تعداد 4 میلیون و 114 هزار و 47 نفر ورودی به مشهد تا دیروز جمعه تشرف زائر داشتیم و تعداد 6 میلیون و 456 هزار و 96 مسافر نیز به خراسان رضوی وارد شده اند.
کد خبر: ۱۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ 28 March 2015
معاون استاندار خراسان رضوی در گفتگو با تابناک خراسان رضوی با تاکید بر اینکه این آمار بدون محاسبه سفرهای حومه شهرهای استان است افزود: آمار مسافرانی که در این مدت مشهد را به سایر مقاصد ترک کرده اند نیز به سه میلیون و 727 هزار و 399 نفر رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فقط در روز ششم فروردین ماه 650 هزار و 912 مسافر نوروزی وارد خراسان رضوی شدند گفت: از این تعداد مقصد 412 هزار و 490 نفر مشهد بود.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر خراسان‌رضوی احتساب این آمارها از خودروهای ورودی را براساس متوسط هر خودرو 4 سرنشین اعلام کرد.

وی در خصوص اسکان مسافران در اماکن اقامتی عمومی نیز اظهارداشت: اسکان مسافر استان صرفا در روز ششم 154 هزار و 104 نفر و در مشهد 124 هزار و 98 نفر بود که در کل این ایام از 25 اسفند تا ششم فروردین یک میلیون و 384 هزار و 26 نفر می باشد که 160 هزار نفر آن مربوط به شهرستان مشهد و حدود یک میلیون و 265 هزار نفر در خود مشهد مقدس اسکان یافته اند.

وی افزود: این مسافران در سطح خراسان رضوی در مراکز مختلف اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمانپذیر و مدارس اسکان یافته اند.

وی آمار اسکان در مراکز اسکان شهرداری مشهد را فقط طی پنجشنبه شب گذشته را سه هزار و 800 نفر در کمپها و فضاهای سرپوشیده همچون سالن شهید بهشتی، کمپ غدیر، پارکهای وحدت، بسیج، بهشت و نصرت عنوان کرد.
به گفته واحدی ، طی 48 ساعت گذشته با استقرار سامانه بارشی در خراسان رضوی تمامی مناطق استان شاهد بارانی بود که امروز هشتم فروردین ماه هم در برخی نقاط همچنان ادامه دارد.
در این شرایط فضاهای سرپوشیده برای اسکان اضطراری زائران و مسافران آماده شده لذا شرایط مناسب برای استقرار آنان در این فضاها وجود دارد.
استان خراسان رضوی با شش میلیون نفر جمعیت و شهر سه و نیم میلیون نفری مشهد سالانه میزبان حدود 30 میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار