مدیر بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تعطیلی تعداد ۱۱۵ واحد عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 28 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، علی اصغر حسنی در تشریح خدمات انجام شده در راستای طرح بسیج سلامت نوروزی به منظور ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامت زائران و گردشگران نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته لغایت چهارم فروردین ماه سال جاری تعداد ۳۹ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از اماکن و واحد های عرضه مواد غذایی انجام پذیرفته است.

وی افزود: بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در راستای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون موجب معرفی تعداد یک هزار و ۴۹۸ مورد تخلف به دادگاه شده و در همین رابطه تعداد ۱۱۵ مرکز عرضه غیر بهداشتی مواد غذایی با حکم قضایی تعطیل شده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۲۱۵ فروشنده دوره گرد موادغذایی جمع آوری و مقدار ۴۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و معدوم شده است.

حسنی همچنین از نمونه برداری مواد غذائی سنتی به تعدا یک هزار ۴۹۸ مورد یاد کرد و افزود: در این بازه زمانی همچنین تعداد ۶۰ مورد نمونه برداری از مواد غذائی صنعتی انجام گرفته است.

وی افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله طبق ابلاغ وزارت بهداشت از ابتدای اسفند تا ۱۵ فروردین اجرا می گردد و در طی اجرای این برنامه نظارت بر اماکن تشدید و با متخلفان به طور جدی برخورد می شود.

حسنی بیان کرد: در همین راستا با توجه به حساسیت شهر مقدس مشهد و هماهنگی های انجام شده با مراجع قضایی شعبه ویژه ای در ایام تعطیلات دایر و به پرونده های ارسالی رسیدگی می کند.

وی اذعان کرد: در راستای نظارت بر اماکن و مراکز عرضه مواد غذایی نظارت ویژه بر نحوه عملکرد شهرستانها در دستور کار است و تاکنون از شهرستان های خلیل آباد، بردسکن، کلات، چناران، قوچان، طرقبه و شاندیز، تایباد وباخرز یک نوبت و مراکز بهداشت مشهد در چندین نوبت بازدید به عمل آمده و برنامه های پیش بینی شده تا پایان طرح ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار