معاون برنامه ریزی وتوسعه شهرداری مشهد:
درحالیکه توقف پروزه های عمرانی شهرداری در ماه‌های اخیر باعث بروز برخی ابهامات در سیلست‌گزاری و برنامه‌های شهرداری شده بود معاون برنامه ریزی وتوسعه شهرداری مشهد از سنگین‌بودن کفه ترازوی اعتبارات شهرداری به‌نفع پروژه‌های عمرانی در سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۶۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶ 21 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، موسی شربت دار معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در نشست خبری معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد با اصحاب رسانه در تالار شهر ،شهرداری مشهد به معرفی لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری مشهد پرداخت.
شربت دار گفت: در سالحدود ۲۵ میلیون زائرو توریست وارد شهر مشهد میشوند.این یعنی یک سوم جمعیت کل کشور با توجه به خدمات ارائه شدهبه این سیل جمعیت توسط شهرداری مشهد،چرا فقط سهم دولت ۷ درصدکمک به این کلانشهر مذهبی باشد این کمک اصلا کافی نیست .
وی افزود:  رقم بودجه شهر مشهد در سال ۹۵ مبلغ ۹۸۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است و در سال ۹۴ ،۹۵۰۰ میلیارد بوده است که فقط حدود ۲ درصد در سال ۹۵ افزایش داشته ایم و با توجه به رقم تورم افزایش قیمت ها نهایت صرفه جویی را در بودجه است.
به گفته وی در لایحه بودجه سال ۹۵ مشهد حدود ۸۸ درصد هزینه ها،پروژه های عمرانی است و فقط ۱۲ درصد آن هزینه های جاری است و در قیاس بودجه سال ۹۵ کل کشور به ۷۰ درصدآنها  هزینه های جاری، و فقط ۳۰ درصد هزینه های عمرانی است این هنر شهرداری مشهد است که پول مردم و بیت المال صرف ساخت و آبادانی شهر مشهد می‌شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در مورد جزئیات کل بودجه سال۹۵ در بخش در آمد گفت: پیش بینی می‌شود که حدود ۳۳ درصد از محل در آمد های عمومی حدود ۳۵ درصد دارایی های سرمایه ای حدود ۲۷ درصد دارایی های مالی هست و حدود ۵ درصد منابع حاصل از سوی سازمان ها و شرکت هاست.
وی در مورد مصارف بودجه در سال ۹۵ گفت: ۵۸ درصد تملک دارایی های سرمایه ای صرف پروژه های عمرانی که بالغ بر ۱۴۰۰ پروژه عمرانی را تحت پوشش قرار میدهد که ۲۵ درصد کل بودجه ۹۵ به باز پرداخت وام ها و تعهدات مالی شهرداری می‌شود.
شربتدار یادآوری کرد: 12 درصد هزینه های جاری و حقوق کاکنان و.....و ۵ درصد مصارف سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری مشهد است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد، همچنین بُعد دیگر هر آلبوم بودجه را موضوع مصارف آن دانست و درخصوص بخش‌های چهارگانه بودجه سال آینده این شهر نیز ابراز کرد: ١٢درصد این مصارف معادل هزارو٧٣میلیارد تومان جزو هزینه‌های عمومی یا جاری است.
وی گفت: از این میزان ١۵درصد (١۵٠میلیارد تومان) جزو هزینه‌های جاری هوشمندسازی، ٩درصد (٩٠میلیارد تومان) در بخش فرهنگی و اجتماعی، ٧درصد (٧٠میلیارد تومان) در بخش شهرسازی و معماری، ٢١ درصد (٢١١میلیارد تومان) در حوزه حمل‌ونقل، ٨درصد (٨۵میلیارد تومان) در بخش ایمنی و مدیریت بحران و ۴٠درصد (۴٠میلیارد تومان) نیز در بخش هزینه‌های جاری خدمات و محیط زیست شهری قرار دارد.
شربتدار، ۵٨درصد از این مصارف را نیز با ۵هزارمیلیارد تومان در مبحث تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دانست و متذکر شد: به‌همین‌منظور ۴۶درصد (٢هزار و ٢٧٨میلیارد تومان) از این مصارف درقالب اعتبارات عمرانی حمل‌ونقل شهری، ١۴درصد (٧٢۴میلیارد تومان) در بخش شهرسازی و معماری، ٢درصد (٧۵میلیاردتومان) در بخش فرهنگی، ٣درصد (١۶۵میلیارد تومان)، ١درصد (٧١میلیارد تومان) برای مباحث ایمنی و مدیریت بحران و ٣۴درصد (هزارو۶٨٣میلیارد تومان) در بخش پروژه‌های اقتصادی است.
گفتنی است این اولین نشست سازمان برنامه ریزی توسعه شهرداری مشهد با معاونت جدید است که با اصحاب رسانه برگزار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار