، اما به مناسبت دهه مبارک فجر این تخفیفات به ۳۴ درصد افزایش یافته است.
 
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: این تخفیفات مشمول شهروندانی می شود که بدهی و یا هزینه درخواست صدور پروانه و پایانکار خود را به صورت نقدی پرداخت کنند.
 
آذری گفت: افرادی که بعد از مدت تعیین شده یعنی از یکم تا ۲۴ بمهن ماه سال جاری نسبت به  پرداخت بدهی و یا هزینه درخواست صدور پروانه و یا پایان کار خود اقدام کنند همچنان از تخفیف ۲۴ درصدی مصوب شورای اسلامی شهر مشهد برخوردار خواهند شد.
 
وی همچنین از تخفیف دو درصدی برای پرداخت زودتر از موعد چک‌های سررسید و همچنین ارایه تسهیلات بدون کارمزد توسط بانک شهر برای پرداخت بدهی و درخواست صدور پروانه خبر داد.
 
وی یادآور شد: پرداخت عوارض نوسازی و خدمات شهری مانند بهای جمع‌آوری پسماند و آتش‌نشانی یک تکلیف اخلاقی، قانونی و شرعی است و اگر شهروندان پرداخت نکنند، مدیون خواهند شد.
 
منبع:مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار